Nej, menade inte dig med de övriga inläggen.Hmm jag tror inte jag kommenterat något av dina inlägg om otrohet eller så. Men jag får läsa om vad du skrivit om du vill. Det var inte dig jag tänkte på oavsett.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, menade inte dig med de övriga inläggen.Hmm jag tror inte jag kommenterat något av dina inlägg om otrohet eller så. Men jag får läsa om vad du skrivit om du vill. Det var inte dig jag tänkte på oavsett.
En av mina stallkamrater kastade utan omsvep ut sin sambo när han varit otrogen. Det framstod som helt självklart för henne.Det har du verkligen helt rätt!
Jag ska ta mig en rejäl funderare på om jag kan erinra mig något förhållande i min omgivning som spruckit pga otrohet. På rak arm kan jag inte komma på något.
Nu vet jag inte om hon på förhand hade bestämt att det där var en viktig princip.En av mina stallkamrater kastade utan omsvep ut sin sambo när han varit otrogen. Det framstod som helt självklart för henne.
Jag antar iofs att det lägger sordin på det roliga i att smyga och spänningsmomentet om man blir upptäckt men ändå.
...
Nuförtiden är det ju ändå "socialt accepterat" att köra den vägen och man får själv välja vem man ska gifta sig med och det går att skilja sig så att säga. Det är inte samma elände som tidigt 1900-tal.
. Eftersom man rimligen inte är så väldigt förtjust i flickvännen. Och ja jag erkänner att jag har uppenbart dålig fantasi på området.
Intressant! Så otrohet är olika bra/dåligt beroende på kvalitéerna hos personen din partner är otrogen med?
Så...du menar att du beskrev det "man" i allmänhet känner kring otrohet..? Hur går det till.
Jag förstår att du tycker det blir konstigt. Frågan i sig är konstig utan kontext. Min poäng var att jag ifrågasatte hur du kunde prata om det omöjliga att ha principer som man förutsätter att man skulle följa i skarpa lägen, medans du själv antydde att du/andra har kriterier för där du ex. skulle göra slut med partnern. Om du kan ha såna kriterier på förhand så funkar även en princip om att otrohet --->jag gör slut.
Tack för svaret iaf. Jag håller ju inte med dig, men jag vet ju såklart att många tänker som du och inte ser otrohet som något så allvarligt.
Tråkigt sätt att se på det tycker jag, som om värdet sitter i huruvida någon är snyggare eller mer framgångsrik. Som om det hade varit fel att "byta ner sig" vad gäller partner..Det är inte fel att "byta ner sig" från en framgångsrik snygg typ till en fluffig fjant. Dramat är onödigt att skapa oavsett.Jag tycker det. När jag blev bedragen var en av de saker som provocerade mig mest att "den andra kvinnan" var ett sånt jävla nerköp. Om hon varit snyggare, roligare, smartare eller mer framgångrik än jag hade det varit lättare att acceptera. Det var liksom så ovärt att skapa så mycket drama och krossa mitt hjärta över en sån luffig fjant.
Det vore ju helt meningslöst att ha kriterier för det. De uppenbara, så som våld och sexualiserat våld, vet vi ju tex är ganska starkt relaterade till stora svårigheter med att bryta upp. Eftersom den psykiska nedbrytningen funkar så.Det var ganska allmänt hållet - olika scenarior, jag har naturligtvis inte gjort anspråk på att tolka "hur det går till" i alla situationer eller för alla människor. Jag tycker att om man skriver kanske lämnar man kanske lämnar man inte är minst sagt ganska öppet.
Min erfarenhet är att folk inte är så principfasta runt just otrohet som du. Jag har varit med om många som precis som du stenhårt hävdat att jag lämnar efter otrohet. Punkt. End of stoy. Oresonligt. Men i de fall då otrohet har uppdagats så har inte alls alla varit så oresonliga om förhållandet i övrigt varit bra, om inte förr så har de upptäckt då att otrohet är ganska trivialt.
Jag har fortfarande inte skrivit om mig själv eller antytt några kriterier som jag har som principer för att lämna ett förhållande.
Det verkar vara många som accepterar att partnern varit otrogen/legat runt.
Personligen tycker jag inte att man gör det. Eftersom det är fult att luras och bedra och svika.
Jag tycker att man avslutar ett förhållande innan man inleder ett nytt.
Jag tycker inte heller att det är OK att ligga med någon som har en partner - man beter sig inte på det sättet mot partnern.
Tråkigt sätt att se på det tycker jag, som om värdet sitter i huruvida någon är snyggare eller mer framgångsrik. Som om det hade varit fel att "byta ner sig" vad gäller partner..Det är inte fel att "byta ner sig" från en framgångsrik snygg typ till en fluffig fjant. Dramat är onödigt att skapa oavsett.
Sen är det synd också tycker jag ifall tanken är att det är mer okej att bli bedragen ifall det är ett byte uppåt.
Jag kan inte komma på någonting där vare sig jag eller min partner skulle säga "händer x så är det tvärslut rakt av".
Om det där var skrivet med galghumor och självdistans skulle jag förstå det, men. ... För HONOM var hon uppenbarligen inte sämre?Javisst är det ologiskt, men det var min känsla. Lite som att jag på något plan kan förstå att man gör inbrott i en bil för att sno grejer som kan vara värda pengar, men det är ju helt meningslöst att bara krossa en ruta.
Att om han hade blivit intresserad av någon bättre än jag hade jag kunnat se logiken, lockelsen, men när det var någon som var sämre var ju alltihopa fullständigt meningslöst.
Jo, jag tänkte på ungefär sådana saker. Men det är så till den grad osannolikt att min partner eller jag skulle göra något i den stilen. Snarare är brunhögersympatier och en massa annat så oattraktivt att man inte ens märker att man sorterar bort det redan från början.Det kan ju jag ändå. Om min fru till exempel skulle arresteras som del av NMR:s marsch för att brutit sig in i synagogan, kallblodigt skjutit ned alla barn som var där för att fira Rosh Hashana för att sedan halshugga rabbinen under aktivt skrikande "Heil Hitler!". Det skulle till och med räcka med en delmängd av ovanstående.
I min vilda fantasi kan jag nog tänka ut tusen andra saker som skulle göra att vi skulle vilja ta ett långt avstånd från varandra.
Men otrohet är liksom inte brott mot mänskligheten, eller särskild speciell och ondskefull händelse.
Tråkigt sätt att se på det tycker jag, som om värdet sitter i huruvida någon är snyggare eller mer framgångsrik. Som om det hade varit fel att "byta ner sig" vad gäller partner..Det är inte fel att "byta ner sig" från en framgångsrik snygg typ till en fluffig fjant. Dramat är onödigt att skapa oavsett.
Sen är det synd också tycker jag ifall tanken är att det är mer okej att bli bedragen ifall det är ett byte uppåt.
Nu tror jag det är lite väl enkelt att tro att det bara handlar om spänning för alla. Min erfarenhet är samma som Mandalakis, att det handlar om något annat än konferensprassel. Det är inget den umgängeskrets jag har gör lättvindigt, utan snarare av kärlek och kanske p g a en död relation.
Och jag tror att många är försiktiga med att riva upp en familj och såra människor och förändra livsöden utan att vara säkra på vad de gör.
Men visst, skulle det mot all rimlig förmodan visa sig att partner våldtar små barn, då kommer jag inte att tycka att konstruktiva samtal oss emellan är vägen framåt.
Jag tänker till och med att det vore direkt kränkande och upprörande om partner lämnade mig för någon hen blivit betuttad i, men som hen knappt kände. Då skulle jag ju hellre se att de hade tillbringat så pass mycket tid ihop - även i sängen - att partner med någon rimlighet vet vad hen ger sig in i, och vet mot vad hen väljer bort mig. Det tycker jag inte är att begära för mycket.Men ibland kanske man inte vet att man vill avsluta eller att det ”är värt det” innan man träffat någon annan.
Man kan ju ha det okej i en relation, inte jättebra, inte dåligt men man tuffar på tills det händer något.