Hur torkar ni er i röva?

Alltså, jag kör nog på 4 rutor också tror jag. Och återanvänder ibland vid behov (och möjlighet...). Brukar inte ha några problem med att få bajs på händerna, men om det skulle hända känns det inte som ett stort problem eftersom jag ändå tvättar dem efteråt :D
Ja, jag tycker att det är jättemärkligt, denna hysteriska skräck för bajs.
Vet inte folk om att bajs kommer ut ur anus, och anus är väldigt förknippat med ens egen organism?

Hur överlevde folk förr i tiden, innan dagens excessiva användande av toapapper?
 
Jag är nog en av de där trädkramarna :o
Viker tre lappar enligt linjerna och torkar åt båda hållen (framtill först givetvis!) om det behövs mer så tar jag tre lappar igen tills det känns bra så det blir ju ändå mer i slutändan :p Men ibland när jag bara rusat på en kisspaus så tar jag bara två :eek::D
 
Ja, jag tycker att det är jättemärkligt, denna hysteriska skräck för bajs.
Vet inte folk om att bajs kommer ut ur anus, och anus är väldigt förknippat med ens egen organism?

Hur överlevde folk förr i tiden, innan dagens excessiva användande av toapapper?

Hysteriska skräck?
Antar bara att en normalfuntad människa undviker att få bajs på fingrarna om det går...
 
Hur vet folk om hur andra gör? :nailbiting:

Ehh... ja..:o I min lilla familj är vi inte så petiga med att låsa toadörren om oss :D:angel: Vi springer in och ut om vi behöver nåt, så jag har ju sett sambon förbereda pappret x antal gånger så därför vet jag att han viker. Fast vad vet jag, han kanske skrynklar sen :p Och dottern är bara sex och inte så pryd än.
 
<snip>

Jag är nyfiken på hur mycket toapapper andra gör av med TOTALT under ett toabesök.
Själv försöker jag göra av med så lite som möljigt eftersom jag fått för mig att jag använder mycket papper vid varje besök (kanske därför jag räknar rutorna så det inte blir fler än nödvändigt). Och då är jag mer orolig för avloppet och stopp där än för att det ska bli dyrt med toapapper.

Sedan jag lart mig leva med Chrons har jag aldrig mer stopp i avloppet ... och gor av med kopiosa mangder papper. Jag torkar och spolar lite da och da medan jag sitter dar och filosoferar. :grin:

<snip>
Och - varför diskuterar jag detta offentligt på internet?:o

Det ar en fantastiskt bra fraga.:p
 
haha älskar den här tråden, detta sker bara på Buke :love:

Jag skrev ju om mina vanor, men med närmare eftertanke vet jag inte om jag ljög, det kanske bara är så man tror att man gör men att man egentligen gör på något helt annat sätt av ren vana

Nästa gång ska jag dokumentera antal rutor och hur jag viker ;)

Tack också ni som klargjorde vad rulla betyder:bump::banana:
 
Ja, jag tycker att det är jättemärkligt, denna hysteriska skräck för bajs.
Vet inte folk om att bajs kommer ut ur anus, och anus är väldigt förknippat med ens egen organism?

Hur överlevde folk förr i tiden, innan dagens excessiva användande av toapapper?
Du hade fått hjärnblödning om du hade varit reggad på buke då en tråd handlade om att kissa i duschen eller ej.
Folk verkar ha väldiga äckelkänslor för sin egen kropp.
 
Den som undrade över hur folk klarar sig på 4 rutor (hittar inte inlägget igen för att tagga eller citera) - Jag börjar fundera på om folk definierar "per gång" lite olika. Jag tar 4 rutor första omgången jag torkar mig, sedan färre. Jag behöver torka mig kanske 2-6 omgångar när jag går på toa. Viker på slutet men aldrig "första" vändan. Så för mig går det åt betydligt fler än 4 rutor totalt, men inte mer än 4 vid varje torktillfälle så att säga.

Jag är nyfiken på hur mycket toapapper andra gör av med TOTALT under ett toabesök.
Själv försöker jag göra av med så lite som möljigt eftersom jag fått för mig att jag använder mycket papper vid varje besök (kanske därför jag räknar rutorna så det inte blir fler än nödvändigt). Och då är jag mer orolig för avloppet och stopp där än för att det ska bli dyrt med toapapper.

Sedan det här med rullarna. Alltså - låter ni rullet sitta kvar RUNT handen när ni torkar er? Så att hälften av papperet är på baksidan av handen och inte mellan handen och rumpan? Hur tänker ni då?

Och appropå att man inte "får" stoppa ned handen mellan låren och torka sig. Själv klarar jag galant av att torka mig framifrån och bakåt även om handen råkar vara nedstoppad mellan låren. Sedan släpper jag ned toapapperet i stolen. Varför ska man göra det svårare för sig än man behöver?

Och - varför diskuterar jag detta offentligt på internet? :o
Jag definierar per gång likadant som du. 8 rutor var visst det optimala här. Torkar aldrig mer än 3 gånger innan jag spolar av rädsla för stopp, oftast brukar det räcka så, så jag snittar väl på 24 rutor per skithusbesök totalt :D

Varför sitter folk kvar och torkar?! Verkar ju sjukt bökigt och mycket vanligare än jag trodde, är jag ensam om att resa mig upp eller? O_o
 
Har aaaaaldrig tänkt över att det skulle finnas andra sätt att göra det på ens, förrän jag läste här! Men, jag tycks vara en av majoriteten:

Viker, viker religiöst, viker alltid. Tar som regel två rutor åt gången (kan bli tre, vid behov så att säga), "återanvänder" som det passar sig (alltså viker om, som redan förklarats i tråden), och tar en omgång till med rutor om/när det är behövligt.

Men! Här kommer något som kanske får mig att sticka ut från den där jäkla mängden: jag torkar även hunden med vikt papper, sådetså. Vad säger ni andra, är det någon mer som gör det då? :D

Här går inte så mycket toapapper, men det är inte motivationen för viktekniken. Det handlar helt enkelt om kontroll, som många andra redan tagit upp (förutom att jag som sagt aldrig ens tänkt på någon annan metod), "tussande" låter för mig vääääääldigt oprecist. ;)
 
Jag rullar. Rullar runt 4 fingrar, tar ur handen och lägger pappret i istället. Om nån fattar :p Sen 2 ggr vid nr 2 :angel: Går åt en hel del papper, men vad 17!

Däremot är jag lite kinkig, så känner jag mig inte helt ren trots det så hoppar jag oftast in i duschen om jag är hemma.
 
Sedan det här med rullarna. Alltså - låter ni rullet sitta kvar RUNT handen när ni torkar er? Så att hälften av papperet är på baksidan av handen och inte mellan handen och rumpan? Hur tänker ni då?
Näh. Jag har nog förklarat två gånger att man rullar runt ena handen och tar det med andra handen och torkar sig. Eftersom att jag är högerhänt så rullar jag med högern, runt vänstern och tar sedan pappers"rullen" i högerhanden och torkar. Ibland viker jag det även så det blir ännu tjockare.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 392
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 146
Senast: Pratsch
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 455
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 422
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp