Husvagnstråd

Sv: Husvagnstråd

Vad mycket fräschare det blir bara med nya gardiner. :D
Har suttit halva dagen idag och sytt gardiner och har fortfarande frontfönstret kvar. Men i morgon är alla gardiner klara sen ska jag ge mig in på dynorna - suck - känns som det kommner bli jobbigt och tryta på tålamodet. :p
 
Sv: Husvagnstråd

I min vagn har de koppat bort gasolen, kylskåpet och värmen går på el och plattorna ja de sitter bara där.

QUOTE]

Gasolen är bra att ha när man övernattar på icke-campingplatser och alltså inte kan koppla el. Tex ute i Guds fria natur eller dess motsats bensinstationer längs autobahn på väg söderut..
 
Sv: Husvagnstråd

Gasolen är bra att ha när man övernattar på icke-campingplatser och alltså inte kan koppla el. Tex ute i Guds fria natur eller dess motsats bensinstationer längs autobahn på väg söderut..

JA, det är lysande!

Tänd gasolen på bensinstationen!:eek::eek::eek:
 
Sv: Husvagnstråd

JA, det är lysande!

Tänd gasolen på bensinstationen!:eek::eek::eek:

Du FÅR ha gasolen på när du är på en bensinstation men den ska då vara vänd bort från pumpen, minns inte var jag läste. :crazy:
Dock får du ju inte ha gasolen på när du åker båt med husvagnen. :)

Sen är det inte så farligt med eld och bensinstationer OM den är hel! :)
Pappa jobbar med att laga bensinstationer och ja han både röker och talar i mobil (som också är varningsskyltar om) vid sitt jobb, och under alla hans år med det här arbetet så har han aldrig råkat ut för något.
 
Sv: Husvagnstråd

Pappa jobbar med att laga bensinstationer och ja han både röker och talar i mobil (som också är varningsskyltar om) vid sitt jobb, och under alla hans år med det här arbetet så har han aldrig råkat ut för något.

Då har han nog en påpasslig skyddsängel. Hoppas bara alla andra som är i närheten också har det.
 
Sv: Husvagnstråd

Sen är det inte så farligt med eld och bensinstationer OM den är hel! :)

OCH HUR VET DU ATT DEN ÄR DET DÅ?


Det är inte eld i sig som är farligt på bensinstationer, det är gnistor. Det borde din far ha talat om för dig.

Jag kör tankbil och har även jag en hel del kunskap i vad som är farligt och inte vid bensinstationer.

Att det är förbjudet att prata i telefon på bensinstationer beror på att det kan uppstå gnistor om telefonen tappas så att batteriet lossar. Med en EX-klassad telefon (vilket din far kanske har) är det helt OK att babbla på hur mycket man vill ;)
 
Sv: Husvagnstråd

Då har han nog en påpasslig skyddsängel. Hoppas bara alla andra som är i närheten också har det.

Nej han är välutbildad inom detta! Alla förbudsskyltar är för att skydda allmänheten, det är inte den rinnande bensinen som brinner utan det är bensinångorna! Du kan släcka en cigarett genom att slänga ner den i bilens tank så länge du vet att tanken är absolut full med bensin så det inte finns några ångor som antänds. :)

Han har självklart inte rökt på ställen där det varit en fara för det MEN det är inte så ofta ångan kommer ut, den stannar i tankarna och fylls upp i tankbilarna i samma veva som dom fyller på ny bensin. :)
 
Sv: Husvagnstråd

Min far pratar i alla slags mobiler vid bensinmackar, även min syster och hon som hon äger sin bensinmack med, även jag och alla jag känner.

Men nu är det faktiskt inte det här tråden handlar om så vill du diskutera vidare det här får du vara vänlig och starta en ny tråd om det! :)
 
Sv: Husvagnstråd

Synd om denna tråd stupar på diskussionen om din pappas yrkessäkerhet eller ej. Puttar därför lite...
I morgon ska lilla husvagnen plockas ut för uppfriskning till klubbens kosseläger (westernridning) sedan blir det midsommarfirande och så sommarens cowboyhögtid Ranch Horse Classic på High Chaparall. Sen får vi se om djurvakterna orkar med att vi tar en tur ner till Camarque ( de vita hästarnas paradis) också:love:
 
Sv: Husvagnstråd

Oh låter härligt.
Jag fick upp nya gardiner i husvagnen förra veckan, pappa lagade även baklysena så nu är dom hela och fina och allt fungerar klockrent både el och gasol.

Dock lossnade ena listen i ena änden när fönstret skulle stängas - många svordomar så fick fönstret fortsätta vara öppet tills jag har hjälp nu i helgen. Nästa vecka ska jag försöka ta mig i kragen och börja klä om dynorna.
Sen behöver vi bara skura ur den, inhandla en matta, fixa en innerdörr av kompostgaller och diska det som finns i den och fylla på med sånt vi behöver. :p
 
Sv: Husvagnstråd

Oh låter härligt.
Jag fick upp nya gardiner i husvagnen förra veckan, pappa lagade även baklysena så nu är dom hela och fina och allt fungerar klockrent både el och gasol.

Vi har sålt vår Cheva pickup(för många bilar!) så nu drar vi med Volvon eller Skodan, inget coolt alls. Ska nog sätta drag på Cadillac Eldoradon Cab, det vore ett coolt ekipage igen liiiiila husvagnen och 6 m långa cabben.
Men till Medelhavet får Skodan dra för det är billigast trots :devil:Dieselpris:devil:
 
Sv: Husvagnstråd

Nu vid midsommar får Saaben dra men sen i augusti är tanken att Blazern ska vara i ordning och skick för att dra den.

Min Volvo får knappt förflytta den mer än i nödfall då den slukar bensin för minsta lilla. :eek:

Jo diesel är bra, Blazern är ju dieslare, vi räknar med att den lär vara billigast av alla tre att dra med. :)
 
Sv: Husvagnstråd

Nu vid midsommar får Saaben dra men sen i augusti är tanken att Blazern ska vara i ordning och skick för att dra den.

Min Volvo får knappt förflytta den mer än i nödfall då den slukar bensin för minsta lilla. :eek:

Jo diesel är bra, Blazern är ju dieslare, vi räknar med att den lär vara billigast av alla tre att dra med. :)

Jo visserligen drar dieselbilen minst av våra ekipage. Men som priser har gått upp nu:devil: så är det ju helt sanslöst och snart inget billigt alternativ längre även om bilen drar minimalt
 
Sv: Husvagnstråd

Pojkvännen är ju lastbilschaufför så han får köpa billig diesel av chefen. :)
 
Sv: Husvagnstråd

Tack! Det var en väldigt söt liten husvagn, men tyvärr verkar den ju vara väldigt ovanligt. Eller ovanligt att den finns till salu på begagnatmarknaden i allafall. Det fanns nämligen EN till salu på blocket bland alla dessa husvagnar och husbilar!!!

Finns det fler "småvagnar"? I min tråd har jag precis fått tips om Polar 300. Finns det ännu fler (det måste det väl göra)?
 
Sv: Husvagnstråd

Tyvärr så säljer nog inte gärna folk när de väl lagt fingrarna på dem.
Men så ovanliga är de inte man stöter faktiskt på dem då och då.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp