Ihoptryckt film!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare NiraK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 025
N

NiraK

Nån som har det problemet? :confused:
Har en film på datorn (avi.format) från en digital videokamera. När jag öppnar den på datorn är den helt ihoptryckt och det är svart i kanterna (på sidorna). Hela bilden är helt ihoptryckt och det ser ju väldigt konstigt ut. :crazy:
Kan man ändra så att man får normal bild? Hästen ser ut att vara en halvmeter lång och typ 3 meter hög och rör sig med 2 dm långa steg typ ;) :crazy:

Nirak

Sv: Ihoptryckt film!

om nån kan hjälpa mig.. skicka ett pm eller skriv en kortare förklaring i tråden! :bow:

Nirak

Så har jag haft det också, det är en inställningsgrej. Det var det i alla fall för mig. Vad kör du för program?

Jag hittade det här som är en gammal fråga men jag undrar samma sak. På min blir filmer bra på datorn men så fort jag ska ladda upp på facebook eller youtube så blir det ihoptryckt till oigenkännlighet. Hur gör man för att få normala formatet? Jag hittar inga inställningar som hjälper. Filmen är 16:3 eller nåt sånt i datorn och när den filmas. Då ser det helt normalt ut. Det är på vägen när man laddar upp till nätet som något händer?

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 514
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 712
Senast: Pratsch
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
41 693
Senast: Intejag
·
IT & mobiler Hoppas det är någon Mackunnig här inne som vill hjälpa mig. Jag skaffade en MacBook Pro för ca 1 år sedan. Har varit supernöjd och...
Svar
2
· Visningar
1 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka