Bukefalos 28 år!

Hur tolkar du följande mening?

Pancakes

Trådstartare
"Leverans sker fritt leverantörens tillverknings- eller lagerställe, om inte annat avtalats". (Utdrag ur ALG10 punkt 7)

Betyder det att leverantören ska stå för leverans till kund om inget annat avtalats?
 
Nej, leverantören lämnar ifrån sig varan där den tillverkas eller från det lager han anser lämpligt, frakten står köparen för
 
Googla Incoterms och kolla där, men jag har för mig att det ska betyda att produkten levereras till tillverkarens lastkaj, därefter går risken över till kunden.
 
Googla Incoterms och kolla där, men jag har för mig att det ska betyda att produkten levereras till tillverkarens lastkaj, därefter går risken över till kunden.

Tack för tipset! Intressant läsning. Dock sitter jag med uppgift som utgår endast från ALG10.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 308
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 399
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 798
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 651
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Försäkring
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp