Bukefalos 28 år!

Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.
 

Förstår att du är ledsen och uppgiven. ❤ Det har varit tufft för dig länge nu, och det är naturligt att bli trött på allting.

Men vet du vad jag tror? Det där med att det dyker upp flera och flera problem nu under kartläggingen, det kan vara en bra grej - därför att om allting kommer fram nu, så blir det lättare för dom att göra en plan som kan hjälpa dig eksakt så som du behöver och reda ut alla dessa problem. Och jag VET ju inte hur de arbetar där, men jag gissar att nu under kartläggingen så måste de typ utmana dig lite och provocera fram problemen, för att se vad de sedan kan hjälpa dig med.

Så jag tror att när ni gjort en plan och börjat följa den, så kommer det gå åt rätt håll. :heart
Jag fattar hur du menar men är bara att om dom kommer på typ hundra saker så kommer det ju ta hur lång tid som helst innan allt kan bli bättre.
 
Jo dom jobbar idag så försöker mottivera mig med det. Men har massa tankar att jag kanske inte får vara med M och massa andledningar till varför jag kanske inte kommer få det men jag vet ju inte.
Kanske du kan försöka fantisera om hur bra det kan bli? Bara en liten stund. Kanske rita en bild?
 
Emma, att bli frisk handlar till en viss del om att göra saker. Men en stor del handlar om andra saker, som att det tar tid för kropp och knopp att läka och ibland att hitta rätt medicin eller rätt behandlingsmetod. Det är en balans mellan att jobba med sig själv och att vänta på att kropp och knopp ska få den tid som behövs. Det är inte bara monstret som stökar omkring och sabbar för dig. Hjärnan är trött efter allt den varit med om och då kan det bli så där som när du skulle städa igår. Att en lätt uppgift blir helt omöjlig. Inte för att man är misslyckad utan för att det är för svårt, just då.

Jag hoppas att det inte dröjer länge innan det spricker upp lite i det mörka så att du kan få känna att du gör framsteg och få hopp. Jag hoppas verkligen att du kan hålla näsan över vattenytan till dess. Vi här ser ju att det händer grejer. Du är inte på BUP längre, till exempel. Det är ett stort steg.
Nej jag är inte på bup men vet inte om det är bättre egentligen för jag är ju här för jag inte FÅR vara hemma. Och det fick jag iallafall lite förut.
 
Förresten säkert en skit dum fråga men vad är trivialisera?
 
Jo men det var det ju när jag fick träffa våra hundar också och när jag fick vara i stallet.
Jo stallet tänkte jag inte på och du fick ju träffa hundarna ute. Nu får du ha M på rummet och kan mysa i sängen och sova med hunden ska det väl bli i natt. Men ja bra du kan veta vad som är bäst.

Kanske bara kan vi enas om att hundtid är bättre än att vara utan ❤️
 
Jo stallet tänkte jag inte på och du fick ju träffa hundarna ute. Nu får du ha M på rummet och kan mysa i sängen och sova med hunden ska det väl bli i natt. Men ja bra du kan veta vad som är bäst.

Kanske bara kan vi enas om att hundtid är bättre än att vara utan ❤️
Ja ha nån hund i sängen och sånt var ju jätte länge sen så det är såklart bättre iallafall :heart Så hoppas det blir så ikväll.
 

Samma här! Och en särskild nyårsönskan till dig @EmmaFilippa , att även om det tar tid och trots att det kommer att komma bakslag så hoppas jag innerligt att 2022 ska vara året då det vänder tillbaka till en ljusare och bättre tid för dig igen. Att du sakta kan hitta en trygghet i tillvaron, och att du vågar och kan ta till dig att du är bra och väldigt värdefull, och att du förtjänar att vara omtyckt precis som du är. :heart
 
Jag menar inte dethär på nåt dåligt sätt eller att det är dåligt med nyår eller nånting. Så menar inget neggativt mot nån så ingen tror det! :heart
Men vill bara förklara att för MIG så är det bara jätte jobbigt att det är nyår. För känns som jag hade olika mål och planer och så i år som jag inte har klarat. Så bara tänker på det och liksom att det är överallt massa om nyårs löften och mål och såna saker och jag vet inte ens om jag kommer kunna ha några mål med ridningen tillexempel. Och nästa år så ska jag egentligen sluta nian och börja gymnasiet och vet inget om det kommer bli så eller vad som kommer hända eller nånting. Eller om man tänker på dethär året så tror jag inte jag kommer leva om ett år ändå. Men även OM jag skulle göra det så vet jag ingenting om vad som kommer hända nästa år liksom så vet INGET och kan inte ha några mål eller nånting. Så typ allt med nyår känns skit jobbigt.
Och ska vara nyårs middag ikväll som jag också är jätte nervös för och inte vill så det också är skit jobbigt. Och vill inte vara här alls men det spelar ju ingen roll. Utan jag måste ju vara här ändå och vet inte ens när jag får träffa våra hundar eller O eller nånting och jag skulle bara vilja vara med dom idag. Så ja förlåt att det är neggativt men allt är skit jobbigt bara och kan inte prata med nån och förklara heller.
 
Jag brukar också tycka att det är jobbigt med nyår och att se tillbaka på året som varit och inse att jag inte hunnit/orkar/kunnat göra allt som jag velat. Många är så peppade på det nya och jag känner ofta mest "jaha, det var det." I år hade jag velat tävla mer och lyckats bättre. Jag hade velat att galoppombytena satt så bra att vi kunde göra dem i sömnen, men det blev inte så. Nu får jag försöka hitta nya mål och kanske inte sätta ribban för högt. Precis som du så är jag väldigt hård mot mig själv och vill lyckas med allt jag tar mig för. Jag önskar att jag kunde vara lite mindre ambitiös. 😅

Förhoppningsvis kommer hunden snart och får dig att glömma några negativa tankar för stunden åtminstone. ❤️
 
Jag menar inte dethär på nåt dåligt sätt eller att det är dåligt med nyår eller nånting. Så menar inget neggativt mot nån så ingen tror det! :heart
Men vill bara förklara att för MIG så är det bara jätte jobbigt att det är nyår. För känns som jag hade olika mål och planer och så i år som jag inte har klarat. Så bara tänker på det och liksom att det är överallt massa om nyårs löften och mål och såna saker och jag vet inte ens om jag kommer kunna ha några mål med ridningen tillexempel. Och nästa år så ska jag egentligen sluta nian och börja gymnasiet och vet inget om det kommer bli så eller vad som kommer hända eller nånting. Eller om man tänker på dethär året så tror jag inte jag kommer leva om ett år ändå. Men även OM jag skulle göra det så vet jag ingenting om vad som kommer hända nästa år liksom så vet INGET och kan inte ha några mål eller nånting. Så typ allt med nyår känns skit jobbigt.
Och ska vara nyårs middag ikväll som jag också är jätte nervös för och inte vill så det också är skit jobbigt. Och vill inte vara här alls men det spelar ju ingen roll. Utan jag måste ju vara här ändå och vet inte ens när jag får träffa våra hundar eller O eller nånting och jag skulle bara vilja vara med dom idag. Så ja förlåt att det är neggativt men allt är skit jobbigt bara och kan inte prata med nån och förklara heller.

Kan tänka mig hur det känns, jul och nyår är riktigt jobbiga högtider när man inte mår så bra.

Det här har varit ett riktigt skitår för mig med (fast inte alls lika dåligt som ditt), så jag är bara glad att det är över och ser fram emot "blanka ark" från imorgon av.

Du får gärna skriva här så mycket du orkar om du har negativa tankar du behöver få ut. :heart
 
Jätte dåliga bilder för vill inte råka ha nåt bakom som man kanske inte får lägga ut så därför det är så jätte nära. Men iallafall så är M äntligen här nu :heart
 

Bifogade filer

  • IMG_20211231_171941606~2.jpg
    IMG_20211231_171941606~2.jpg
    201,5 KB · Visningar: 102
Så bra att M är där nu!

Jag firar nyår i badrummet för min hund är rädd för fyrverkerier men känner sig trygg i badrummet. Så jag har flyttat in hans bädd och en högtalare i badrummet och nu ligger vi här tillsammans.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
839
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 734
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 386
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 736
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp