Hur stora är 10:orna?

Sv: Hur stora är 10:orna?

Min kille som är född 2010 är idag ca. 158 i mankhöjd och 162 i bak, är det stort för hans ålder? Uppfödaren sa att han kommer hamna på 165-167 cm när jag köpte honom i somras, men det känns som han blir större (hehe) Han bara växer och växer! Speciellt där bak..
imag2925_193255341.jpg
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Min new forest född 10.05.15 mäter 142 cm nu. Pappan är 141, mamman 148, så jag hoppas att hon kommer ta efter sin mamma och bli maxad. Hon har en syster som är 146 och en annan syster på 162 (hon är i och för sig efter ett fullblod, så det förklarar hennes höjd), men det verkar ändå som om mamman ger rätt stora avkommor. I och för sig har jag en ponny till på 139 som är alldeles lagom till mig, så det finns ingen risk att hon blir för liten i alla fall. :D

Hjälp vad liten min är, inser jag när jag läser det här! Hon är ett paintsto, född 10.04.15 och hon är bara 141 i manken, 146 bak... Har växt 0,5-1 cm sedan Augusti, är det nån som vet hur vanligt det är att de växer så lite under så lång tid? Hon har bara växt på längden i stort sett. Jag hoppas verkligen hon drar iväg ordentligt under betet, iaf så hon passerar ponnymått.
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Kl

Mätte min idag han är 2år i början på maj, mätte i manken 154 ock korset 156. Uppfödaren hade beräknat att han ska bli 165, blir spännande att se vart de tar vägen! :)
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Min lilla fis med föräldrar på 158 (båda två), PRE/varmblod är bara 145 i manken och 150 över korset. Hade ju hoppats på högre, ca 160 som vuxen, men får väl hoppas hon växer lääänge! ;) Hon är 2 år den 23 juni.

1½ månad senare så är hon 148 cm i manken och högre över rumpan, så nu är hon snart inte ponny längre! Det tar sig! ;)
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Mätte min Kapten idag, snart blir han ju två år! :eek: (femte maj)

Han är 153 i manken, mätte inte över rumpan. Jag kanske kan fortsätta hoppas på min önskade lilla häst! Han får helst inte bli större än 165!

Jag undrar lite hur jag mäter egentligen... :D Idag fick jag honom till 150,5 över manken. Men haha! Han lär ju inte ha krympt!? :D Jaja, han ligger därikring iaf! Skönt att han inte vuxit mer!
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

*kl*

Fick rapport att min uppfödning e Damino SD-QE nu är ca 163 cm. Har hela tiden trott att han kommer bli runt 170 och det känns som att det tuffar ditåt. Tur att jag sålde:p.
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Oj jisses! Bamsehästen! :p Har du inte fått några nya bilder på honom? Sätt in i 10-tråden vettja! :bump:
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Mätte Fendi idag. Wow hon har växt en hel cm och är nu 158 hög. :grin:

Hennes mamma var 170 som tvååring så man får ju säg att det är lite skillnad mellan dem.
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Min lilla:crazy: skrutt Razzia är nu hela 145 cm fram & 148 cm bak. Faktiskt växt 2 cm på ngr månader...... e: Dee Jost Van Dyke-Jaguar 548...
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Oj, då är min verkligen en bamsehäst!
Han var ca 167 när jag mätte dem i februari och har ägnat hela våren åt att växa så nu när han släpptes på betet var han hög bak igen. Lätt över 170 cm där men spinkig som en räka. Han blir dessutom inte 2 förrän om en dryg månad...

Släng er i väggen farsgubbar, kan jag ju bara säga eftersom han är e. HipHop - Nostradamus och säkert slutar på dryga dm högre än dem båda :p
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Kl

När jag lämnade Rozzie på lösdriften för ett år sedan var hon ca 148cm fram.
Nu ett år senare så har hon växt nästan 1 dm och har därmed lämnat ponnystadiet bakom sig ;)

2,5 år 156cm fram och 158cm bak
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

Oj, vad små alla är!
Varför får bara jag jättehästar?

Min är fortfarande överbyggd och är ca 173 cm över manken just nu. Är ju dessutom sent född så han blir ju 2.5 först vid årsskiftet! Räknar med att han blir som morsan sin 176 cm fast mest ben, han har 2 dm kortare täcke än hon och visst saknar han bredd fram än men såå smal är han inte över bringan.
 
Sv: Hur stora är 10:orna?

oj, din är verkligen stor =) Min lilla Räka mättes för ca en v. sen och då var hon 166,5 =)
 

Liknande trådar

Hoppning Som många kanske redan vet har jag nyligen köpt en 6-åring e. Lansing, ue. Contender som har startat 140 hoppning, jag importerade den...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp