Hur står du i duschen?

Hur står ni i duschen?

  • Med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket

    Röster: 64 25,0%
  • Med ansiktet ut från duschen och duschmunstycket

    Röster: 136 53,1%
  • En hybrid

    Röster: 65 25,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    256
Förmågan att på 30 sekunder skölja håret har nog en hyfsad korrelation med hårlängden som för min del är mellan 1-3 mm beroende på veckodag ("justeras" varje helg till 1mm igen).
Anade det på 30 sen så har mitt hår, trots korthet just nu, knappt blivit fuktigt i hårbotten och när jag hade hår till svanken ungefär så var det definitivt inte blött rakt igenom på 30 sek...
 
Min position relativt duschblandaren/munstycket varierar över duschtiden.
  1. Sätter på flödet 30 sekunder innan jag går in i duschen, för att spola fram varmvatten
  2. Går in i duschen och tar ner handtaget, grovsköljer/blöter kroppen vänd mot blandaren
  3. Vrider mig 90 grader åt höger och tar en flaska duschcreme, står då alltså med vänster sida mot blandaren
  4. Vrider mig ytterligare 90 grader åt höger och tvålar in mig med ryggen mot blandaren
  5. Varannan dag schamponerar jag håret, då i samma position som ovan
  6. Vrider mig 180 grader, som regel tillbaka åt vänster, tar ner duschhandtaget och sköljer mig handhållet
Jag funderar litet på om någon fått forskningsmedel för att undersöka ämnet. 🤔
 
Min position relativt duschblandaren/munstycket varierar över duschtiden.
  1. Sätter på flödet 30 sekunder innan jag går in i duschen, för att spola fram varmvatten
  2. Går in i duschen och tar ner handtaget, grovsköljer/blöter kroppen vänd mot blandaren
  3. Vrider mig 90 grader åt höger och tar en flaska duschcreme, står då alltså med vänster sida mot blandaren
  4. Vrider mig ytterligare 90 grader åt höger och tvålar in mig med ryggen mot blandaren
  5. Varannan dag schamponerar jag håret, då i samma position som ovan
  6. Vrider mig 180 grader, som regel tillbaka åt vänster, tar ner duschhandtaget och sköljer mig handhållet
Så du dansar i duschen med andra ord. Skulle lagt till det som alternativ
 
Nejdå, det räcker ju med att vinkla huvuder en aning framåt medan man schamponerar (vilket i och för sig är lika effektivt under rinnande vatten. ) sedan gör jag detsamma med balsam i medan jag passsar på att tvåla. Tvåla går också utmärkt under duschen. Stänger jag av varje gång måste jag ju invänta rätt temperatur igen.
Det KAN inte bara vara jag som har en dusch som hattar lite med tempen när man skruvar på? jag har då aldrig varit med om en. 😅
Nej duschen svajar ju onekligen lite i temperaturen. Är glad och nöjd över att ha en oerhört slösaktig dusch som bara öser ut mängder av vatten och har en hård stråle som sköljer ur schampo och den kan bli från brännhet till iskall.

Att duscha i en fjällstuga är en plåga, man blir knappt blöt och fryser hela tiden och schampot sitter kvar i om man var dum nog att använda sådant. Ungen blir knappt ens blöt i hårbotten med sådan dusch :D
 
Min position relativt duschblandaren/munstycket varierar över duschtiden.
  1. Sätter på flödet 30 sekunder innan jag går in i duschen, för att spola fram varmvatten
  2. Går in i duschen och tar ner handtaget, grovsköljer/blöter kroppen vänd mot blandaren
  3. Vrider mig 90 grader åt höger och tar en flaska duschcreme, står då alltså med vänster sida mot blandaren
  4. Vrider mig ytterligare 90 grader åt höger och tvålar in mig med ryggen mot blandaren
  5. Varannan dag schamponerar jag håret, då i samma position som ovan
  6. Vrider mig 180 grader, som regel tillbaka åt vänster, tar ner duschhandtaget och sköljer mig handhållet
Jag funderar litet på om någon fått forskningsmedel för att undersöka ämnet. 🤔
Om man har duschhuvudet i handen och håller det mot fötterna bara medan vattnet blir varmt så slipper man gå in i en iskall duschstråle :)
 
Min position relativt duschblandaren/munstycket varierar över duschtiden.
  1. Sätter på flödet 30 sekunder innan jag går in i duschen, för att spola fram varmvatten
  2. Går in i duschen och tar ner handtaget, grovsköljer/blöter kroppen vänd mot blandaren
  3. Vrider mig 90 grader åt höger och tar en flaska duschcreme, står då alltså med vänster sida mot blandaren
  4. Vrider mig ytterligare 90 grader åt höger och tvålar in mig med ryggen mot blandaren
  5. Varannan dag schamponerar jag håret, då i samma position som ovan
  6. Vrider mig 180 grader, som regel tillbaka åt vänster, tar ner duschhandtaget och sköljer mig handhållet
Jag funderar litet på om någon fått forskningsmedel för att undersöka ämnet. 🤔
Jag tycker du ska börja vrida dig åt höger vid steg 6 i fortsättningen så du gör en helsnurr. :)
 
För övrigt upplever jag även att ha munstycket i hållaren som extremt ineffektivt när det gäller att skölja långt/tjockt hår. Tar ju evigheter? Svagare stråle och mindre mängd vatten som träffar ”där det ska”.
Jag upplever det tvärtom, att det är mycket mer effektivt att skölja håret med munstycket i hållaren för att kunna använda bägge händerna i arbetet men då har jag å andra sidan alltid bott på ställen med bra tryck i ledningarna. Är lite krångligare i svärföräldrarnas stuga dock men då kan jag oftast komma undan med att bara skölja håret rejält.
 
Alltså nu pratar du med någon som trivs som bäst när det är 35 grader eller varmare ute! Här fryses det jäklar i min lilla låda inte om jag kan undvika det! :D
Jag är också en sådan som känner livet sakta komma tillbaka först när det är över 25 grader ute. Jag HATAR att frysa. Men det blir ju liksom varmt inne i duschen. Jag fryser ju inte det minsta när jag stängt av vattnet. När man öppnar dörren och går ut däremot… 🥶
 
Jag är också en sådan som känner livet sakta komma tillbaka först när det är över 25 grader ute. Jag HATAR att frysa. Men det blir ju liksom varmt inne i duschen. Jag fryser ju inte det minsta när jag stängt av vattnet. När man öppnar dörren och går ut däremot… 🥶
Om man inte har någon duschkabin så är man utelämnad åt det där kalla badrummet precis hela tiden.... :nailbiting:
 
Jag är också en sådan som känner livet sakta komma tillbaka först när det är över 25 grader ute. Jag HATAR att frysa. Men det blir ju liksom varmt inne i duschen. Jag fryser ju inte det minsta när jag stängt av vattnet. När man öppnar dörren och går ut däremot… 🥶
Det kan eventuellt vara en av anledningarna till att jag duschar länge, att jag inte vill gå ut ur kabinen och frysa 😂
 
Jag läste någonstans att kvinnor och män generellt står annorlunda i en dusch. Män står vanligtvis med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket och kvinnor vanligtvis med ryggen åt duschen och duschmunstycket. Hur står ni? Jag står nog oftast med ryggen mot duschmunstycket förutom när jag ska tvätta håret för att få det ur vattnet enklast.
Men? När jag tvålat in framsidan så står jag mot duschen. Ryggtvätt sköljer jag ur med ryggen emot.

Dessutom stänger jag av vattnet medan jag tvålar in mig. Har en varmvattenberedare på 30 liter så det gäller att hushålla med varje droppe varmvatten för att inte behöva avsluta iskallt.

Har en plastpall i badrummet och sitter på den när jag ska skrubba fötter lite mer omsorgsfullt.
 
Har takdusch så ska jag även tvätta håret står jag under den vänd mot stången på väggen. Ska jag inte tvätta håret använder jag handduschen men står även då vänd mot stången på väggen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 224
Senast: manda
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 909
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 998
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 265
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp