Hon är borta

Den absolut värsta avlivningen jag har varit med om

Fast inte för Bellas del tack och lov! Hon blev såklart rädd och upprörd av sprutan och hade svårt att komma till ro för hon har inga bra erfarenheter av sedering, men allt godis uppskattades. Hon kom fram och satte sig nära så jag fick gråta i hennes päls. Hon förstod

Innan vi åkte så gick vi en promenad som hon fick bestämma. Utom när vi skulle gå och möta mamma för då fick vi gå en bit mot tåget och det tyckte hon inte alls om, men när hon såg mammas bil så blev hon glad.
Jag brukar aldrig vilja vara kvar länge när avlivningen är över för jag klarar inte att se dem, men jag vet inte hur länge jag satt med Bella i famnen för jag kunde äntligen krama henne. Jag satt och höll om henne hårt hårt ända tills hon började bli kall och då bäddade jag ned henne i filten trots att jag inte ville lämna henne. Hon fick ha kvar sitt halsband bredvid för jag klarade inte att ta det med mig. Grät hela tiden jag väntade på mamma och hela vägen hem. Gråter nu också för jag klarar inte att trycka undan trots att allt gör alldeles för ont!
Veterinären pratade med mig när vi väntade på att den sista sprutan skulle verka. Hon sa att alla på kliniken tycker att jag tar jättebra hand om mina djur. Hon höll med om att jag har haft extrem otur med mina hundar och för mig känns det som att det vilar en förbannelse över mig. Att de blir sjuka bara för att de kommer till mig, men hon sa att det är bara för att jag är så uppmärksam på minsta lilla som är fel på både hundarna och marsvinen. Att de hade blivit sjuka någon annanstans också, men att ingen kanske hade märkt det. Det värmde att höra att de tycker så! Jag vet inte om jag håller med i allt för det känns alltid som att jag aldrig kan ge djuren precis allt de förtjänar att få. De får vad de behöver, men jag vill ju ge mer!
Ett foto jag tog på promenaden. Hon accepterade att sitta i famnen och till och med gav mig en puss. Hon var så sjukt smart och klok! Och en helknasig galen dramaqueen som var så rolig att titta på alla hennes påhitt trots att hon bet mig ibland. Fan vad ont det gör