Bukefalos 28 år!

Hur tvätta håret med halskrage?

Rie

Trådstartare
Utan att halskragen blir alldeles blöt och utan att göra illa ryggen?
Någon som har bra tips?
 
Utan att halskragen blir alldeles blöt och utan att göra illa ryggen?
Någon som har bra tips?
När min son hade halskrage fick han en för duschning, dvs en i hårdplast. Men den kanske han fick med sig från USA? Men fråga för det måste ju finnas här också.
 
När jag hade handleden gipsad körde jag med silowrap för dels fanns det på gården och var gratis och dels är den ju lite klistrig mot både sig själv och mot huden. Funkade skitbra.
 
Tack för alla förslag.
Det slutade med plastfolie runt kragen, mig liggandes på rygg i duschen på ett tjockt sportunderlag medan sambon tvättade håret.
Inte helt perfekt, men bra mycket bättre än det hår som inte blivit tvättat under sjukhusvistelsen..
Vilken befrielse...... :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Har innan jag tog upp hästintresset igen tvättat håret två gånger i veckan och det har funkat bra. Nu när jag rider i princip...
Svar
19
· Visningar
1 085
Hemmet Vi är två långhåringar i hushållet som tappar massa hår hela tiden och hur ofta jag än försöker ta och fånga upp drivorna som samlas...
Svar
2
· Visningar
365
Senast: Motacilla
·
Kropp & Själ Någon som har väldigt fint hår (fint alltså som i väldigt tunna hårstrån inte som i vackert 😅) som har hittat en fungerande fuktgivande...
Svar
10
· Visningar
671
Senast: Jfrelin
·
Kropp & Själ Jag söker alla tips på hur man på ett mindre smärtsamt sätt reder ut trassligt hår. Källan till problemet är ett litet barn med...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 931
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp