If it´s yellow, let it mellow....

Otherside

Trådstartare
If it´s yellow let it mellow, if it´s brown flush it down!

Dvs spolar ni toan även om ni bara kissat? Eller sparar ni på vatten och låter det vara tills nästa besök som kanske är ... ja, mer substans?

Citatet ovan satt på en toa i Yolo, Kalifornien, när vi bodde där. Delstaten har ju vattenbrist och alla uppmanas att spara på vatten. Även här hemma borde vi spara på vatten, kanske, och inte slösa så tanklöst och ohämmat.

Så - min man spolar ALDRIG när han bara kissat. Lämnar lock och ring uppfällda, dessutom. Han tycker det är onödigt och slöseri att spola. Kommer jag in i badrummet och ser, spolar jag (och fäller ner locken) även om jag inte spätt på själv, så att säga.

Hur gör ni? Är jag en miljöbov? Pedant, överkänslig??
 
If it´s yellow let it mellow, if it´s brown flush it down!

Dvs spolar ni toan även om ni bara kissat? Eller sparar ni på vatten och låter det vara tills nästa besök som kanske är ... ja, mer substans?

Citatet ovan satt på en toa i Yolo, Kalifornien, när vi bodde där. Delstaten har ju vattenbrist och alla uppmanas att spara på vatten. Även här hemma borde vi spara på vatten, kanske, och inte slösa så tanklöst och ohämmat.

Så - min man spolar ALDRIG när han bara kissat. Lämnar lock och ring uppfällda, dessutom. Han tycker det är onödigt och slöseri att spola. Kommer jag in i badrummet och ser, spolar jag (och fäller ner locken) även om jag inte spätt på själv, så att säga.

Hur gör ni? Är jag en miljöbov? Pedant, överkänslig??
Jag spolar alltid! Tycker det snabbt luktar VIDRIGT annars.
 
If it´s yellow let it mellow, if it´s brown flush it down!

Dvs spolar ni toan även om ni bara kissat? Eller sparar ni på vatten och låter det vara tills nästa besök som kanske är ... ja, mer substans?

Citatet ovan satt på en toa i Yolo, Kalifornien, när vi bodde där. Delstaten har ju vattenbrist och alla uppmanas att spara på vatten. Även här hemma borde vi spara på vatten, kanske, och inte slösa så tanklöst och ohämmat.

Så - min man spolar ALDRIG när han bara kissat. Lämnar lock och ring uppfällda, dessutom. Han tycker det är onödigt och slöseri att spola. Kommer jag in i badrummet och ser, spolar jag (och fäller ner locken) även om jag inte spätt på själv, så att säga.

Hur gör ni? Är jag en miljöbov? Pedant, överkänslig??
:wtf::jawdrop: Spolar alltid!!! Gud vad äckligt att inte spola efter sig!
 
Hos farmor på somrarna var det alltid den regeln. Bara spola om man har bajsat. Inte vattenbrist, men en avloppstank som skulle tömmas med slambil.
Hade jag bott i en kommun som uppmanar att spara på vattnet så hade jag absolut gjort det hemma. Men inte på offentliga ställen där man delar toa med folk utanför bekantskapskretsen.
Däremot ser jag det som ett absolut krav att fälla ner locket över kissvattnet.
 
Det beror på. vaknar jag kl 4-5 och ska kissa så spolar jag inte, vissa dagar väcker jag ena sonen kl 5 och då kissar vi båda, annars ska vi alla upp kl 6 och då kissar vi alla så det står ju inte länge precis.

För mig känns det bara onödigt att spola ut med så många liter vatten när jag kanske en timme senare kissar en skvätt igen.

Jag sparar gärna in på lite vatten (och oljud, jag hör grannarna gå omkring i sina lägenheter så definitivt också när de spolar, duschar, borstar tänderna, tvättar händerna osv....) där jag kan, men tycker inte att det känns ok att inte spola på offentliga toaletter eller hemma hos vänner. I hemmets egna vrå nattetid känns det liksom lugnt.
 
If it´s yellow let it mellow, if it´s brown flush it down!

Dvs spolar ni toan även om ni bara kissat? Eller sparar ni på vatten och låter det vara tills nästa besök som kanske är ... ja, mer substans?

Citatet ovan satt på en toa i Yolo, Kalifornien, när vi bodde där. Delstaten har ju vattenbrist och alla uppmanas att spara på vatten. Även här hemma borde vi spara på vatten, kanske, och inte slösa så tanklöst och ohämmat.

Så - min man spolar ALDRIG när han bara kissat. Lämnar lock och ring uppfällda, dessutom. Han tycker det är onödigt och slöseri att spola. Kommer jag in i badrummet och ser, spolar jag (och fäller ner locken) även om jag inte spätt på själv, så att säga.

Hur gör ni? Är jag en miljöbov? Pedant, överkänslig??
Spolar alltid, men på landet förr hade vi regeln att man inte fick gå på torrdasset för att kissa utan det gjorde man bakom vedbon.

Dock är det en lite lockande regel. Skulle nog kunna tänka mig att kissa i (ute)vattenkannan helt enkelt. Då står det ju inte och luktar på toa. Egentligen borde man kanske inte använda vatten till spola och fosfor håller ju på att bli brist på.
 
Nu blir jag nyfiken på hur så kallat guldvatten ska hanteras - det torde ju vara ungefär samma sak som inte får finnas i toalettkoppen för att det är äckligt och luktar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp