Hur står du i duschen?

Hur står ni i duschen?

  • Med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket

    Röster: 64 25,0%
  • Med ansiktet ut från duschen och duschmunstycket

    Röster: 136 53,1%
  • En hybrid

    Röster: 65 25,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    256

bumpo

Trådstartare
Jag läste någonstans att kvinnor och män generellt står annorlunda i en dusch. Män står vanligtvis med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket och kvinnor vanligtvis med ryggen åt duschen och duschmunstycket. Hur står ni? Jag står nog oftast med ryggen mot duschmunstycket förutom när jag ska tvätta håret för att få det ur vattnet enklast.
 
Fick tänka efter en stund hur jag brukar göra, men jag står nog mest med ansiktet in mot duschen, förutom när jag sköljer ur håret.
 
Stå? Jag snurrar runt typ konstant :D Står inte i duschen "bara för att" utan ser till att skölja ur håret, ha I schampo så snart som möjligt osv. Då blir det att jag är vänd åt det håll som är mest praktiskt, vilket resulterar i snurrande eller iaf vridande åt olika håll.

Känner nu att jag måste fråga typ alla jag känner hur de duschar :rofl:
 
Intressant. :D Alltid ryggen mot.
Sedan plockar jag ofta ned munstycket och håller det mot bröstet till exempel, men jag står aldrig med ansiktet mot strålarna.
Ååh, det där med att lyfta ner munstycket är intressant. Jag gör det mer eller mindre varje gång för att kunna punktmassera valda delar av kroppen men har den oftast i hållaren. Sambon däremot har den typ aldrig i hållaren utan håller i munstycket.

Ska jag duscha ansiktet måste jag hålla för näsan för vatten i näsan är tortyr faktiskt. :cautious: :D
 
Stå? Jag snurrar runt typ konstant :D Står inte i duschen "bara för att" utan ser till att skölja ur håret, ha I schampo så snart som möjligt osv. Då blir det att jag är vänd åt det håll som är mest praktiskt, vilket resulterar i snurrande eller iaf vridande åt olika håll.

Känner nu att jag måste fråga typ alla jag känner hur de duschar :rofl:
Duscha som kan vara så skönt att bara stå i! :o Men absolut att det kan bli en massa snurrande när det ska schamponeras två gånger, i med balsam, skrubbas kropp och inte förglömma småstudsandet för att hålla balansen när fötterna saneras rejält 😂
 
Fick tänka efter en stund hur jag brukar göra, men jag står nog mest med ansiktet in mot duschen, förutom när jag sköljer ur håret.
Och jag är tvärtom helt och hållet. Enda gången jag står med ansiktet in mot duschen är vid hårtvätt och ursköljning. :)
I min gamla dusch stod jag alltid med ryggen mot, men min nya är trängre och då står jag med ansiktet emot istället.
Just det ja, när jag och ett ex fortfarande levde ihop så fick jag av utrymmesskäl stå med ansiktet mot duschen och det gjorde mig alltid så obekväm. Undra om det kan ha att göra med en känsla av utsatthet när jag duschar och inte ha möjligheten att ha koll på omgivningen på samma sätt?
 
In mot duschen helt enligt norm. Verkar ju skumt och ineffektivt att vända sig bort från reglaget man behöver skruva på regelbundet under de få minuter man duschar.
Men hur ofta behöver man skruva på reglagen och hur jobbigt är det för en normalfunktionernande människa att vrida lite på överkroppen för att komma åt dem?

Och är det ingen mer än jag som kan ta långa duschar bara för att det är skönt ibland? Även om de korta effektiva duscharna är mest förekommande. (speciellt nu när jag kapat håret och är korthårig för första gången på 25ish år.)
 
Jag håller alltid munstycket i handen när jag duschar. Tar ner munstycket, sätter på vattnet. Blöter ner mig. Stänger av och sätter tillbaka munstycket. Schamponerar/tvålar/tvättar/skrubbar. Tar munstycket, sätter på vatten. Sköljer av allt. (Någon enstaka gång kan jag efter själva duschen sätta fast munstycket och stå kvar en liten stund pga att det är varmt och skönt. Då står jag åt båda hållen (inte samtidigt 😅 ).)

Edit: Jag står däremot gärna med ryggen in mot väggen/hörnet när jag duschar, så att jag liksom ser ut…
 
Jag håller alltid munstycket i handen när jag duschar. Tar ner munstycket, sätter på vattnet. Blöter ner mig. Stänger av och sätter tillbaka munstycket. Schamponerar/tvålar/tvättar/skrubbar. Tar munstycket, sätter på vatten. Sköljer av allt. (Någon enstaka gång kan jag efter själva duschen sätta fast munstycket och stå kvar en liten stund pga att det är varmt och skönt. Då står jag åt båda hållen (inte samtidigt 😅 ).)
Stänger av :eek: 🥶?!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 164
Senast: manda
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 199
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp