I valet och kvalet - Vilket program ska jag välja?

Det kommer säkert vara lättare att hitta jobb i sverige om du efter utbildningen har jobbat i England och har ordentlig arbetslivserfarenhet :)
Men jag tror att det är beteendevetare som verkar ligga närmast om man jämför med svenska utbildningar.

Det det hoppas jag på, att jag har möjlighet att flytta och arbeta i Sverige om jag skulle vilja det. Att det går också trots att det är svårt att få arbete som beteendevetare, när programmet ser ut att kunna jämföras med en beteendevetare utbildning.
 
Jag vet into mycket om psykologiutbildningar, men har däremot erfarenhet av TT flytta till UK för att göra en BA.
Den största skillnaden som jag upplever mella Sverige oh UK är att väldigt många jobb här bryr sig inte om vad FU har pluggat, så länge du har bra betyg och gått på ett hyfsat välkänt universitet. Det är ett mycket större fokus här på ’transferable skills”, typ kommunikation, samarbetsförmåga, att vara analytisk etc, och sen lär du dig de specifika kunskaperna till din roll på jobbet!

Poängen är alltså att om du skulle välja att stanna i UK efter utbildningen så borde du ha helt ok chanser att få hyfsat kvalificerade jobb som inte nödvändigtvis har med psykologi att göra.

Och sen, det här vet du kanske redan, men universitetskulturerna är också ganska olika - Brittiska BA students är ofta väldigt unga, den absoluta majoriteten är 18/19 och kommer direkt från motsvarande gymnasiet, och vuxna studenter är ganska ovanligt - även om de förstås finns, men det är en markant skillnad jmf med Sverige!
På många sätt är det säkert en fördel färdig, för du kommer vars motiverad oh säkert komma förberedd på en nivå som dina kursare dom var ute o festade till klockan 3 inte är...

Lycka till! Mitt englandsäventyr gick väldigt bra, 8 år senare bor jag fortfarande här!
 
Tack så mycket för att du tog tid att svara, det är verkligen värdefullt att höra vad du har för erfarenhet av att bo i England och studera. Att få höra att det är så här det förmodligen kommer att se ut också för mig under studietiden och efter min utbildnings slut.

Som det känns nu är min dröm att fortsätta bo i England efter mina studier. Nu när jag har valmöjligheter så vill jag få se lite mer av världen och jag trivs i England, har både familj och vänner där.
Så det viktigaste för mig är att jag kan få det att fungera så att jag kan få möjlighet till arbete när jag bor där.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Monkie
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
37 387
Senast: Artline
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 017
Senast: Cilva
·
Kropp & Själ Hej, Under 1 års tid har jag gått runt och ständigt funderat över vad jag ska göra med mitt liv (kortsiktigt), flytta, plugga, jobba...
Svar
12
· Visningar
1 017
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp