I kväll kommer han!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Cuaifeach
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 737
C

Cuaifeach

Den stora dagen är äntligen inne, jag ska åka och hämta Oliver ikväll! :bump:

Det känns lite nervöst för det är min första katt men efter alla råd och tips jag fått här tillsammans med det jag läst så ska jag nog få honom att trivas. Kattsanden är i lådan och klösträdet är uppskruvat, maten finns i skåpet och transportburen står framme.

Har tyvärr inga nya bilder men har några där han är 4,5 vecka gammal, photos.yahoo.com/cuaifeach i albumet Oliver. :love:

Fortsättning följer...

:bump: :bump:

Nu har han kommit!

Han har undersökt hela lägenheten och jag tror att den fick godkännt, klätterträdet är omtyckt och bollarna är superroliga att jaga omkring (och som vi sedan får plocka fram när de hamnat under allehanda skåp och TV-möbler :smirk:).

Nu ligger han här i mitt knä och kurrar. :love:

Bra att du tycker bollarna är roliga! Du kommer nämligen att få jaga dem hela natten, utom när kissen ramlar ihop i en hög och sover. Och just när du sen somnat kommer att han att vakna och vilja leka igen :D

mandalaki

Nåja, vi fick sova till fem i morse iaf, vaknade nu precis efter min lilla tupplur som jag passade på att ta nu när Oliver sover.

Han lekte lite med en boll i morse när han tyckte att vi var ruskigt tråkiga, men det han egentligen ville ha hjälp med var att hitta till toalådan så när han väl fått hjälp dit fick jag sova ända till halv åtta. Sambon tyckte att jag sov lite oroligt, men vem kan sova när man har en kattunge som boxar en i sidan och vill ha uppmärksamhet. ;)

Vi har köpt en flaska Fy-spray som vi sprutat på sängen och blommorna, fungerade kanon, han låg i sängen två minuter efter att vi lagt oss och blommorna är jättegoda. :crazy:

Annars har det gått rätt bra, han är väldigt kelen och sitter eller sover gärna i knät när man sitter vid datorn, har var mest nyfiken i går kväll men blev lite orolig i natt när han inte hittade lådan. Nu ligger han dock och sover på klösträdet, vi får ta ett snack han och jag om våra sovtider här hemma. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka