Hur torkar ni er i röva?

Det här är väl fö typiskt buke. Man får veta en massa som man inte visste att man ville veta. Eller visste att folk kan fundera på :D Har aldrig tidigare ens nuddat vid tanken på att folk gör olika med toapappret :p

Hahaha kommer ihåg för ganska många år sedan då det var en livlig diskussion här på buke om huruvida folk kissade i duschen eller inte då de ändå duschade.

By the way... jag är en vikar och icke duschkissare :)
 
Vikare är obegripliga anser jag. Jag får nog ändå lov att kalla mig extremt insatt i hur folk gör eftersom jag arbetar väldigt mycket just med folks toalettsessioner. Vikningen är ju skrattretande fånig!
Det finns för övrigt ingen, eller iallafall extremt få vårdpersonal som viker toapappret när de hjälper någon på toaletten - de allra flesta rullar. Vi gjorde en högst empirisk men gravallvarligt ovetenskaplig undersökning på temat en gång när jag arbetade på en sjukhusavdelning, där vi kom fram till att vikarna var snikarna helt enkelt, och rullarna de som gjorde rent hus. Om ni förstår?

Tror inte någon på mitt jobb rullar pappret då vi torkar brukarna... En diskussion även vi haft :D
 
Jag raknade rutor i morse ... HUR klarar ni er pa 4 eller farre? :crazy:
Ja, eller hur! Inte så konstigt att det vandrar omkring en massa surmuppar med kort stubin på gatorna, inte heller konstigt att det finns fog för tv-reklam om lindring mot analklåda där en människa står och gnor ändalykten mot ett träd!

Jag tror jag ska skicka den här trådlänken till en god vän som är produktplanerare på ett stort pappersbruk. Jag ser en marknad för meterlånga rutor på rullen och en reklamkampanj om att använda 'minst fyra rutor vid varje tillfälle!" som något med god potential...
 
Viker, viker, knölar
Tyvärr går det en del papper ibland, vilket medför att jag får spola ett par ggr innan jag är klar
 
Jag raknade rutor i morse ... HUR klarar ni er pa 4 eller farre? :crazy:
Jag viker en extra gång, det är svaret för mig i alla fall.

Det här får nästan räknas som en TMI, men du får nog förklara "återanvänder" här? Menar du att du efter första torkningen, vänder på kletigt bajspapper för att kunna använda båda sidor av rutorna? :nailbiting: :arghh: WHY?
När jag "återanvänder" blir det i form av "vika mer", antar att det är så dom flesta gör, alltså att man använder pappret och viker det sedan på mitten igen, så att det inte är risk att man kommer åt något annat än rent papper.
 
Jag viker en extra gång, det är svaret för mig i alla fall.


När jag "återanvänder" blir det i form av "vika mer", antar att det är så dom flesta gör, alltså att man använder pappret och viker det sedan på mitten igen, så att det inte är risk att man kommer åt något annat än rent papper.

:eek: En torkning per pappersknöl eller -hög! En torkning, sen släppa taget!
Risken att få klet på fingrarna känns enorm om man ska vika lite till då man redan geggat ner pappret :wtf:

Alltså jag hade ingen aning om att majoriteten av befolkningen viker! Alltid lär man sig nåt nytt :D
 
Bara en fråga, hur gör ni när ni byter blöjor på barn,
om nu det absolut mest hemska som finns är att det kommer bajs på fingrarna?
 
Bara en fråga, hur gör ni när ni byter blöjor på barn,
om nu det absolut mest hemska som finns är att det kommer bajs på fingrarna?

Bebisbajs är inte samma sak.

Men jag brukar inte ta på bebisbajset heller.
Blöja av, gör rent på lämpligt vis, är det jättekatastrof så en dusch, annars tvättlappar (hemma flergångs med mild tvål, ute engångslappar). Torka, ny blöja på. Munnen stängd, saker å ting kan komma farande i luften :rofl:
 
Jag är en kombo. Jag knölar ihop en tuss, men om jag gör nummer två så viker halva över så jag kan upprepa proceduren igen =spar papper
 
ni som skriver att ni rullar hur menar ni att ni gör då? kan för mitt liv inte se det framför mig :D Var vänlig förklara utförligt
 
Jag viker och viker om/återanvänder.. och jag har då aldrig fått kladd på fingrarna :p så kladdigt blir det inte när jag gör nr 2 om man inte är dålig i magen. Dålig i magen = dubbelt så mycke papper vaje torkning och ej återanvändning.

Däremot så lyfter jag alltid upp skinkorna när jag sätter mig på toa, för att i största mån undvika kladd på större yta än nödvändigt och det funkar bra :p

Viker även i jobbet (äldrevården), tycker att det blir mer kladdigt om man klumpar ihop pappret. :yuck:
 
Bebisbajs är inte samma sak.

Men jag brukar inte ta på bebisbajset heller.
Blöja av, gör rent på lämpligt vis, är det jättekatastrof så en dusch, annars tvättlappar (hemma flergångs med mild tvål, ute engångslappar). Torka, ny blöja på. Munnen stängd, saker å ting kan komma farande i luften :rofl:
Bebisbajs är exakt samma sak, innehållsmässigt.

Vad jag kommer ihåg fanns det tillfällen då det inte gick att ta av blöjan utan att komma i kontakt med innehållet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 396
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 146
Senast: Pratsch
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 464
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 424
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp