Hur stora är 10:orna?

Sv: Hur stora är 10:orna?

Oj vad han har växt! :eek:

Jag ska försöka komma igåg grejer i dag så jag kan mäta Orvar också,för det känns som om han har blivit gigantisk! :p
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Hur stor, hur liten menar du väl??.....:crazy:

Bra fråga, hade ju hoppats uppåt 160, men just nu undrar jag. Hon kan likväl stanna som ponny.... Är van vid araber, så att jag köpte ett halvblod var ju för att få lite mer storlek, känns som jag gjorde en miss ngn stans. Fast hon är go ändå, så det löser sig väl.....

Men det är väll inte så länge sen du köpte henne ? Då borde du väll sätt att hon var bra mycket mindre en ett normat halvblod ?

Mia
 
Senast ändrad:
Sv: Hur stora är 10:orna?

Har bara mätt min en gång!

1 år och 2 månader: 147 fram,bak mätte jag aldrig,men den låg där den med,har varit väldigt jämn i kroppen,nu tycker jag dock att baken dragit iväg ordentligt! :eek::D

Som vanligt glömde jag mäta baken,men nu är iaf Orvar en HÄST! :D 150,5 cm var han! Nån som vill gissa på vart han slutar ungefär? Mamman 162 (sägs lämna stort) pappan 165.
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Jag ångrade mig.... ;) Men min som är beräknad till 162-163 är ju nu 156 bak o typ 153-54 fram. Så om inte din växer superlångsamt (eller fått fel mat i yngre ålder (vet man aldrig när det gäller den uppfödaren) verkar han bli mindre än min?
 
Senast ändrad:
Sv: Hur stora är 10:orna?

Ja,men visst borde jag iaf kunna lägga ner den lilla oron att han ska bli 170 iallafall? :banana:

För jag VILL ju verkligen att han ska stanna på ca 160-163. Fast under 160 får han inte bli! :o (Vilka krav man har)

Ska tilägga att min är ca 19 månader.

Jag har en känsla att han kommer dra iväg lite på höjden på sommarbetet,men det är nog sista rycket,sen blir det nog några få cm till.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur stora är 10:orna?

Nä, 170 cm lär han inte bli om han inte är större än så än.
Min 18 månaders är större nu än sin syster som är året äldre. Hon var senast jag mätte henne 163 cm så jag gissar på att grabben är 166 cm och det finns mkt kvar att växa i.
Har 140 cm täcken och då har han ju inte ens grovnat över bogen/bringan än så det blir nog en storvuxen herre. Får ta och mäta honom på riktigt nu tror jag :cool:
För er som glömt bort det så är det han som har pyttepappa och pyttemorfar i HipHop och Nostradamus :angel:
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Nej, jag har inte haft henne så länge. Och ja, jag misstänkte att hon var lite liten, men frågade mig omkring & försökte räkna på det & kände mig nöjd med " resultatet". Så vi får väl se var hon hamnar. Hon kanske lägger in speeden i sommar?? Känner mig väldit glad över mitt köp ändå:-)
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Nej, jag har inte haft henne så länge. Och ja, jag misstänkte att hon var lite liten, men frågade mig omkring & försökte räkna på det & kände mig nöjd med " resultatet". Så vi får väl se var hon hamnar. Hon kanske lägger in speeden i sommar?? Känner mig väldit glad över mitt köp ändå:-)

Hon är mycket liten för att vara 143 ? som 1,5 åring Men huvudsaken är ju att du trivs med henne och att hon inte blir för liten för dig ;)

Sen kan det ju vara så att hon växer sent vårt sto var 156 som 4 åring på våren och slutade som 161 som 6-7 åring så hon växte 5 cm efter hon fyllt 4 år .

Mi a
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Mätte mina -10or igår
Grace 1.57
Meja 1.55-1.56 det var ngr mm mer än 1.55

Sån skillnad mot 09an som var 1.60 som ettåring.
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Mätte Fendi häromdagen. Hon är nu 157 i manke, baken har jag inte mätt men hon är hyffsat jämn. Tycker hon är lite liten.. hoppas hon växer till sig.

Mamman är 173-174 och pappan 171. Jag blir glad om Fendi orkar upp till 165.
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Haha! Och min som har en mamma på 157 och en pappa på 167, och är lika hög som din nu, hoppas jag inte blir för stor! :D
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Haha ja visst är det märkligt! :p Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig med avel. Men det blir nog bra ändå, vi blir säkert nöjda med våra hästar oavsett hur stora/små de blir.
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Min lilla fis med föräldrar på 158 (båda två), PRE/varmblod är bara 145 i manken och 150 över korset. Hade ju hoppats på högre, ca 160 som vuxen, men får väl hoppas hon växer lääänge! ;) Hon är 2 år den 23 juni.
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

KL

Mätte och vägde lilleman när han var på klinik för hovböld förra veckan.

Och lilleman är nog fel namn :angel:
160 över manken och 163 bak och väger 495 kg :eek:
Drygt 18 månader...

Hoppas han stannar under 170 i varje fall, mamma är cirka 175 och e HipHop som är 165 (har jag för mig...)
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Mätte min Kapten idag, snart blir han ju två år! :eek: (femte maj)

Han är 153 i manken, mätte inte över rumpan. Jag kanske kan fortsätta hoppas på min önskade lilla häst! Han får helst inte bli större än 165!
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Min 10:a är 152cm i manken och betydligt högre på baken. Hon har varit ganska stilla i växtperioden under vintern men nu när solen tittat fram så drog hon iväg igen.Vill gärna att hon blir runt 165 :P
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Min new forest född 10.05.15 mäter 142 cm nu. Pappan är 141, mamman 148, så jag hoppas att hon kommer ta efter sin mamma och bli maxad. Hon har en syster som är 146 och en annan syster på 162 (hon är i och för sig efter ett fullblod, så det förklarar hennes höjd), men det verkar ändå som om mamman ger rätt stora avkommor. I och för sig har jag en ponny till på 139 som är alldeles lagom till mig, så det finns ingen risk att hon blir för liten i alla fall. :D
 

Liknande trådar

Hoppning Som många kanske redan vet har jag nyligen köpt en 6-åring e. Lansing, ue. Contender som har startat 140 hoppning, jag importerade den...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp