Hur står du i duschen?

Hur står ni i duschen?

  • Med ansiktet in mot duschen och duschmunstycket

    Röster: 64 25,0%
  • Med ansiktet ut från duschen och duschmunstycket

    Röster: 136 53,1%
  • En hybrid

    Röster: 65 25,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    256
Nu har jag inte läst alla svar men, så här står jag:
Ryggen mot duschhållaren/väggen, munstycket i handen och duschar på framsidan/bröstkorgen när jag bara står och kontemplerar. Har ganska sällan duschen uppsatt när den är igång.
 
Jag håller munstycket i handen. Har så lågt tryck så det tar 2 minuter bara att få mitt snaggade hår blött.
tänk då sonen och kompisen som har längre hår.
Blöter ner mig, stänger av, duschar i ca 30 grader. schamponerar och tvålar in.
Sköljer av, klart.
Ansiktet in mot väggen
Kan inte byta munstycket då hela fanskapet sitter fast i en fast monterad blandare med takdusch iofs
 
Har ni sett dokuserien My feet are killing me? Där har läkare sagt att folk är för slarviga med att tvätta fötterna och att det inte räcker med att skölja/stå i tvålvatten. Man bör även borsta runt/under naglarna med nagelborste.
Jag förstår inte varför man skulle göra det om man inte har några problem med fötterna alls? Det programmet visar ju folk med extrema fotproblem.
 
Orkar inte läsa igenom alla 12 sidor nu men ja, jag står alltid med ryggen mot duschen och ansiktet utåt. Blundar endast korta stunder när jag måste. På samma vis som jag alltid sover på sängsidan närmast dörren, låser lägenhetsdörren när jag är hemma, ser mig över axeln ute. Jag är helt enkelt en otrygg person..?
 
Ja jo absolut att de står i tvålvatten men ändååå :eek: jag skrubbar dem minst en gång i veckan bara för att fötter rent allmänt är äckliga. Men så har jag viss fotavsky som säkert spelar in i att jag inte vill att de ska vara mer äckliga än de är bara för att de finns liksom. :D

Jag måste skölja rent undersidan från tvål innan jag tar nästa fot men så har jag munstycket i hållaren när jag tar fötterna.

Nu hyr jag med elen inräknad i hyran men pratade med mina föräldrar som bor i villa och inte ens de har kortat ner på duscharna i allmänhet för elprisets skull.
Hade en räkning i januari på 17000, så varje grej som går att påverka gör vi 😅 är ändå en snabbduschare, så jag gör väl iofs som jag brukar 😜
 
Jag håller alltid munstycket i handen när jag duschar. Tar ner munstycket, sätter på vattnet. Blöter ner mig. Stänger av och sätter tillbaka munstycket. Schamponerar/tvålar/tvättar/skrubbar. Tar munstycket, sätter på vatten. Sköljer av allt. (Någon enstaka gång kan jag efter själva duschen sätta fast munstycket och stå kvar en liten stund pga att det är varmt och skönt. Då står jag åt båda hållen (inte samtidigt 😅 ).)

Edit: Jag står däremot gärna med ryggen in mot väggen/hörnet när jag duschar, så att jag liksom ser ut…
Så gör jag med, alltid duschen in handen, stänger av och sätter upp den när jag schamponerar eller tvålar/tar balsam.
Har aldrig den på när den sitter i fästet, hatar att få skvättande vatten i ansiktet. Står alltid vid sidan om så jag har ryggen mot väggen och duschen/blandaren vid ena sidan.
 
Håller alltid i duschen, behöver jag båda händerna till annat (schamponering etc) klämmer jag fast den mellan benen strax ovanför knäna med strålen riktad neråt. Sätter tillbaka den i hållaren när jag är klar (måste sitta där för att tömma ut restvatten ur slang/munstycke, annars hade jag lika gärna kunnat lägga den på blandaren)

Tänkte på en annan grej, står alla i badkaret och duschar? Själv satt jag alltid ner (bara bott på ett ställe med badkar), och hade då inget duschdraperi, brukade inte bli något vatten alls på golvet.

Har på hotell upplevt badkar med (hög!) väggfast dusch, höll på att bli tokig :yuck: Vatten överallt i hela badrummet, och hur 17 sköljer man underredet :o
 
En del av dem har fått extrema problem just för att de bara stått i vattnet och inte skrubbat dem.
Fast problemen blir ju inte extrema om man inte skiter i dem ganska länge. Jag tror nog att de flesta som börjar få känningar ser till att ta hand om fötterna lite extra innan det blir så illa att man kan hamna på TV. Dessutom har jag en känsla av att den amerikanska kulturen med skor på fötterna både inne och ute har en del att göra med eventuella fotproblem.

Jag skrubbar inte mina händer eller resten av kroppen heller. :)
 
Har ni sett dokuserien My feet are killing me? Där har läkare sagt att folk är för slarviga med att tvätta fötterna och att det inte räcker med att skölja/stå i tvålvatten. Man bör även borsta runt/under naglarna med nagelborste.
Jag har sätt några avsnitt. Även om jag inte skrubbar eller speciellt tvättar fötterna så är mitt största problem att jag för lätt får blåsor av nya skor. Även om jag inte skrubbar eller tvättar mina fötter så ser jag dom och även klipper mina tånaglar så lär märka om något börjar förändras och det långt innan det gått så långt som i dessa avsnitt.
 
Har ni sett dokuserien My feet are killing me? Där har läkare sagt att folk är för slarviga med att tvätta fötterna och att det inte räcker med att skölja/stå i tvålvatten. Man bör även borsta runt/under naglarna med nagelborste.
Jag har inga problem med mina fötter och har klarat mig i över 50 år utan att skrubba dem så jag kommer fortsätta med det. Man måste ju tänka på vilka som söker sig till såna program.
 
Jag brukar oftast stå med sidan åt reglagen. Ibland ryggen åt.Tror dock det är mest av praktiska skäl så jag ser så jag inte råkar spruta vatten över hela rummet. :angel:

Hemma tar det lång tid och duscha pga munstycket har lågt tryck. Förstod inte alls hur andra kan snabbducha tills jag använde en dusch med bra vattentryck. Då blev ju håret blött mycket snabbare. :D
Förutom när jag duschar när jag hälsar på hos pappa. Då tar det extra lång tid att få håret genom blött. Är som om håret är vattenavstötande på något vis där. Väldigt irriterande. 🤔
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 164
Senast: manda
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 197
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp