Hushållspapper

Ingen som helst aning faktiskt :confused: Ibland går det jättefort och ibland inte men gör nog åt en hel del... Har kökshandduk för händer och en mer för att torka disk. Torkar ut pannor, matlådor så bara det blir en hel del. Diskhandduken skulle kunna ha mer användningsområden.

Använder Coops Änglamark för jag tycker den är bäst på att suga upp vätska.
 
Näe?
Spill torkas med disktrasan. Rensa vasken kan göras med tidningspapper eller beg servetter
Så om du spiller mat i knät torkar du upp det med disktrasa?? Jag använder hushållspapper främst såsom man använder servetter. Torka diskbänk och spill annars använder jag trasa. Men jag har ju inte en trasa i knät när jag äter utan då har jag hushållspapper eller servetter. Samma om jag skulle behöva torka händerna under maten, då använder jag hushållspapper eller servett. Behöver jag torka händerna medan jag lagar mat så sköljer jag av dom och använder kökshandduk.
 
Så om du spiller mat i knät torkar du upp det med disktrasa?? Jag använder hushållspapper främst såsom man använder servetter. Torka diskbänk och spill annars använder jag trasa. Men jag har ju inte en trasa i knät när jag äter utan då har jag hushållspapper eller servetter. Samma om jag skulle behöva torka händerna under maten, då använder jag hushållspapper eller servett. Behöver jag torka händerna medan jag lagar mat så sköljer jag av dom och använder kökshandduk.
Kan inte minnas när jag spillde i knäet senast? Måste vara oändligt många år sedan. Äter jag på lokal eller bjudning har jag servett i knäet men hemma i min ensamhet - näe?

snarare att jag välter ett glas på bordet t.ex och då använder jag trasan eller en diskhandduk. Barnet är fött -90 så det är länge sen något behövde torkas från hens kläder :)
 
Jag använder ohemuligt mycket toa/hushållspapper. Kanske två (8/4) i månaden :crazy: köper det billigaste sorten. Ska kanske börja använda en kökshanduk istället.
 
Wow, det låter helt surrealistiskt för mig att kunna ha en hushållsrulle i veckor, eller månader! I mitt hushåll går det en hundrametersrulle/dag...men då är jag EXTREMT hygienisk och använder papper till allt, exempelvis att ta i äckliga handtag och sånt och som munskydd (jag avskyr lukter&odörer och står knappt ut med många vanliga hushållslukter, än mindre kattlådslukter, avloppslukter mm., går därför gärna insvept i flera lager hushållspapper...).
 
Wow, det låter helt surrealistiskt för mig att kunna ha en hushållsrulle i veckor, eller månader! I mitt hushåll går det en hundrametersrulle/dag...men då är jag EXTREMT hygienisk och använder papper till allt, exempelvis att ta i äckliga handtag och sånt och som munskydd (jag avskyr lukter&odörer och står knappt ut med många vanliga hushållslukter, än mindre kattlådslukter, avloppslukter mm., går därför gärna insvept i flera lager hushållspapper...).
Men om du är så hygienisk har du väl inte äckliga handtag och munskydd hemma ändå tänker jag? Och hushållspapper tar ju inte bort odörer. :) Hundra meter hushållspapper per dag låter problematiskt.
 
Kan inte minnas när jag spillde i knäet senast? Måste vara oändligt många år sedan. Äter jag på lokal eller bjudning har jag servett i knäet men hemma i min ensamhet - näe?

snarare att jag välter ett glas på bordet t.ex och då använder jag trasan eller en diskhandduk. Barnet är fött -90 så det är länge sen något behövde torkas från hens kläder :)

Äter du aldrig "handmat" heller? Tacos, klämtoast, en välfylld baguette eller sandwich? Jag undrar verkligen hur man är funtad om man kan äta tacos utan någon form av spill. :angel: :rofl:
 
Jag tror jag lutar mig fram över tallriken. 😅 Känner inte heller igen att spilla i knät.

Nä, men hur man än gör blir man ju vid något tillfälle kladdig om händerna, eller?

Jag spiller rätt ofta på tröjan också, det känns rätt oundvikligt när man äter yoghurt eller nudlar eller något annat som droppar, och har två katter som när som helst kan använda en som språngbräda. :angel:
 
Jag vet inte....jättelänge?

Det enda hushållspapper används till är att suga upp matolja som inte ska hamna i avloppet. Säkert till något annat då och då, men inget jag kan komma på just nu och inte regelbundet.

Och då har vi tre barn varav en 2-åring :p Men jag fattar inte varför de skulle förbruka mer hushållspapper iofs 😅
 
Wow, det låter helt surrealistiskt för mig att kunna ha en hushållsrulle i veckor, eller månader! I mitt hushåll går det en hundrametersrulle/dag...men då är jag EXTREMT hygienisk och använder papper till allt, exempelvis att ta i äckliga handtag och sånt och som munskydd (jag avskyr lukter&odörer och står knappt ut med många vanliga hushållslukter, än mindre kattlådslukter, avloppslukter mm., går därför gärna insvept i flera lager hushållspapper...).

Det låter inte riktigt hälsosamt. Kanske kan du söka någon form av terapi eller liknande?
 
Jag anvander hellre hushalls paper an handdukar att torka upp med. Det kan knappast vara battre att tvatta en maskin handdukar an att ocksa ha hushalls paper. Jag har alltid ett par rutor att torka av henderna med nar jag lagar mat eller baker.
Nu har vi fordelen att man kan blota vart hushalls paper, torka av, skolja ur papperet, Krama ut allt vatten, torka mer och skolja… etc. hushallspapperet jag torkar handerna pa under matlagning anvander jag efterat att torka av kladd med.
Jag foredrar helt klart att kasta “trasan” jag anvant till att torka upp matrester, kyckling, och annat som man inte ska hantera nara andra ravaror.
 
Nä, men hur man än gör blir man ju vid något tillfälle kladdig om händerna, eller?

Jag spiller rätt ofta på tröjan också, det känns rätt oundvikligt när man äter yoghurt eller nudlar eller något annat som droppar, och har två katter som när som helst kan använda en som språngbräda. :angel:
Enda gången jag behöver ha papper vid bordet är nog när jag äter tacos, det är hopplöst! Men jag spiller aldrig på kläderna, jag spiller i så fall på tallriken. Jag håller mig över. 😊
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag vet inte....jättelänge?

Det enda hushållspapper används till är att suga upp matolja som inte ska hamna i avloppet. Säkert till något annat då och då, men inget jag kan komma på just nu och inte regelbundet.

Och då har vi tre barn varav en 2-åring :p Men jag fattar inte varför de skulle förbruka mer hushållspapper iofs 😅
Till just det är det överlägset, hur gör ni som aldrig har hushållspapper när ni ska få ner matfett från pannor i sopkorgen och undvika att få ned olje/fett-rester i avloppet?

Känns inte som rimligt att använda textilier som återanvänds för då får man ju ner skiten i avloppet ändå.
 
Äter du aldrig "handmat" heller? Tacos, klämtoast, en välfylld baguette eller sandwich? Jag undrar verkligen hur man är funtad om man kan äta tacos utan någon form av spill. :angel: :rofl:
Nä, jag har absolut noll aptit för närvarande och har haft i åratal (pga sjukdom och läkemedel) Ställer mig inte och gör iordning nåt jag ändå måste tvinga i mig. Äter efter klockan.

Tacos är inget man äter ensam, det är sällskapsmat. Så det var nog tio år sen sist. Och inte känns det minsta lockande heller.

Handmat äter jag om jag är på vift och behöver få i mig nåt. En korv, en burgare etc. De äts oftast i bilen. Med servett i knäet :D

Det jag äter hemma det äter jag på tallrik, med bestick.:up:
 

Liknande trådar

Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 400
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
754
Mat Detta fladdrade förbi i mitt fb-flöde idag och jag blev nyfiken. Någon här som vet mer om detta? Så många frågor... Jag uppfattar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 262
Senast: Rosett
·
Mat Hittade ett intressant test baserat på en undersökning av två personer vid Technical University of Zürich som upptäckte att folks äckel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
2 573
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp