Bukefalos 28 år!

Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.
 

Jag har så jävla ont i huvudet idag och har typ grinat hela dagen och står bara inte ut. Och enda dom kan göra är typ ge ångest medicin och fråga om jag vill prata mej alltså det är ingen mening att prata om att jag bara inte står ut med migsjälv och min hjärna. Och jag orkar bara inte, jag vill bara inte finnas. Så ifall jag inte skriver så är det nog inte för jag är död för inte så enkelt att dö här liksom. Utan då är det att jag försöker inte tänka inte känna och bara inte finnas förutom att kroppen måste finnas. Men vill bara få bort tankarna och inte finnas i hjärnan liksom.
Allt allt allt allt är bara hopp löst och värde löst.

Känn aldrig någon stress över att skriva till oss här. Vi förstår att du kommer behöva paus från ALLT ibland för att försöka stå ut när det är som värst ❤
 
Dethär låter säkert skit dumt men blir typ rädd när det känns såhär också för enda gången förut som det har känts såhär tomt liksom och hopp löst så var det jätte nära att jag lyckades ta själv mord. Så blir typ rädd för det fast ändå så vill jag slippa leva liksom.
 
Det låter inte alls dumt. Har du ingen du orkar prata med IRL nu, som du kan berätta för att du är rädd?

Förhoppningsvis så är du så långt nere som det går att komma nu, så att enda vägen vidare är uppåt. Håller tummarna för det! :heart
 
Nu har jag sovit ett tag och har skit jobbiga känslor typ att inget är påriktigt eller hur jag ska förklara. Men som min hjärna har stängt av på ett sätt så allt är som en film eller dröm.
Och hatar typ allt här och allt är skit läskigt och längtar sååå mycket hem och saknar mamma och pappa och hundarna och O. OCH så saknar jag M jätte mycket och jag vet inte om jag får komma tillbaka dit liksom eller vet inte hur nånting kommer bli. Så känns typ ännu mera hopp löst då och att jag inte vet vad jag har för mål eller nånting.
 
Nu har jag sovit ett tag och har skit jobbiga känslor typ att inget är påriktigt eller hur jag ska förklara. Men som min hjärna har stängt av på ett sätt så allt är som en film eller dröm.
Och hatar typ allt här och allt är skit läskigt och längtar sååå mycket hem och saknar mamma och pappa och hundarna och O. OCH så saknar jag M jätte mycket och jag vet inte om jag får komma tillbaka dit liksom eller vet inte hur nånting kommer bli. Så känns typ ännu mera hopp löst då och att jag inte vet vad jag har för mål eller nånting.
Förstår att det känns jättetufft nu!
Jag ska hålla tummarna för att du snart får gosa med någon fyrbent päls-kompis! ❤️
 
Nu har jag sovit ett tag och har skit jobbiga känslor typ att inget är påriktigt eller hur jag ska förklara. Men som min hjärna har stängt av på ett sätt så allt är som en film eller dröm.
Och hatar typ allt här och allt är skit läskigt och längtar sååå mycket hem och saknar mamma och pappa och hundarna och O. OCH så saknar jag M jätte mycket och jag vet inte om jag får komma tillbaka dit liksom eller vet inte hur nånting kommer bli. Så känns typ ännu mera hopp löst då och att jag inte vet vad jag har för mål eller nånting.

Vad jobbigt det låter att ha sånna overklighetskänslor. Vet du om det är någon medicin som gör det eller om det typ är all stress och alla måsten?

Är du förresten tillbaka på samma ställe på BUP eller finns det typ olika avdelningar?

Förstår att du saknar M ❤️
 
Nu har jag sovit ett tag och har skit jobbiga känslor typ att inget är påriktigt eller hur jag ska förklara. Men som min hjärna har stängt av på ett sätt så allt är som en film eller dröm.
Och hatar typ allt här och allt är skit läskigt och längtar sååå mycket hem och saknar mamma och pappa och hundarna och O. OCH så saknar jag M jätte mycket och jag vet inte om jag får komma tillbaka dit liksom eller vet inte hur nånting kommer bli. Så känns typ ännu mera hopp löst då och att jag inte vet vad jag har för mål eller nånting.
Håller tummarna för att du snart får krama om en en pälskling av något slag.
 
Vad jobbigt det låter att ha sånna overklighetskänslor. Vet du om det är någon medicin som gör det eller om det typ är all stress och alla måsten?

Är du förresten tillbaka på samma ställe på BUP eller finns det typ olika avdelningar?

Förstår att du saknar M ❤️
Jag tror inte det är nån medicin iallafall utan tror det är mig det är fel på liksom. Och att allt bara är fel eller hur man ska säga.
Och bup så det är samma som i förr går eller när det var men det är inte samma ställe som jag var hela hösten och allt utan ett annat bup liksom. Men det är justnu men ifall det blir att jag måste vara på bup längre än kanske några dagar så ska jag till det hemma eller hur jag ska förklara.
 
Jag tror inte det är nån medicin iallafall utan tror det är mig det är fel på liksom. Och att allt bara är fel eller hur man ska säga.
Och bup så det är samma som i förr går eller när det var men det är inte samma ställe som jag var hela hösten och allt utan ett annat bup liksom. Men det är justnu men ifall det blir att jag måste vara på bup längre än kanske några dagar så ska jag till det hemma eller hur jag ska förklara.

Förstår hur du menar men tänker att det mer är normalt att du känner dig konstig i huvudet eftersom det händer så mycket och du har en massa känslor som rusar runt (alltså typ att du är arg och ledsen) och kanske inte får i dig så mycket näring. Alltså mer det än att det är fel på dig.

Är det okej att fråga om hur det är på BUP eller tycker du det är jobbigt?

Är din pappa med dig nu eller är du där ensam?
 
Nu har jag sovit ett tag och har skit jobbiga känslor typ att inget är påriktigt eller hur jag ska förklara. Men som min hjärna har stängt av på ett sätt så allt är som en film eller dröm.
Och hatar typ allt här och allt är skit läskigt och längtar sååå mycket hem och saknar mamma och pappa och hundarna och O. OCH så saknar jag M jätte mycket och jag vet inte om jag får komma tillbaka dit liksom eller vet inte hur nånting kommer bli. Så känns typ ännu mera hopp löst då och att jag inte vet vad jag har för mål eller nånting.

Det du upplever, overklighetskänslorna, skulle kunna vara dissociation vilket inte är varesig konstigt eller farligt, MEN det är förstås ingen trevlig upplevelse. Jag får det alltid vid svåra panikattacker och tycker det är hemskt vidrigt obehagligt. Men, det går alltid över. :heart

Dissociation kan uppkomma vid stark ångest och hög stress till exempel, vanligt om man har varit med om något trauma. Det är ett sätt för hjärnan att avskärma sig när omständigheter känns väldigt otäcka och överväldigande. Typ som ett ”skydd” nervsystemet kan ta till för att skärma av när allt känns för mycket. Det är inget konstigt att drabbas av det. Det är en funktion som finns i allas hjärnor.
 
Jag tror inte det är nån medicin iallafall utan tror det är mig det är fel på liksom. Och att allt bara är fel eller hur man ska säga.
Och bup så det är samma som i förr går eller när det var men det är inte samma ställe som jag var hela hösten och allt utan ett annat bup liksom. Men det är justnu men ifall det blir att jag måste vara på bup längre än kanske några dagar så ska jag till det hemma eller hur jag ska förklara.

Håller tummarna att du inte behöver vara där länge. :heart Kan tänka mig att din mamma och pappa och alla djuren saknar dig jättemycket med. :heart
 
Förstår hur du menar men tänker att det mer är normalt att du känner dig konstig i huvudet eftersom det händer så mycket och du har en massa känslor som rusar runt (alltså typ att du är arg och ledsen) och kanske inte får i dig så mycket näring. Alltså mer det än att det är fel på dig.

Är det okej att fråga om hur det är på BUP eller tycker du det är jobbigt?

Är din pappa med dig nu eller är du där ensam?
Pappa är inte här eller nån annan heller utan är ensam. Så det är väl en andledning att det är skit jobbigt och läskigt och allt sånt. Och vill verkligen verkligen INTE vara här men jag fattar ändå varför jag måste det justnu.
 
Det du upplever, overklighetskänslorna, skulle kunna vara dissociation vilket inte är varesig konstigt eller farligt, MEN det är förstås ingen trevlig upplevelse. Jag får det alltid vid svåra panikattacker och tycker det är hemskt vidrigt obehagligt. Men, det går alltid över. :heart

Dissociation kan uppkomma vid stark ångest och hög stress till exempel, vanligt om man har varit med om något trauma. Det är ett sätt för hjärnan att avskärma sig när omständigheter känns väldigt otäcka och överväldigande. Typ som ett ”skydd” nervsystemet kan ta till för att skärma av när allt känns för mycket. Det är inget konstigt att drabbas av det. Det är en funktion som finns i allas hjärnor.
Det har nån skrivit förut också tror jag. Och det låter VÄLDIGT mycket som det är för mig!
 
Jag drömde skit konstigt inatt och vill bara skriva lite om det. För drömde om att jätte många här hade skrivit och typ fråga satte ungefär allt så varför jag är här och vad dom har för plan och hur länge jag ska ha nån behandling och massa olika såna saker. Så både om bup och hvb. Och typ massa hat till mig och neggativt om mamma och pappa och att typ läkaren bestämde dåligt och att ingen på hvb eller bup kunde nånting ungefär utan att alla bara skrev massa att allt var skit dåligt och inget skulle hjälpa och jag borde inte få nån hjälp alls ungefär.
Så inte direkt som ni här brukar skriva men skit jobbigt iallafall och dethär kanske låter dumt men känns bara extra känsligt liksom justnu så ifall nån vill skriva nåt neggativt som är typ fråga sätta nånting eller kritik eller nåt sånt så vore det snällt ifall ni inte gjorde det iallafall justnu idag kanske :heart
 
Jag drömde skit konstigt inatt och vill bara skriva lite om det. För drömde om att jätte många här hade skrivit och typ fråga satte ungefär allt så varför jag är här och vad dom har för plan och hur länge jag ska ha nån behandling och massa olika såna saker. Så både om bup och hvb. Och typ massa hat till mig och neggativt om mamma och pappa och att typ läkaren bestämde dåligt och att ingen på hvb eller bup kunde nånting ungefär utan att alla bara skrev massa att allt var skit dåligt och inget skulle hjälpa och jag borde inte få nån hjälp alls ungefär.
Så inte direkt som ni här brukar skriva men skit jobbigt iallafall och dethär kanske låter dumt men känns bara extra känsligt liksom justnu så ifall nån vill skriva nåt neggativt som är typ fråga sätta nånting eller kritik eller nåt sånt så vore det snällt ifall ni inte gjorde det iallafall justnu idag kanske :heart
Kram ♥️
 
Jag drömde skit konstigt inatt och vill bara skriva lite om det. För drömde om att jätte många här hade skrivit och typ fråga satte ungefär allt så varför jag är här och vad dom har för plan och hur länge jag ska ha nån behandling och massa olika såna saker. Så både om bup och hvb. Och typ massa hat till mig och neggativt om mamma och pappa och att typ läkaren bestämde dåligt och att ingen på hvb eller bup kunde nånting ungefär utan att alla bara skrev massa att allt var skit dåligt och inget skulle hjälpa och jag borde inte få nån hjälp alls ungefär.
Så inte direkt som ni här brukar skriva men skit jobbigt iallafall och dethär kanske låter dumt men känns bara extra känsligt liksom justnu så ifall nån vill skriva nåt neggativt som är typ fråga sätta nånting eller kritik eller nåt sånt så vore det snällt ifall ni inte gjorde det iallafall justnu idag kanske :heart

Inte alls konstigt att du är extra känslig efter en sådan jobbig dröm. Bra du säger ifrån. :heart

Skickar en cyberkram och massa positiv energi.

🤗 :heart
 
Jag drömde skit konstigt inatt och vill bara skriva lite om det. För drömde om att jätte många här hade skrivit och typ fråga satte ungefär allt så varför jag är här och vad dom har för plan och hur länge jag ska ha nån behandling och massa olika såna saker. Så både om bup och hvb. Och typ massa hat till mig och neggativt om mamma och pappa och att typ läkaren bestämde dåligt och att ingen på hvb eller bup kunde nånting ungefär utan att alla bara skrev massa att allt var skit dåligt och inget skulle hjälpa och jag borde inte få nån hjälp alls ungefär.
Så inte direkt som ni här brukar skriva men skit jobbigt iallafall och dethär kanske låter dumt men känns bara extra känsligt liksom justnu så ifall nån vill skriva nåt neggativt som är typ fråga sätta nånting eller kritik eller nåt sånt så vore det snällt ifall ni inte gjorde det iallafall justnu idag kanske :heart
Usch vilken jobbig dröm. Så klok du är som säger till att du är lite extra känslig idag :heart

Hoppas du får en okej dag idag, kram från den här sidan skärmen!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
833
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 720
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 382
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 729
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp