Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

_Yggdrasil_

Trådstartare
Idag när vi hämtade Idun från förskolan var hon lite "konstig" och pratade om att en pojke som hon ville bli vän med hade kallat henne för "liten fjantig bebis"
Jag sa till henne att hon inte skulle leka med honom om han inte var snäll vilket Idun sa att hon förstod och hon skulle gå ifrån honom om han sa dumma saker någon mer gång.

Men nu på kvällen satt jag och lekte med henne.
Då hon frågar helt utan vidare "Kan man ta av mig?"
Trodde att hon ville gå naken en stund så jag sa till henne att hon fick gå naken en stund om hon ville
Men då visade hon att hon menade att ta av hennes skin!
Jag vart lite fundersam och undrade vart hon fått det ifrån
Var på hon svarar: "Idag jagade två pojkar mig. De var mycket snabbare än jag. Jag gömde mig men de hittade mig och sa att de skulle klippa upp mitt skinn här (pekar mitt på huvudet) och dra av det!"
Jag vart väldigt illa berörd men höll mig lugn och undrade hur?
"De ska klippa ett hål med en sax imorrn"
Ja och då måste jag ju naturligtvis fråga varför? (och jag önskar att jag inte gjort det för svaret gjorde mig så ont)
"De tycker att mitt skin är för fult"

Alltså när allt detta sjunkit in höll jag på att kräkas rakt ut! Pojkarna hade alltså talat om för min dotter att de skulle flå henne!
Imorgon ska jag prata med fröknarna för även om det bara var på lek så ser jag MYCKET allvarligt på detta.
Blir helt illamående när jag tänker på vad de sagt.
Någon som har barn som varit med om något liknande på förskola/skola?
Hur hanterade ni det?
Hur hanterade skolan det?
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

:eek: :eek:

Det var nog bland det värsta jag hört. Stackars tös :cry:

Jag har ingen direkt input att komma med, råkade mest klicka på tråden av nyfikenhet, men jag förstår att du ser allvarligt på det! Det tror jag man bör göra. Så beter man sig faktiskt inte, och jag tycker absolut att skolan måste prata med pojkarnas föräldrar också. Jag tänker att det kan finnas ett mönster i sådant beteende som behöver brytas. Att det är "på lek" hjälper liksom inte.
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Men så fruktansvärt! Och att hon var helt inställd på att de skulle klippa ett hål i henne imorgon, att hon inte kunde komma undan!:cry:

Jag skulle definitivt ta upp detta med pedagogerna imorgon så att de får diskutera igenom saken med de berörda (och där får man väl anta att de även pratar med föräldrarna, skulle något av mina barn ha sagt så till ett annat barn -Gud förbjude- så hade jag definitivt velat bli informerad!).

Vi har varit rätt förskonade, har bara haft en händelse på förskolan då ena tjejen blev nedtryckt och mulad med snö men det satt i länge och vi pratade mycket om det hemma.
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Ja tankarna har snurrat ganska mycket sen hon berättade det vid 19 tiden ikväll. Jag har frågat henne om omständigheterna flera gånger och hon har svarat likadant varje gång så det känns trovärdigt och jag tänker inte ge mig för ens de har tagit reda på vilka pojkar det är frågan om.

Känns riktigt obehagligt att köra henne till skolan imorrn som tur är vet jag att dessa pojkar inte går på hennes avdelning och att hennes avdelning ska leka inne imorrn så jag känner mig relativt trygg men ändå det känns fruktansvärt. Ska vara med på Förskolan på Tisdag tänkte jag och smyga runt i kulisserna och hålla lite koll för jag är rädd att de inte tar tag i detta...
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Men fy! :eek:
Tycker absolut att du ska prata med personalen om det.
Sådana saker ska inte barnen behöva höra, speciellt inte av varandra.
Usch vad hemskt!
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Jag undraralltid vad dessa barn har för föräldrar. Barn ska inte ens tänka att man kan göra något dylikt. Det är tex horder av föräldrar som vill ta in sina 4 åringar på filmen tintin som är från 11, varför? Vad ser de barnen på tv och varför bryr sig inte de korkade föräldrarna?
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Men herrejisses :eek: Stackars din lilla tös :cry: bara blotta tanken av att något barn skulle säga så till mig son får mig att börja må dåligt. Hoppas verkligen att ni får reda på vilka pojkar som gjort detta, men tanken som vägrar släppa är vart i hela fridens dagar dom öht fått idéen ifrån :confused: skrämmande.
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Va!? Stackars barn! Detta var något av det värsta jag hört!
Jag hade också mått dåligt om jag fått höra att någon sagt så till min dotter.

Man kan ju undra vad dessa pojkar har fått för uppfostran:grin:
Hoppas verkligen att det löser sig och att förskolan tar tag i saken.
Din dotter ska inte behöva må dåligt i förskolan!
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Helt ot: (ta inte in barnen under 11 på TinTin! den är otäck på riktigt! en kollegas dotter blev jätterädd och ledsen, och är betydligt äldre än 4!)

ts: Hoppas du lyckas få reda på vilka pojkarna var! och att dagis tar tag i det.
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Sambon körde dottern till Förskolan i morse. Vi kom överens om det eftersom det är mycket barn där när vi lämnar så jag ville inte dra igång något inför alla barnen (är bara en fröken som har hand om frukosten)
Så jag tar det nu när jag hämtar. Då blir det lugnare och jag ska verkligen försöka sköta det på ett snyggt sätt men är rädd att jag går i taket fullständigt om fröken viftar undan händelsen. Ska ta mig en dos räddningsdroppar innan jag åker för att hjälpa mig lite på traven.

Känns skönt att så många svarat och förstår hur jag känner, sambon tyckte inte det var så farligt för pojkarna kunde ändå inte göra verklighet av sitt hot. Försökte förklara för honom att hotet var på riktigt för Idun men han har svårt att ta till sig. Han tyckte vi skulle skita i det och inte bry oss men jag tycker det är viktigt för Idun att känna att vi tror på henne och står upp för henne. Hoppas han förstår bättre när jag visar honom denhär tråden.
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Din man får väl tänka sig hur det skulle vara ifall han hade två betydligt större och starkare kollegor som sagt till honom att "Du är så ful så imorron flår vi dig, så slipper vi slipper se din fula nuna framöver". Även om de inte kan flå dottern på riktigt, så är det ju enormt elakt att säga så, och orden kan ju göra ont på riktigt. Det måste han ju förstå, som det är nu så framstår han ju som enormt oempatiskt. Skulle han vilja få höra att han är en liten tönt och så ful att han förtjänar att bli flådd?

Jag tycker absolut du ska ta upp det med personalen, inte ok nånstans att barnen beter sig så mot varandra. Är det så de leker behöver de få hjälp att lära sig vettigare sätt att leka än att ge sig på den som är mindre och tala om för den hur dum och ful den är.
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Usch vad illa berörd jag blir och stackars Idun som verkligen trodde att pojkarna kunde/skulle flå henne :(.

Jag tycker absolut inte att detta ska passera obemärkt förbi eller sopas under mattan, "för pojkar är så". Nej ta upp det och stå upp för Iduns känslor, hon måste kunna vara trygg på sin dagliga vistelseplats!!
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Jag haller med dem andra och tankte aven saga att det kan vara OTROLIGT viktigt att pojkarna far sig ett rejalt snack nu, det kan handa att det forhindrar fortsatta terrorattacker mot andra oskyldiga. De maste fa hora att det absolut inte ar ok att jaga nagon pa ett ickelekfullt satt och saga att man ska fla dem.
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Ja det är ju inga dåliga saker just att de förklarade hur de skulle göra och allt. Misstänker att pojkarna varit med när deras föräldrar flått en älg (jag hoppas verkligen att det är där ifrån de fått det) för jag vill även minnas att det gick en ABSOLUT inte barnvänlig film på TV för ett tag sen där just detta händer att en människa blir levande flådd.
Tycker vi har så mycket elände i världen och det behöver inte barnen vara medvetna om vid den åldern (misstänker att pojkarna är 5 år för Idun sa att de var större än henne)

Fröknarna ingrep inte heller men jag kan förstå dom oxå jag vet själv att min dotter kan vara väldigt högljudd och skrika högt för ingenting när hon leker men ändock så tycker jag nog att de borde kollat lite mer eftersom det var barn från den andra avdelningen som jagade henne och fröknarna själva sagt att Idun inte har så många kompisar.
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

*kl*

Du får mer än gärna uppdatera när du pratat med förskolepersonalen. Hur mår Idun idag och hur kändes det för henne att gå till förskolan?
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Sambon körde dottern till Förskolan i morse. Vi kom överens om det eftersom det är mycket barn där när vi lämnar så jag ville inte dra igång något inför alla barnen (är bara en fröken som har hand om frukosten)

Men skulle ni inte sagt något redan nu på morgonen så att fröknarna kan hålla ett extra öga på Idun och prata med henne om att hon inte behöver vara rädd?
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Men stackars lilla vännen!:eek:
Vad spelar det för roll om de kan eller inte kan göra verklighet av sitt hot? Förskolan ska väl ändå vara en plats där man känner sig TRYGG! Händelsen är absolut ingenting att ignorera, snarare tvärtom. Får pojkarna inte höra redan från början att mobbning inte är okej så är det ju inget som hindrar dem från att fortsätta. För mobbning är vad det är.
Hoppas innerligt att fröken ser allvaret och tar tag i saken, pojkarnas föräldrar bör meddelas.

Hoppas det gått bra idag!
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

:eek::eek: Jösses! :cry:
Jag tycker du ska ringa dem redan nu och se till så att de har koll på ungarna! :devil:
Dessutom hade jag fasen ringt deras föräldrar...så gör man bara inte!
:mad:
Stackars, stackars liten :(
Hoppas innerligt att allt går bra idag!
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Men skulle ni inte sagt något redan nu på morgonen så att fröknarna kan hålla ett extra öga på Idun och prata med henne om att hon inte behöver vara rädd?
Min tanke också!
 
Sv: Idag trodde jag mitt hjärta skulle brista!

Kände inte att det var någon direkt fara idag eftersom avdelningen med pojkarna inte skulle leka ihop med barnen på Iduns avdelning.
Och Idun tyckte själv att det var okej att åka till förskolan idag eftersom hon inte behövde träffa pojkarna idag.

Har iallafall hämtat Idun nu och tog en liten pratstund med fröken. Hon hade inte sett något konstigt igår och hon tyckte Idun var en underbar liten tjej som var väldigt snäll och omtänksam (va nu det hade med saken att göra)
Jag berättade vad Idun sagt och hon tyckte det var hemskt, hon misstänkte direkt vilka pojkar det är frågan om. Hon skulle prata med de andra fröknarna och se till att de hade lite extra koll på pojkarna i fortsättningen även se till Idun lite mer då hon är "nybörjare" på Förskolan och inte riktigt är van vid att vara kring så många barn än. De skulle även prata med föräldrarna till de misstänkta pojkarna men jag bad dom att de inte fick säga vilket barn det handlade om till föräldrarna.
Om det skulle bli mer problem med pojkarna så ska de fortsätta med sin handlingsplan mot mobbing.

Känner mig ganska nöjd med pratstunden och känner mig tryggare i att ha Idun på förskolan.
Jag fick i uppdrag att förklara för Idun att hon MÅSTE tala om för fröknarna om det är något hon tycker är otäckt/fel och även om hon blir arg/ledsen/besviken. För det har hon själv sagt flera gånger att det gör hon inte gärna och då är det ju inte så lätt för fröknarna att hjälpa henne heller.

På Tisdag kommer vi vara med på uteleken och hålla lite koll för att jag vill se hur fröknarna jobbar och var toleransnivån ligger.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 262
Senast: jemeni
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 510
Senast: Fibusen
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 381
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 694
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp