I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beträffande män så är det en bra början att inkludera kön i HMF-lahstiftningen. Varför ska det vara ok att förtala vissa grupper men inte andra? Sverige bör dessutom göra lagen könsneutral. Svensk lag diskriminerar män på en rad punkter. Exempelvis har en man enligt lag inte samma rätt till stöd i utsatt situation.

Beträffande vita bör det även här säkerställas och åtgärdas när myndigheter och tjänstemän diskriminerar baserat på hudfärg, och då oavsett vilken hudfärg som åsyftas.

Vilken tur att du hittat till buke så mina vyer vidgas.
Jag hade faktiskt ingen aning om hur synd det var om den vita medelålders mannen innan.
Tack:)

Med vänlig hälsning,
Har levt under en vänsterfeminstiskt sten hela livet och ser nu sanningen.
 
Beträffande män så är det en bra början att inkludera kön i HMF-lahstiftningen. Varför ska det vara ok att förtala vissa grupper men inte andra? Sverige bör dessutom göra lagen könsneutral. Svensk lag diskriminerar män på en rad punkter. Exempelvis har en man enligt lag inte samma rätt till stöd i utsatt situation.

Beträffande vita bör det även här säkerställas och åtgärdas när myndigheter och tjänstemän diskriminerar baserat på hudfärg, och då oavsett vilken hudfärg som åsyftas.

Hahahahaha! Naaw :heart Härligt att se patriarkatets dödsryckningar, ingen är kinkigare än mannen när maktpositionen glider ur händerna. Nåväl. OT. As you were!
 
Om det stämmer att det är 4 miljarder mindre Migrationsverket ska få är det ju inte direkt en stor summa i förhållande till allt de lovar
Men det är ju bara början. Budget för 2020 och åren fram till nästa val kan man ju fortsätta dra bort 20% varje år från migrationsverket. Då är det plötsligt inte så mycket kvar av den myndigheten
 
Så allt som kostar i budgeten ska betalas i framtiden genom att man tar bort Migrationsverket? Tror inte det räcker det heller faktiskt.
Om det innebär att man även minskar flykting/asylmottagandet så blir det en rätt stor del kostnader som försvinner utöver bara just det direkta vad migrationsverket kostar.
 
Så allt som kostar i budgeten ska betalas i framtiden genom att man tar bort Migrationsverket? Tror inte det räcker det heller faktiskt.

Finns hur mycket som helst du kan spara på utan att det påverkar gemene man noterbart negativt.
* Kultur
* Migration
* Bidrag (bostadsbidrag, socialbidrag etc)
* Subventioner till byggbolag (vid byggnation av hyresrätter)
* Arbetsförmedlingen
* Public service

Vi kommer sannolikt se anslagen till ovanstående minska under kommande år när 60 procent av riksdagen vill ha borgerlig ekonomisk politik.
 
Finns hur mycket som helst du kan spara på utan att det påverkar gemene man noterbart negativt.
* Kultur
* Migration
* Bidrag (bostadsbidrag, socialbidrag etc)
* Subventioner till byggbolag (vid byggnation av hyresrätter)
* Arbetsförmedlingen
* Public service

Vi kommer sannolikt se anslagen till ovanstående minska under kommande år när 60 procent av riksdagen vill ha borgerlig ekonomisk politik.
Samtidigt som vi får lägre skatt, och därmed högre köpkraft. dvs den del av befolkningen som föder den andra delen får lite mer att leva på...en omfördelningssak med andra ord ;)
 
Om C vill att regeringen ska driva C-politik, varför vill de då inte sitta i regeringen?

Jag läste f ö att Annie Lööf och partisekreteraren (?) själva ville gå med på den förhandlade överenskommelsen, men att det var partiet som sa nej. Har dock inte sett det bekräftas någonstans, någon som vet om det är sant eller inte?
 
Tror inte det. Det blir extra val :bump:
Det skrev jag nog bland de första inläggen. Men hoppas jag har fel. Känns dock som denna budget inte är något jag hade hoppats på. Vissa grejer är verkligen trist medan andra verkar mer ok. Hade däremot hoppats att C och S hade kommit fram till något istället för detta. Nu när SD får inflytande kommer vi se en inriktning i Sverige jag hade hoppats på att slippa se. Men tror inte att ett extravalet kommer att lösa nånting, det kommer bara ta ännu längre tid och kosta oss ännu mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 046
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 831
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 665
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp