Hur står du i duschen?

Hur står ni i duschen?

  • Med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket

    Röster: 64 25,0%
  • Med ansiktet ut från duschen och duschmunstycket

    Röster: 136 53,1%
  • En hybrid

    Röster: 65 25,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    256
Står vänd in mot duschen, munstycket alltid i handen. Jag hatar duschar med fast munstycke där uppe bara, känner mig dränkt (och jag tvättar inte håret varje gång, så vill inte blöta ner det) + att jag tycker det är svårt att tvätta dom intima områdena eftersom vattnet kommer rinnandes ner från kroppen 🤷🏼‍♀️
Tar sällan långdusch (en konsekvens av att bo i hus), mina duschar när jag tvättar håret är typ 10 min, står jag kvar i 5 min extra känns det som en lång dusch 😅
 
Jag håller alltid munstycket i handen när jag duschar. Tar ner munstycket, sätter på vattnet. Blöter ner mig. Stänger av och sätter tillbaka munstycket. Schamponerar/tvålar/tvättar/skrubbar. Tar munstycket, sätter på vatten. Sköljer av allt. (Någon enstaka gång kan jag efter själva duschen sätta fast munstycket och stå kvar en liten stund pga att det är varmt och skönt. Då står jag åt båda hållen (inte samtidigt 😅 ).)

Edit: Jag står däremot gärna med ryggen in mot väggen/hörnet när jag duschar, så att jag liksom ser ut…
Precis så gör jag också, är så glad för att det ändå fanns en dusch-tvilling till mig! Buke levererar som vanligt 😍.
 
Men hur ofta behöver man skruva på reglagen och hur jobbigt är det för en normalfunktionernande människa att vrida lite på överkroppen för att komma åt dem?

Och är det ingen mer än jag som kan ta långa duschar bara för att det är skönt ibland? Även om de korta effektiva duscharna är mest förekommande. (speciellt nu när jag kapat håret och är korthårig för första gången på 25ish år.)
Det förutsätter att det finns ett syfte med att stå vänd åt andra hållet som jag aldrig hört talas om. Annars ser jag hellre det hela tiden. Reglage, vänta och skruva på lagom temp, 30 sekunder skölj, reglage, tvål och schampo, reglage, 30
sekunder kropp skölj och 30 sekunder hår skölj. Reglage igen.

Nej, inte alls efter den här elprisvintern. Uppvärmning av vatten är en av de största förbrukarna.

Många dimensioner i det här. Jag har alltid duschmunstycket i handen så orientering av kropp vs reglage spelar ingen roll för hur man sköljer. Däremot kan man knappast bli ren utan att alls ta loss munstycket???
 
Självklart! Man har ju såpass varmt vatten att man värms upp först. Sedan stänger man av. Spara energi, du vet? 😜

Funkar inte. Jag står alltid med vatten rinnandes längst kroppen när jag schamponerar håret. Annars blir det för kallt. Det är uruselt tryck i duschen nu sen hyresvärden satte in vattenbesparande munstycke så det kommer för lite vatten för att jag ska kunna bli riktigt varm tyvärr. Dessutom så tar det betydligt längre tid att duscha nu och jag måste ha högre temperatur.
 
Jag känner mig lite chockad över att nästan ingen verkar stänga av vattnet. :bag: Jag trodde nog att det är ”så man gör”. Hur kan man ens tvätta sig med vattnet på? Håret fattar jag, huvudet kan man ju liksom sticka ut, men kroppen?😅

Vi har också haft kallt i badrummet i vinter. Ofta 16-17 grader.
 
Jag känner mig lite chockad över att nästan ingen verkar stänga av vattnet. :bag: Jag trodde nog att det är ”så man gör”. Hur kan man ens tvätta sig med vattnet på? Håret fattar jag, huvudet kan man ju liksom sticka ut, men kroppen?😅

Vi har också haft kallt i badrummet i vinter. Ofta 16-17 grader.
Jag tvättar aldrig kroppen med tvål. Känns helt onödigt och man blir bara extra torr, tänker jag.
 
Det förutsätter att det finns ett syfte med att stå vänd åt andra hållet som jag aldrig hört talas om. Annars ser jag hellre det hela tiden. Reglage, vänta och skruva på lagom temp, 30 sekunder skölj, reglage, tvål och schampo, reglage, 30
sekunder kropp skölj och 30 sekunder hår skölj. Reglage igen.

Nej, inte alls efter den här elprisvintern. Uppvärmning av vatten är en av de största förbrukarna.

Många dimensioner i det här. Jag har alltid duschmunstycket i handen så orientering av kropp vs reglage spelar ingen roll för hur man sköljer. Däremot kan man knappast bli ren utan att alls ta loss munstycket???
Skruva på vattnet, kissa medan vattnet får behaglig temperatur att kliva in i, skölja av kroppen och håret rejält, vrida munstycket lite så det inte är direkt på kroppen om möjlighet finnes annars så dra ner styrkan på vattnet, schamponera håret, skölja håret, schamponera igen och skölja igen, i med balsam i håret och sedan tvätta och skrubba kroppen. Skölja ur balsamet, ta ner munstycket och skölj rent kroppen från duschtvål, montera munstycket och öka värmen rejält och bara njut en stund, sänka värmen rejält och avsluta med en kall avsköljning av hår och kropp. Stänga av och sen svära över att katten använder handdukarna som säng.

Inte ens när jag bodde i hus så kunde jag göra annorlunda. (minus svärande över katten eftersom jag inte hade honom då.)
 
Jag håller alltid munstycket i handen när jag duschar. Tar ner munstycket, sätter på vattnet. Blöter ner mig. Stänger av och sätter tillbaka munstycket. Schamponerar/tvålar/tvättar/skrubbar. Tar munstycket, sätter på vatten. Sköljer av allt. (Någon enstaka gång kan jag efter själva duschen sätta fast munstycket och stå kvar en liten stund pga att det är varmt och skönt. Då står jag åt båda hållen (inte samtidigt 😅 ).)

Edit: Jag står däremot gärna med ryggen in mot väggen/hörnet när jag duschar, så att jag liksom ser ut…
Gör likadant med undantaget att jag inte sätter upp munstycket i hållaren när jag ”pausar”, utan hänger över reglaget eller liknande, pga att jag har en sambo som duschar med munstycket fast och därmed är hållaren anpassad efter hans längd och inte min. Jobbigt att sträcka sig hela tiden. :D
 
Jag känner mig lite chockad över att nästan ingen verkar stänga av vattnet. :bag: Jag trodde nog att det är ”så man gör”. Hur kan man ens tvätta sig med vattnet på? Håret fattar jag, huvudet kan man ju liksom sticka ut, men kroppen?😅

Vi har också haft kallt i badrummet i vinter. Ofta 16-17 grader.
Jag vrider på munstycket så vattnet spolar in mot duschväggen men fortfarande värmer fötterna 😁 plus att då kan jag sälja händerna fria från tvål/schampo så munstycket håller sig fräscht 😉
 
Gör likadant med undantaget att jag inte sätter upp munstycket i hållaren när jag ”pausar”, utan hänger över reglaget eller liknande, pga att jag har en sambo som duschar med munstycket fast och därmed är hållaren anpassad efter hans längd och inte min. Jobbigt att sträcka sig hela tiden. :D
Enkelt löst med att byta ut sambon! Min sambo är också en fast-duschare och det funkar ju endast för att vi är ungefär lika långa :up: .
 
Jag läste någonstans att kvinnor och män generellt står annorlunda i en dusch. Män står vanligtvis med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket och kvinnor vanligtvis med ryggen åt duschen och duschmunstycket. Hur står ni? Jag står nog oftast med ryggen mot duschmunstycket förutom när jag ska tvätta håret för att få det ur vattnet enklast.
Håller det alltid i handen och står hipp som happ. Stänger av när jag har schampo eller tvål, annars rinner det ju av innan man fått på det. Går ju inte att få ur schampot ur håret om man inte håller i duschmunstycket och har det nära.
 
Gör likadant med undantaget att jag inte sätter upp munstycket i hållaren när jag ”pausar”, utan hänger över reglaget eller liknande, pga att jag har en sambo som duschar med munstycket fast och därmed är hållaren anpassad efter hans längd och inte min. Jobbigt att sträcka sig hela tiden. :D

Enkelt löst med att byta ut sambon! Min sambo är också en fast-duschare och det funkar ju endast för att vi är ungefär lika långa :up: .
Som tur är är maken liksom mig ”handhållare”. Han är myyycket längre än mig, och jag har ingen lust att byta ut honom… :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 243
Senast: manda
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 976
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 045
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 282
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp