Hur står du i duschen?

Hur står ni i duschen?

  • Med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket

    Röster: 64 25,0%
  • Med ansiktet ut från duschen och duschmunstycket

    Röster: 136 53,1%
  • En hybrid

    Röster: 65 25,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    256
Men hur ofta behöver man skruva på reglagen och hur jobbigt är det för en normalfunktionernande människa att vrida lite på överkroppen för att komma åt dem?

Och är det ingen mer än jag som kan ta långa duschar bara för att det är skönt ibland? Även om de korta effektiva duscharna är mest förekommande. (speciellt nu när jag kapat håret och är korthårig för första gången på 25ish år.)
Jag duschar länge ganska ofta, men jag duschar inte speciellt ofta :D bara om jag tränat.
 
Fast va? Man skruvar på duschen när man börjar duscha och skruvar av den när man är färdig. Eller?
Nä.

Återupprepar "The Procedure" med förtydligande:
Reglage (skruva på vatten), vänta och skruva till lagom temp, 30 sekunder skölj, reglage (av med vatten), tvål och schampo, reglage (på med vatten), 30 sekunder kropp skölj och 30 sekunder hår skölj. Reglage (av med vatten) igen.

Varje liter varmvatten som inte spolas nästan direkt ut i utomhuskylan efter kort kontakt med en kropp och inte behövs värmas upp i onödan. Läs "onödan" som att jag helt enkelt inte prioriterar duschen som en utgift, vilket jag mycket väl kan förstå om andra gör för att de vill göra det, eller väljer att göra för att utgiften är betydligt mindre för dem.
 
Jag känner mig lite chockad över att nästan ingen verkar stänga av vattnet. :bag: Jag trodde nog att det är ”så man gör”. Hur kan man ens tvätta sig med vattnet på? Håret fattar jag, huvudet kan man ju liksom sticka ut, men kroppen?😅

Vi har också haft kallt i badrummet i vinter. Ofta 16-17 grader.

Jag backar bara lite den lilla tid det tar att tvåla in kroppen.
 
Jag stänger av duschen när jag sätter i schampo i håret, och balsam, och använder tvål. Annars sköljs ju allt bort under tiden jag försöker få i det i håret?
Nejdå, det räcker ju med att vinkla huvuder en aning framåt medan man schamponerar (vilket i och för sig är lika effektivt under rinnande vatten. ) sedan gör jag detsamma med balsam i medan jag passsar på att tvåla. Tvåla går också utmärkt under duschen. Stänger jag av varje gång måste jag ju invänta rätt temperatur igen.
Det KAN inte bara vara jag som har en dusch som hattar lite med tempen när man skruvar på? jag har då aldrig varit med om en. 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 164
Senast: manda
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 595
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 197
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp