När ni ändå är runt Kävlinge kommun och pratar
Känns som det även är rätt ok kommunikationer från Löddeköpinge? Om man tex skulle bo där och få jobb i tex Lund, Landskrona, Helsingborg....?
Vi har mest tittat på hus i Halmstad, men kan även tänka oss Lödde om vi ändå ska söderut. Och vad gäller pendlingsmöjligheter till jobb så känns det som ett helt ok läge?
Från Lödde är det bra kommunikationer så länge man har bil.
Annars är Kävlinge bra eftersom det finns tågstation där. Vi har en del vänner som bor där (de flesta bor i Furulund) och de trivs superbra. Från Kävlinge tar det 10min till Lödde med bil så det ligger relativt nära. Kävlinge har väg 108 strax utanför (90-väg) och man kommer snabbt till Lund med bil, det går relativt fort till Malmö också (via Lomma och ut på E6) men lite längre till Helsingborg eftersom man måste köra igenom Häljarp (15min från Kävlinge) för att komma ut på E6 vid Landskrona.
Andra orter i närheten av Lödde är Häljarp (där jag bor). Här går det både bussar och tåg och det är cykelavstånd in till både Landskrona C, havet och skogen
Sedan finns det även Dösjebro som ligger mellan Kävlinge och Häljarp. Även här ca 10min från Lödde. Dösjebro har också tågstation och nära till skogen. Lite längre ifrån hav och stad dock eftersom det ligger längre österut. Frå Dösjebro måste man antingen åka genom Kävlinge (till Lund) eller Häljarp (till Helsingborg) och Lödde (Malmö) så det tar ca 10min längre med bil vart man än ska men det är ju inga långa tider vi pratar om i vilket fall som.