Hyra för ridbana

T

Throlla

Den är frågan har säkert varit uppe förut, men
Vad betalar ni för att hyra ridbana?
-Årsvis -Månadsvis -Per gång?
Vad finns? -Belysning, hindermaterial, staket?
Vart finns denna ridbana?
 
Ridbana på ena ridklubben:
60 kr/dag, hinder ingår och belysning, dock rider man i ridhuset om det är mörkt. Finns utanför Örerbo.

Sedan har jag betalat allt mellan gratis och 60 kr för att rida på ridbanor. Så det varierar nog ganska mycket.
 
50kr perdag m hinder, el 150kr per dag för terränghinder ca 32st,m vattenhinder
 
har tillgång till både padock och ridhus där jag står, betalar 500 kr/halvår, har tillgång till belysning (docj endast i ridhuset), hindermateial i ridhuset
padocken är inhängnad.
Finns i Stockholm
Fast när jag var medryttare på ett annat stall fick man betala 5 kr/timme för belysning (end. padock). Hindermaterial var gratis att låna, var inte inhängnad och inte en så speciellt "bra" padock, men det var ju en padock, till ett billigt pris dessutom :D .
 
Betalar 1500,- för ett år och då är det både manege och paddock, bägge med bra underlag. Paddocken har ingen belysning men när det är mörkt får man ju rida i manegen. Det finns gott om hindermaterial. Detta ligger ca 200-300 m från stallet - det är toppenbra!
 
Vi har en paddock 10 meter fran stalldörren :bump: :bump:
Tyvär så är den lite hård i perioder. Bra staket finns, den är stor(tippar 30-70), belysning finns, ingår i stallhyran, (det är bara jag som hoppar så hindermaterialet fick jag ta dit själv, byggde :crazy:)
Däremot finns det gott om körmaterial: koner, bro, vattengrav, markörer, lastbrygga osv :cool:.
Det bästa är nästan att man oftast är ensam i paddocken :bump: :bump: Man blir nådigt bortskämd, sen ska man försöka rida fram till tävling på halva platsen och 10xantalet hästar.......
 
Har ridbana i grannstallet, tar max 1 minut att skritta dit... :D Planen är 20 * 60 med belysning. Hindermaterial finns.
Batalar 150.-/år.
 
här kostar det 400 per år tror jag.(jag är där gratis)
då ingår hindermaterial och belysning.
 
Det ingår i stallhyran.
Vi har en jätteridbana (ca 50x50 meter) med ett underbart underlag, som harvas flera gånger i veckan. Hindermaterial finns. Dessutom finns belysning.

Immer
 
Har liten paddock vid stallet (m belysning o några hinder), ingår i hyran.

En mil till ridskolan där ett anläggningskort kostar 350 kr/år, då har man tillgång till 2 ridhus (20x40 resp 20x60), 2 paddockar (30x60 resp 40x80), ridvägar, hinder, belysning, uteboxar för dag/helguppstallning, liten terrängbana
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 415
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 169
Senast: Bee
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 145
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Jag blev för ett antal år sedan tilldömd ett skadestånd på närmare 20.000kr. Först nu har detta skadestånd börjat betalas ut via...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp