Hushållspapper

2-3 veckor kanske? Använder för att torka ur flott ut stekpanna och på spis, och som snyt/torkpapper till barnet. Tycker att melittapåsar är bättre för avrinning av stekt/friterad mat och att kökshanddukar är bättre för att torka av både matvaror (som att pressa tofu) och köksbänken.
 
2-3 veckor kanske? Använder för att torka ur flott ut stekpanna och på spis, och som snyt/torkpapper till barnet. Tycker att melittapåsar är bättre för avrinning av stekt/friterad mat och att kökshanddukar är bättre för att torka av både matvaror (som att pressa tofu) och köksbänken.
:idea: Jag måste genast införskaffa kaffefilter för avrinning av stekt/friterad mat och även testa att ha under blomkrukor som svämmar över av jord när jag dränker dem. Hade aldrig kommit på tanken utan ditt inlägg eftersom jag uteslutande dricker pulverkaffe.
 
1-3v nått sånt? Samma som @Milosari till torkar ur fett ur stekpanna och spisen med. Även ibland till annat i köket.
Eftersom äter i vardagsrummet så har fina servetter i servetthållare där (mest för jag tycker kul piffa till det).
 
Ska bli intressant att se nu när vi blivit sambos, men skulle gissa på "jättelänge".
Diskbänken torkas normalt med disktrasa. Golvet torkas med mikrofiberduk om vi spiller något där, så vi har en trasa för golv/städ och en för diskbänk. Likadant med disksvamp, en för städ och en för "mat".

Vi har hushållspapper, men det är mest jag som använder det om jag råkat spilla hundmat på diskbänken, för det känns mer hygieniskt än att använda disktrasan till det (ger färskfoder).

MEN. När hushållspapper behövs, då blir jag tokig om det inte finns, eftersom toapapper löser upp sig i småbitar mycket snabbare. Därför köpte vi hushållspapper direkt vid inflytt.
 
Hmm.. Försöker tänka efter men kan inte riktigt komma på hur länge en rulle kan räcka för mig. Länge? 😅
Jag använder inte jättemycket. De få gånger det går åt lite mer är om katten kräks, men det sker också väldigt sällan. Enda gånger jag har det framme vid måltider är om man äter typ hamburgare, tacos eller pizza där man lätt blir kladdig om händerna.

Har alltid hushållspapper hemma men det går nog inte mer än några få rutor per vecka.
Har även servetter hemma men det används ännu mer sällan. Står förvisade till något skåp någonstans, tas bara fram om jag får gäster (vilket sker extremt sällan).

Använder annars trasa för att torka rent.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
All evighet!
Använder som servett vid kladdig mat eller torka ur stekpannan
Försöker undvika och köpa 4 pack utan köper helst 2 pack
 
Skulle tro att en rulle räcker i snitt 3 veckor hemma. I bland längre i bland kortare, det beror på vad jag sysslar med i köket.
Används mest för att plocka upp rester i diskhon (jag har någon form av fobi för att röra vid det)
Eller som "skydd" när jag måste flytta skål med tjockare mejeriprodukter typ yoghut från bord till diskho/diskmaskin (kan inte röra vid såna skålar utan skydd för då får jag kväljningar :angel:)
Lagar mat en gång i veckan och då används hushållspapper för att göra iordning köket efter lagning.
 
Jag har både "vanligt" hushållspapper och torky. Använder det onödigt mycket, det är en av mina laster. Men använder såklart främst disktrasan, den är dessutom av lin så jag köper nästan aldrig nya, det kompenserar en del 😊
Jag är som @Unafraid och använder lite orimligt mycket, så en rulle räcker nog bara en vecka. Har inga ursäkter till varför egentligen förutom småbarn. 😬
 
Använder 2-4 rutor per måltid pga barn, så tippar att en rulle räcker 1-2 veckor. Innan barn använde jag inte hushållspapper utan disktrasa eller microfibertrasa. Till 2åringen använder jag oftast Ikeas tvättlappar istället för annars skulle det gå en rulle per dag 🙈

Läste: 2-4 rullar per måltid pga barn och tyckte ändå någonstans att det lät rimligt, så det säger väl någonting om hur mycket vi använder 🤷‍♀️

Har två hållare med varsin rulle på framme jämt, händer nog flera gånger i veckan att vi fyller på någon av dem :bag:
 
Beror på, används mest om jag är förkyld (snyta sig i), till att torka kattkräks och att plocka upp det småttiga i vasken och slänga i komposten. Men minst några månader.
Ja just det ibland har jag det att torka av penslar och moppa upp vatten med när jag målar akvarell eller dylikt som innehåller mycket vatten och blask.
 
En rulle håller nog ca 1-2 månader beroende på form av matlagning. Mitt mål är egentligen att bli mer miljövänlig när det gäller sånt, och städning generellt, men på vissa fronter får bekvämlighet gå före.
 
Trots fem barn gar det nog at mindre än en rulle per manad. Minns inte ens när jag köpte senast. Använder oftast sma handdukar som jag har sytt av gamla handdukar/kläder. Hushallspapper anväder för att torka ur stekpannan och för att torka upp sant som inte känns sa trevligt av torka av med tyg.
 

Liknande trådar

Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 444
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
851
Senast: __sofia__
·
Mat Detta fladdrade förbi i mitt fb-flöde idag och jag blev nyfiken. Någon här som vet mer om detta? Så många frågor... Jag uppfattar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 301
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har problem. Det finns fyra saker jag avskyr när det gäller dasspapper 1. Papper som slutar existera när det blir blött så man...
2
Svar
34
· Visningar
1 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp