Igelkotten Kalle

M

Marie_C

Måste bara visa kort på min lilla igelkott Kalle. Han låg på ett ställe utan att röra sig i 3 dagar. Efter det ringe dom till mig och nu har jag haft honom i några veckor. Han har gått upp mycket i vikt och verkar repa sig bra. :bump:

Igelkotten Kalle Kalle Kalle en gång till
 
Jag tror inte att den har parasiter, har inte upptäckt några än. Eftersom han var så pass nedsatt ville jag heller inte ge honom något bad. han får nog ligga i ide hos mig i vinter.
 
Med risk för att låta som en tråkig moraltant.
Har du tillstånd? Om inte, skaffa ett inán någon får för sig att göra en anmälan.
 
precis (tanken på kvinnan som skötte en skadad fågel finns i bakhuvudet)
 
naaaaaaaaaaaaaaa :love: :love: :love:
satans...får man vara så söt??? :love: :love: :love:

men som d andra sa..kolla upp tillstånd och regler...
man kan aldrig ha för mycke skydd....

:banana:Charlie :banana:
 
Jag är djurskyddsombud i Djurens vänner Borås och får genom det in många vilda djur. Polisen i Borås brukar hänvisa till oss och det finns inget annat ställe där man kan lämna in skadade vilda djur och djurungar. Det finns någon i närheten som har tillst¨ånd för fåglar men han tar bara in om det är en speciell fågelsort.
 
Det är ju kanon!
Brukar du få in mycket vilt?
Själv har jag under våren haft fasanhöna, rådjurskid och en svala.
 
Måste bara fråga, hur skaffar man ett sånt där tillstånd? Tänkte skaffa ett i framtiden. Vore kul. Är väl någe kurser man ska gå om jag inte minns fel..? Är det jordbruksverket som gäller?
 
Det är hos länsstyrelsen och naturvårdsverket. Men man får inte för alla djur på en gång. Först får man för några stycken och sedan får man söka tillstånd hos naturvårdsverket för ytterligare djursorter.
Genom KFV kan man gå kurser, finns två per år om jag inte minns helt fel. Har dock inte gått sådan kurs själv så jag vet inte riktigt hur den är. Har kursmaterialet bara.

Hemsidan till KFV riks är: http://www.kfv-riks.org.se/
 
Japp, tillstånd finnes.
Först ville dom inte ge mig tillståndet eftersom jag sökte som privatperson, men när min veterinär och en bekant på SLU gick i god för mig så var det lugnt.
 
Gick du på kurs hos KFV? undrar bara hur kurserna är. Förra året födde jag upp en kattuggleunge och en måsunge. Måsungen var nog den som varit roligast. Han var med uppe vid sjön och grillade varje kväll. Då fick han gå runt i vattnet och simma, när han sedan blev större flygtränade han. Men varje dag när vi skulle hem ville han med i sin trensportbox. Han var helt underbar min lille Ninjo
 
Nix, behövde inte gå kuresen då min veterinär intygade om min kunskap. Fast jag skulle nog vilja gå kursen ändå, alltid är det nå´t nytt som man kan lära sig.
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 192
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 074
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp