Hydrofonodling - Dra upp tomatplantor istf att klippa?

BornAgain

Trådstartare
Äntligen gror det i mina hydro-odlingspluggar och enligt instruktionerna ska jag klippa bort alla tomatplantor utom en i varje plugg. Kan jag dra upp dem med pincett istället och plantera om dem - eller är risken för stor att jag skadar rötterna på den planta jag vill behålla?
 
Äntligen gror det i mina hydro-odlingspluggar och enligt instruktionerna ska jag klippa bort alla tomatplantor utom en i varje plugg. Kan jag dra upp dem med pincett istället och plantera om dem - eller är risken för stor att jag skadar rötterna på den planta jag vill behålla?
Jag måste också börja dricka läsk (eller GT) så jag har pet-flaskor att odla i
 
Om du ska dra upp så dra i bladen och inte stjälken så är chansen större att den du drar upp överlever och att stammen inte skadas.
 
Äntligen gror det i mina hydro-odlingspluggar och enligt instruktionerna ska jag klippa bort alla tomatplantor utom en i varje plugg. Kan jag dra upp dem med pincett istället och plantera om dem - eller är risken för stor att jag skadar rötterna på den planta jag vill behålla?
Har du satt fler frön än ett i varje plugg?
 
Jag fick några pluggar färdiga med frön som present. Man kan köpa allt helt fårdigt
Aha. Jag skulle nog vilja ta upp hela rotklumpen och dela plantorna, är det flera plantor lär de vara sammanväxta och med varsam hand får du ut fler plantor. Om du bara klipper av skottet så ligger rotklumpen efter den kvar och tar näring från den planta du vill ha kvar. I guess.
 

Liknande trådar

Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 553
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 627
Katthälsa Ja, hur mycket mat får era katter/dag. Proportionerna torrisar/blötmat/barf. Är de i normalt hull, under eller överviktiga. Megara som...
2
Svar
24
· Visningar
2 477
Senast: Strict
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp