I väntan på helgen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag väntar på helgen. Då kan jag få lite tid och ork att göra något annat än bara sitta. Det är nämligen det jag gör när jag har jobbat klart för dagen. Det enda jag i princip har gjort efter jobbet har varit att sätta servettdecoupage på några papplådor. Jag har gjort en åt gången. En låda tar bara några minuter att göra. Sen försöker jag plocka och få ordning bland mina grejer. Men i stort sett så gör jag inget.

På fredag har jag fått tid hos kuratorn. Jag har inte mycket hopp om att det ska göra någon skillnad. Det känns faktiskt som ett straff att jag blev skickad till kuratorn i stället för att få byta psykolog, som jag ville. Jag har ju träffat den där kuratorn tidigare och hon känns som "goddag yxskaft", d.v.s. inte den skarpaste kniven i lådan. Men det är väl bättre än inget, att snacka med henne. Att sitta ensam med en massa tankar är inte alls bra.
 

Jag väntar på helgen. Då kan jag få lite tid och ork att göra något annat än bara sitta. Det är nämligen det jag gör när jag har jobbat klart för dagen. Det enda jag i princip har gjort efter jobbet har varit att sätta servettdecoupage på några papplådor. Jag har gjort en åt gången. En låda tar bara några minuter att göra. Sen försöker jag plocka och få ordning bland mina grejer. Men i stort sett så gör jag inget.

Känner igen det där med att vänta på helgen, jag orkar inte heller göra så mycket (läsa buke och ligga i sängen) i veckorna. Hoppas det ska vända för både dig och mig. Jag har läst en del av dina inlägg, jag sjukskrevs för utmattning för ungefär ett år sedan och är nu tillbaka och försöker jobba heltid.
 
Om du jobbar mer än du vill och orkar så kanske det kan vara bra att testa 90% eller 80%?
Jag behöver alla pengar jag kan få. Det är alltid något som är extra för en månad. Nu ska sopavgiften betalas. Det är 3000 (och jag har inte orkat sätta mig in i hur man byter till ett billigare abonnemang). Sen har jag haft bilen på service. Och så har jag köpt möbler, billiga och begagnade, men det gick pengar där med. Jag har fått ta ut från sparkontot den här månaden.
 
Jag behöver alla pengar jag kan få. Det är alltid något som är extra för en månad. Nu ska sopavgiften betalas. Det är 3000 (och jag har inte orkat sätta mig in i hur man byter till ett billigare abonnemang). Sen har jag haft bilen på service. Och så har jag köpt möbler, billiga och begagnade, men det gick pengar där med. Jag har fått ta ut från sparkontot den här månaden.
Jag gick in på kommunens hemsida och läste under Bygga och Bo, eller vad avdelningen nu hette. Där kunde man skriva ut en blankett för att ändra hämtningsintervall. Jag komposterar och sopsorterar, så jag har bara hämtning en gång i kvartalet. 617 kr om året kostar det. :)
 
Jag gick in på kommunens hemsida och läste under Bygga och Bo, eller vad avdelningen nu hette. Där kunde man skriva ut en blankett för att ändra hämtningsintervall. Jag komposterar och sopsorterar, så jag har bara hämtning en gång i kvartalet. 617 kr om året kostar det. :)
Min sopnivå är också i den nivån.

Webbadressen där man loggar in för att kolla abonnemang, står på fakturan som ligger bredvid mig. Jag vet inte om de har några specifika krav på kompostbehållaren. Min är ett hemmabygge och jag vill inte ha inspektion av den ifall den inte skulle godkännas. Jag har inte råd att köpa en ny behållare.
 
Min sopnivå är också i den nivån.

Webbadressen där man loggar in för att kolla abonnemang, står på fakturan som ligger bredvid mig. Jag vet inte om de har några specifika krav på kompostbehållaren. Min är ett hemmabygge och jag vill inte ha inspektion av den ifall den inte skulle godkännas. Jag har inte råd att köpa en ny behållare.
Jag skrev bara att jag skulle ha en varmkompost som var skadedjurssäker enligt vedertagen modell bla bla bla... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ett tag nu varit lite bortskämd med mer energi än vanligt. Och jag har glatt mig så mycket åt det. Men idag finns inga spår av...
Svar
10
· Visningar
639
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit väldigt bra på att vänta. Det känns som att jag har byggt mig ett eget väntrum som är väldigt trivsamt, och här sitter...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 280
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har gått 24 gånger hos psykolog nu, har sista på onsdag. Det enda jag fått höra innan är hur bra det är, så jag tror mina...
2
Svar
35
· Visningar
3 992
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp