Hushållspapper

Jag vet inte hur länge det räcker men det går nog åt mer än för en genomsnittlig vuxen i ensamhushåll 😬. Använder det mycket för att torka upp eventuella matrester i diskhon och slasken. Tycker inte att en sådan där skrapa, vad de nu kallas, fungerar så bra.

Torkar av händerna på papperet när jag skalar och skär grönsaker eller om jag blir kladdig.
 
Vi slukar det och jag har dåligt samvete för det. Har mer och mer börjat använda kökshanddukar till att torka med och har nyligen kommit på att alla gamla bebis dukar (lr vad d nu heter) kan klippas upp och användas på köket. Många av dom är nästan oanvända så dom kommer fungera perfekt till att torka av bord, spill på golv etc,..ja allt kladd som ett småbarnshus får utstå... Sen att jag ofta kladdar mer än barnen behöver vi inte prata så mkt om :angel:
 
Kan tipsa om bivaxdukar att slå in matvaror i! Fungerar oväntat bra och håller länge. Upplever att det är lite för mycket luft i en ostkupa, så osten håller sämre. 😊

Ah! Har inte märkt det problemet med kupan (äter mycket ost :love: ) men håller helt med om bivaxdukarna. Jättebra alternativ till plastfolie och plastpåsar.
 
En rulle räcker jättelänge. jag har liksom inte fått in att använda det. Toapapper är vanligare. Toapapper köps i storbal, hushållpapper i förpackning om fyra.

Plus att jag har en faiblesse för servetter. Använder servett istället för assiett under frukostmackan. Den servetten torkar jag ur vasken med på väg till komposthinken
 
Använder sällan hushållspapper, mest när jag gör pressgurka eller ska pressa ur vatten ut tofu. Så en rulle räcker länge.
Servetter går däremot åt desto snabbare.
 
Aldrig räknat på det men sen pappret blivit dyrare försöker jag använda wettextrasan mera, och så har vi ju servetter. En rulle räcker nog 14 dagar på ett ungefär om vi inte äter skaldjur- då går det åt en del eller glömmer rullen framme så ungkatten strimlar den....😅
 
Wow, vilket intressant trådämne tänker ni!

Jag är nyfiken på hur länge en rulle med hushållspapper varar i ert hushåll?
Använder 2-4 rutor per måltid pga barn, så tippar att en rulle räcker 1-2 veckor. Innan barn använde jag inte hushållspapper utan disktrasa eller microfibertrasa. Till 2åringen använder jag oftast Ikeas tvättlappar istället för annars skulle det gå en rulle per dag 🙈
 
Jag använder hushållspapper som vardagsservetter så det går ca 2 blad/ark per dag. Sen kan hushållspapper användas till tex torka ur diskhon, torka upp om min hund skulle kräkas (händer ju sällan men).

Ni som inte har hushållspapper, använder ni servetter då alltid? Eller är det bara jag som kan spilla och så? :D
 
Jag använder hushållspapper som vardagsservetter så det går ca 2 blad/ark per dag. Sen kan hushållspapper användas till tex torka ur diskhon, torka upp om min hund skulle kräkas (händer ju sällan men).

Ni som inte har hushållspapper, använder ni servetter då alltid? Eller är det bara jag som kan spilla och så? :D
Torkar mycket med handdukar. Hushållspapper använder jag mest för att fräsa näsan med typ. De andra i familjen använder mer... haha
 
Jag använder hushållspapper som vardagsservetter så det går ca 2 blad/ark per dag. Sen kan hushållspapper användas till tex torka ur diskhon, torka upp om min hund skulle kräkas (händer ju sällan men).

Ni som inte har hushållspapper, använder ni servetter då alltid? Eller är det bara jag som kan spilla och så? :D
Jag har inte servetter hemma heller. Vad menar folk med servetter förresten? 😅 Är det sådana där man drar upp ur låda (det är väl näsdukar?) eller typ fyrkantiga serveringsservetter?

Behöver jag papper till någon olycka hugger jag toapapper, men annars är ju disktrasan elelr kökshandduken närmast till hands. :)
 
Jag har inte servetter hemma heller. Vad menar folk med servetter förresten? 😅 Är det sådana där man drar upp ur låda (det är väl näsdukar?) eller typ fyrkantiga serveringsservetter?

Behöver jag papper till någon olycka hugger jag toapapper, men annars är ju disktrasan elelr kökshandduken närmast till hands. :)
Fyrkantiga serveringsservetter i glada färger menar jag. Som man har i servettställ.
 

Liknande trådar

Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 453
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
859
Senast: __sofia__
·
Mat Detta fladdrade förbi i mitt fb-flöde idag och jag blev nyfiken. Någon här som vet mer om detta? Så många frågor... Jag uppfattar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 302
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har problem. Det finns fyra saker jag avskyr när det gäller dasspapper 1. Papper som slutar existera när det blir blött så man...
2
Svar
34
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp