Hur torkar ni er i röva?

Kul med mycket respons i tråden!

ni som skriver att ni rullar hur menar ni att ni gör då? kan för mitt liv inte se det framför mig :D Var vänlig förklara utförligt

Jag har insett att jag faktiskt gör olika. Kiss torkas med knöckel, bajs torkas med lite halvdana vikningar (som jag nästan alltid viker om och återanvänder).

Rullar gör jag om det står en lös rulle. Ska förklara hur jag gör: tar tag i pappersänden med en handens tumme och pekfinger. Spretar sedan ut med pekfinger och långfinger och lindar pappret över de två fingrarna. Antar att det är vad som avses med att rulla?
 
Det här får nästan räknas som en TMI, men du får nog förklara "återanvänder" här? Menar du att du efter första torkningen, vänder på kletigt bajspapper för att kunna använda båda sidor av rutorna? :nailbiting: :arghh: WHY?

Nej, nej nej! :P Jag viker en gång till så klart! :D
 
För övrigt så var jag tvungen att räkna ark, jag använder mig oftast av 3 st. Ibland tar jag fler gånger. ;)
 
Vilken knäpp och rolig tråd, har suttit och småfnissat mig igenom den :D
Jag är en vikare! Använder ca 3-4 ark och pappret rivs av fint vid linjen och viks i tre lager. Min dotter skrynklar och sambon viker.
 
Nu var ja tvungen att räkna, det går nog åt en 7-8 ark för mig. Är jag en miljöbov nu?

Angåeende att rulla @_FiA_ så är det inte svårare än att man rullar upp pappret på ena handen. Oftast på den vänstra för jag är högerhänt. Drar av rullen och torkar med högerhanden.
 
Nu var ja tvungen att räkna, det går nog åt en 7-8 ark för mig. Är jag en miljöbov nu?

Äntligen en som förstår att man inte ska snåla på pappret!:p Har under dagarna denna tråd varit aktiv kommit till att jag tar allt mellan 5 och 10 rutor per gång. Hemma tror jag det går åt mera eftersom jag har rullen löst. Jag tar rullen i vänster hand och rycker till, och så blir det så många rutor det blir...men det blir en del :o
Fattar inte hur någon kan klara sig på 3 rutor ;)
 
Nej jag håller med, jag räknade en gång till och då hade jag tio rutor. Sen provade jag ta tre bara för att men då får man ju vika till en mini ruta om det inte ska gå igenom.
 
Den som undrade över hur folk klarar sig på 4 rutor (hittar inte inlägget igen för att tagga eller citera) - Jag börjar fundera på om folk definierar "per gång" lite olika. Jag tar 4 rutor första omgången jag torkar mig, sedan färre. Jag behöver torka mig kanske 2-6 omgångar när jag går på toa. Viker på slutet men aldrig "första" vändan. Så för mig går det åt betydligt fler än 4 rutor totalt, men inte mer än 4 vid varje torktillfälle så att säga.

Jag är nyfiken på hur mycket toapapper andra gör av med TOTALT under ett toabesök.
Själv försöker jag göra av med så lite som möljigt eftersom jag fått för mig att jag använder mycket papper vid varje besök (kanske därför jag räknar rutorna så det inte blir fler än nödvändigt). Och då är jag mer orolig för avloppet och stopp där än för att det ska bli dyrt med toapapper.

Sedan det här med rullarna. Alltså - låter ni rullet sitta kvar RUNT handen när ni torkar er? Så att hälften av papperet är på baksidan av handen och inte mellan handen och rumpan? Hur tänker ni då?

Och appropå att man inte "får" stoppa ned handen mellan låren och torka sig. Själv klarar jag galant av att torka mig framifrån och bakåt även om handen råkar vara nedstoppad mellan låren. Sedan släpper jag ned toapapperet i stolen. Varför ska man göra det svårare för sig än man behöver?

Och - varför diskuterar jag detta offentligt på internet? :o
 
Den som undrade över hur folk klarar sig på 4 rutor (hittar inte inlägget igen för att tagga eller citera) - Jag börjar fundera på om folk definierar "per gång" lite olika. Jag tar 4 rutor första omgången jag torkar mig, sedan färre. Jag behöver torka mig kanske 2-6 omgångar när jag går på toa. Viker på slutet men aldrig "första" vändan. Så för mig går det åt betydligt fler än 4 rutor totalt, men inte mer än 4 vid varje torktillfälle så att säga.

5-10 rutor per tork, och det gånger X per besök - beroende på om det är nummer 1 eller nr 2 och konsistensen på nr 2.

Undrar det samma; varför diskuterar jag detta offentligt på Internet? :crazy::eek::o
 
Alltså, jag kör nog på 4 rutor också tror jag. Och återanvänder ibland vid behov (och möjlighet...). Brukar inte ha några problem med att få bajs på händerna, men om det skulle hända känns det inte som ett stort problem eftersom jag ändå tvättar dem efteråt :D
 
-Minns när jag hjälpte en gubbe på sjukhemmet på toa. Han hade gjort nr 2 så jag gav honom en rejäl bit papper men då tittade han så vänligt o på mig och sa förmanande - inte ska man slösa så, och så rev han av hälften och vek det fint och torkade sig själv utan att få minsta skit på handen. :). Han gav mig en liten tankeställare.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 396
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 146
Senast: Pratsch
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 459
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 424
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp