Hur utfodrar ni era hundar?

@em-pirre Jag förstår att det är en viss skillnad, tänkte mest på risk för salmonella och att det är rötmånad. Klart hundar är tåligare... å andra sidan har jag en collie. :angel:
 
Jag köpte 5kg-korvar en gång när de hade extrapris i djuraffären närmast mig. Lät dem tina lite, tog sedan den största kniven i köket och delade korvarna med den. Det var förvånansvärt enkelt, en miljard gånger lättare än vad jag trodde att det skulle vara. Lät korvarna ligga på golvet, stack ner knivspetsen så långt det gick, bände lite och "sågade" sedan med kniven där. Delade varje korv i 5-6 bitar och satte in dem i frysen. Det blev väldigt bra för då kan jag ta fram en bit och ta av den i någon dag tills den är slut.

Efter några leveranser med dessa bautastora korvar är jag positivt inställd! När de anländer till vår lägenhetsdörr är de precis lagom tinade så jag kan "såga" i dem med en rejäl brödkniv, delar upp i 5 delar och lägger in i frysen. :up: Tack för skitbra tips!
 
Efter några leveranser med dessa bautastora korvar är jag positivt inställd! När de anländer till vår lägenhetsdörr är de precis lagom tinade så jag kan "såga" i dem med en rejäl brödkniv, delar upp i 5 delar och lägger in i frysen. :up: Tack för skitbra tips!

Underbart att det fungerade :D Jag måste nog köpa några sådana korvar igen snart... Verkar som om Vom og hundemat är valpens favoritmat :p
 
Ger färskfoder två gånger/dag, bravo färskfoder vilt eller lamm till dvärgschnauzern som är allergisk och VoH med lax till aussien.

Ben får de några gånger i veckan, oftast råa ben från ren eller lamm (nöt för aussien). Kam inte ha ben liggandes framme då aussien äter allt direkt och märgben undviker jag.
 
Jag ger Fodax färskfoder, 2 mål/dag. Tillskottet just nu är solrosolja, tänkte börja ge Lillan laolja också.

Jag valde det för att det har ett högre fettinnehåll (ca 21 jämfört med ca 14 ) och då högre energiinnehåll (426kcal jmf med 390kcal ) sen ska det har mer begränsade samt till viss del hydrolyserade proteinkällor.

Interesant.
Jag sag den har artikeln for ett tag sedan, i dag kom den upp i diskution igen. Jag tror jag ska fortsatta utfodra med Acana, lite lagre protein an Orijen, och tillsatta lite majs olja. Har i varmen ar det ju vesantligt om de kan reglera temperaturen battre.

http://www.news.cornell.edu/stories/2013/03/more-fat-less-protein-improves-detection-dogs-sniffers
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej hopp! Nu vill jag gärna ha lite inputs! Corgin Floke som snart är två år gammal är ute och hänger i stallet cirka 3-7 timmar varje...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 104
Senast: Joelina
·
Hundhälsa Min hund har nyligen börjat på BARF, och efter att hon vägrade äta MUSH efter bara några dagar av korvarna (hade innan Vaisto Starter...
Svar
9
· Visningar
1 490
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Vi har inte en av våra hundar boende hos oss, utan hos grannarna istället. Han spyr tydligen ganska mycket där (vilket vi nyss fick...
Svar
7
· Visningar
5 094
L
Hundhälsa Ja,det är vad jag fått lära mig.Hunden är ett rovdjur(köttätare),men också en allätare.Detta får mig att börja fundera i fodrets banor...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 395
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp