Hur torkar ni er i röva?

Lupino

Trådstartare
Jag kunde vid något tillfälle konstatera att min mamma och jag hanterar toapappret mycket olika vid toabesök. Hon satt och vek pappret till en fin hög. Själv gör jag en ordentligt tillknycklad tuss för att öka avståndet mellan mina fingrar och det som torkas.

Hur gör ni?
 
När jag gjort nummer 1 försöker jag vika så det går åt mindre papper, men dessvärre slutar det ändå med att det blir en tuss. Vid nummer två blir det nästan alltid en stor tuss också. Det går åt ganska mycket papper för mig :o
 
Jag kunde vid något tillfälle konstatera att min mamma och jag hanterar toapappret mycket olika vid toabesök. Hon satt och vek pappret till en fin hög. Själv gör jag en ordentligt tillknycklad tuss för att öka avståndet mellan mina fingrar och det som torkas.

Hur gör ni?

Kort svar: viker

Lite längre svar :

Viker pappret dubbelt
Viker första tredjedelen så att den täcker andra tredjedelen
Viker över den sista tredjedelen
 
Viker. Det känns som om man har bättre kontroll på vad som händer där bak då och slipper riskera obehagligheter.
 
Förr så tussade jag men min man omvände mig :p
Så nu är jag en vikare, likaså han då.
Sonen torkar vi och viker, tösen kör tussar.
 
Jag är en solklar vikare! Känns som man har sämre kontroll över en tuss och att risken blir större att man både får på fingrarna och att det inte blir helt rent:cautious:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 399
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 146
Senast: Pratsch
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 471
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 424
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp