I do not fatta

R

Raderad medlem 6459

Vad menar folk när de postar en glad smiley som är uppochner?

flat,800x800,075,t.jpg
 
Haha jag älskar den smileyn över allt annat. Använder den som typ ''fuck my life'' eller när något gått åt helvete :D Vill ha på buke.:angel:
Eller sarkastiskt/ironiskt
 
Tycker det är hopplöst att hålla reda på vad alla för tillfället menar med de där gula gubbarna och liknande. Det tycks förändras med så man måste vara en flitig användare för att hänga med och inte som en annan som använt det nån eller par gånger om året.
 
Jag får den på förslag när jag gör "..."
Så om jag skriver nåt ironiskt och avslutar med tre punkter för att betona det så kan jag välja den istället då.
 
Men herregud. Det är ju helt sjukt att man ska behöva ett lexikon för emojis. Kan ju förstå när det handlar om ^^ eller <_< osv men när det är smileysar.. jaa. Jag taggar dig om jag ser en sån där märklig smiley igen. Kul att veta att jag inte var helt ute och seglade i alla fall :D

Haha, sonen fick boken i julklapp men ibland lånar jag den om jag inte hänger med :p
Finns så himla många smileys nu så hänger knappt med ibland O_o
 
Jag har fortfarande jättesvårt för att vänja mig vid att använda riktiga emojis. Kanske för att jag int ehar en smartphone och tycker att det tar alldeles för lång tid att klicka fram en emoji-meny istället för att bara använda skiljetecken på tangentbordet.
^^ är en favorit för mig. Det är vänligt gott humör, ungefär. Som beskrivet en mer vardaglig variant av en ^_^. Buke har tyvärr inget motsvarande.
 

Liknande trådar

Tjatter Tulpanöra (och jag…) undrar om någon här har sett den svensktextade eller rentav dubbade (😳) versionen av Sagan om ringen, där Gandalf...
Svar
7
· Visningar
1 223
Relationer Gammal användare, nytt namn för att det här skulle kunna bli pinsamt oavsett om det går "bra" eller inte. Jag hade nyligen några...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 806
Senast: Sel
·
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Sarah415
·
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp