Idag.. (bilder)

Sv: Idag.. (bilder)

Ewelina skrev:
Idag hoppade jag på min häst och det gick väl både bra och dåligt. Hade själv vissa problem med att inte ställa mej för mkt upp i hoppet :angel: , och pållen min ville inte heller hoppa några hinder.. Kritisera så mkt ni kan :devil: OBS!! Lägg inte märke till mina fina miner :angel: Har ni några bilder på er när ni hoppar? :)


Bjork027.jpg



Bjork010.jpg



cde959d6.jpg






Första vägring:
Bjork013.jpg



Den bästa bilden:
Bjork021.jpg



Hoppar på min kompis unghäst (hon fick den inte över hindret):
Bjork025.jpg

Det ser riktigt trevligt ut! Eftergiften ser alldeles lagom ut för de här höjderna, det är ju inga mosnterhinder vi talar om, så då behöver man ju inte kasta fram händerna a lá Malin Baryard. Du skulle t.o.m kunna räta upp dig lite mer, på nåt hinder såg det nästan ut som om du låg på halsen? Och som du sa, inte resa dig så mkt från sadeln, rätt onödigt, men det visste du ju redan :) För övrigt ser det väldigt prydligt och trevligt ut!
 
Sv: Idag.. (bilder)

:D det känns bra att ni tycker att det ser bra ut. Jag insåg nu att bommen ligger på fel sida :S (från början låg det en på andra sidan också) men ni har rätt i att det är en svinrygg ;).
 
Sv: Idag.. (bilder)

Fina bilder och fin häst! men lite mer eftergift men bra blick... synd att huvudet är kapat på första bilden.... kanske skulle ta fotot lite längre ifrån och på något foto mer underifrån...
Ser fint ut annars!
 
Sv: Idag.. (bilder)

Docka skrev:
Jag tycker också det ser bra ut..:D blir jättesugen på att hoppa själv! Jag måste hålla mig ända tills måndag!
Men som du själv sa kanske du är med lite väl mycke på vissa bilder..;)
'jag måste hålla mig till en ny saaadel :crazy: okej, kan ju faktiskt hoppa annan häst, men det är inte lika kul, ibland iaf :p
 
Sv: Idag.. (bilder)

Vad är det för kamera din kompis (?) tar bilderna med? För skärpan är så bra och det är inte något färgbrus alls! :) Letar ny kamera, därför undrar jag. :D
 
Sv: Idag.. (bilder)

ii-d-a skrev:
Vad är det för kamera din kompis (?) tar bilderna med? För skärpan är så bra och det är inte något färgbrus alls! :) Letar ny kamera, därför undrar jag. :D
aa du, bra fråga :angel:. Det är egentligen mina föräldrars kamera men jag kan kolla så fort jag kommer hem..
 
Sv: Idag.. (bilder)

Det är en Canon Power Shot A80 (förlåt att det tog så lång tid innan jag svarade)
 
Sv: Idag.. (bilder)

Hej!

Det är svårt att se din sits riktigt från den vinkeln. Korten borde tagits från sidan.

Jag tycker du ger nog bra med eftergift.. och din sits, svårt att säga. Blicken är kanon!

Söt häst också :smirk:
 
Sv: Idag.. (bilder)

Fast markbommen ligger ju på andra sidan även fast hindret kan hoppas från bägge håll ;)

till trådskaparen; tyckte det såg fint ut, du har en bra sits över hindrena och jag tycker också att det är lagom med eftergift för den hinderhöjden. Fin häst :)
 
Sv: Idag.. (bilder)

en svinrygg ser likadan ut från varje håll och har då markbom på båda eller ingen sida (markbom är att föredra)
 
Sv: Idag.. (bilder)

Det ser gfint ut, bra eftergift och ser ut att vara i balans. Bra blick och skänkel.. En grej är ju att han är lite hängig i frambenen, finns ett jättebra sätt att ta bort det.. om du tänker dig hindret uppifrån och ser det såhär: ------ så lägger du till bommar snett över såhär -\--/- och låter "spetsen bara hänga över 10 cm, då kommer han titta på det och hoppa upp sig bättre! enligt "skissen" så hoppar du neråt, så du hoppar in mot mitten på bommarna.. så kan du lägga dom tätare efterhand. Lycka till!
 
Sv: Idag.. (bilder)

Haha.. det hjälper nog inte att göra så att hindrena ser läskigare ut, då är det inte säkert att jag får över honom alls ;)
 
Sv: Idag.. (bilder)

Förresten (ja, jag vet att det inte hör hit, men jag måste fråga :p !), hur lägger man in bilder? Inte så att det blir nån länk, utan direkt i inlägget! Jag har inte fattat hur man gör de :crazy:...
 
Sv: Idag.. (bilder)

Jag har lagt in bilderna på photobucket.com och sedan kopierat länken som står under varje bild och lagt in länken i inlägget.. Resultatet blir inte länkar ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Myrten
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 501
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 552
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 346
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp