Importera vuxen hund

Jag har Folksam på både Ladda och Floyd och har faktiskt lite svårt att se att jag kommer genomföra ett stort ingrepp som kommer kosta mycket mer än 30 000 när de är 12 år.
Å andra sidan har jag en rejäl hundbuffert som kan täcka in om försäkringsbeloppet inte skulle räcka.
Inte ens Oturs-Otis har lyckats komma upp i mer än de 60 000 som hans försäkring täcker (Agria), under ett försäkringsår :p Det kan så klart hända, men då får jag stoppa in min extra-buffert helt enkelt.
Då har han ändå lyckats med bedriften att under två år:
1. Bli förgiftad av påskliljor och behandlas akut (naturligtvis under jourtid), samt uppföljande koll.
2. Sprättad av vildsvin i halsen, så klart på jourtid. Medicin + efterföljande återbesök.
3. Kört ner en pinne i svalget som nästan trängde ut under örat. Medicin + efterföljande återbesök.
4. Ätit råttgift och varit akut inlagd i 6 dagar med två blodtransfusioner och syrgas. Medicin + 2 efterföljande återbesök och rehab.

Utöver detta har vi gjort undersökningar för ögonfel, som sedan genom CT-scan fastställdes vara en cysta på lillhjärnan. Försäkringen har tagit i princip allt, utan att slå i taket.
 
Jag har Folksam på både Ladda och Floyd och har faktiskt lite svårt att se att jag kommer genomföra ett stort ingrepp som kommer kosta mycket mer än 30 000 när de är 12 år.
Å andra sidan har jag en rejäl hundbuffert som kan täcka in om försäkringsbeloppet inte skulle räcka.
Inte ens Oturs-Otis har lyckats komma upp i mer än de 60 000 som hans försäkring täcker (Agria), under ett försäkringsår :p Det kan så klart hända, men då får jag stoppa in min extra-buffert helt enkelt.
Då har han ändå lyckats med bedriften att under två år:
1. Bli förgiftad av påskliljor och behandlas akut (naturligtvis under jourtid), samt uppföljande koll.
2. Sprättad av vildsvin i halsen, så klart på jourtid. Medicin + efterföljande återbesök.
3. Kört ner en pinne i svalget som nästan trängde ut under örat. Medicin + efterföljande återbesök.
4. Ätit råttgift och varit akut inlagd i 6 dagar med två blodtransfusioner och syrgas. Medicin + 2 efterföljande återbesök och rehab.

Utöver detta har vi gjort undersökningar för ögonfel, som sedan genom CT-scan fastställdes vara en cysta på lillhjärnan. Försäkringen har tagit i princip allt, utan att slå i taket.

O_o:nailbiting:
 

Japp... :p
När han ätit råttgift var vi dessutom på ett annat djursjukhus än det som behandlade honom först, eftersom vi åkte upp akut med honom på natten till dem. Det var det enda som var öppet då, men de avfärdade det med att han inte upplevdes som så sjuk och att det bara var att åka hem O_o Hade vi inte åkt in för en second opinion på Slöinge ( :heart ) dagen efter hade han inte levt idag.
 
Japp... :p
När han ätit råttgift var vi dessutom på ett annat djursjukhus än det som behandlade honom först, eftersom vi åkte upp akut med honom på natten till dem. Det var det enda som var öppet då, men de avfärdade det med att han inte upplevdes som så sjuk och att det bara var att åka hem O_o Hade vi inte åkt in för en second opinion på Slöinge ( :heart ) dagen efter hade han inte levt idag.

Men usch, märkligt beteende av det första djursjukhuset!
Tur att det gick bra till slut. Söta lilla Otis :heart
OT men paret som bor i lägenheten under oss har en hund jag bara sett på avstånd några gånger men den såg lite ut som en Otis :D

Skulle lika gärna kunna vara någon röd retrieverblandning för jag har så dålig syn och väntar fortfarande på glasögon, så hundraser på håll är inte riktigt min grej. :angel:
 
Men usch, märkligt beteende av det första djursjukhuset!
Tur att det gick bra till slut. Söta lilla Otis :heart
OT men paret som bor i lägenheten under oss har en hund jag bara sett på avstånd några gånger men den såg lite ut som en Otis :D

Skulle lika gärna kunna vara någon röd retrieverblandning för jag har så dålig syn och väntar fortfarande på glasögon, så hundraser på håll är inte riktigt min grej. :angel:

Ja, jättemärkligt. Vi brukar aldrig åka dit om vi inte verkligen måste, pga felbehandlade hundar tidigare, men det är/var det enda som har/hade nattjour.
Ja, så himla skönt :heart

Hahaha, du får gå fram och kika :D Wachtlar är ju inte såå ovanliga ändå, det föds drygt 450st/år :)
 
Kan hända att jag inte skrivit i just denna tråden att jag bytte till Sveland efter några riktiga tankevurpor! :cool:

När jag tittar på Folksams stora veterinärvård 75K så ser det mesta bra ut. Jag är dock delvis tveksam till deras bolag och framtida höjningar, samt att det verkar vara lite krångligare för mig som tar in oföräskrad import. Sådant spelar stor roll för mig. I övrigt verkar de rimliga.

Skulle säga att de prismässigt inte gör någon större skillnad för mig. Det är sänkningen och import/resa utomlandsfrågorna som gjorde att jag valde bort dem. På Sveland har jag 15 % rörlig självrisk också vilket gör liten skillnad. Känns tryggt. :)

Folksams stora hade kostat 260kr/mån. Tror deras mellan ligger på typ 180kr/mån. Sveland får jag ge 216kr/mån för.

Alla bolag har som sagt sina för- och nackdelar. Fy vilken djungel. :wtf:
Jag bestämde mig också för Sveland. :) Det var för liten prisskillnad i längden för att våga mig på ett nytt bolag.
 
Jag har Moderna till 3 av mina katter, varav 2 med pågående skadeärenden :meh:

Dom höjde precis till 90.000 i tak på veterinärvård, och med mina erfarenheter senaste året så blev jag ju superglad förstås.
 
Jag har Folksam på både Ladda och Floyd och har faktiskt lite svårt att se att jag kommer genomföra ett stort ingrepp som kommer kosta mycket mer än 30 000 när de är 12 år.
Å andra sidan har jag en rejäl hundbuffert som kan täcka in om försäkringsbeloppet inte skulle räcka.
Inte ens Oturs-Otis har lyckats komma upp i mer än de 60 000 som hans försäkring täcker (Agria), under ett försäkringsår :p Det kan så klart hända, men då får jag stoppa in min extra-buffert helt enkelt.
Då har han ändå lyckats med bedriften att under två år:
1. Bli förgiftad av påskliljor och behandlas akut (naturligtvis under jourtid), samt uppföljande koll.
2. Sprättad av vildsvin i halsen, så klart på jourtid. Medicin + efterföljande återbesök.
3. Kört ner en pinne i svalget som nästan trängde ut under örat. Medicin + efterföljande återbesök.
4. Ätit råttgift och varit akut inlagd i 6 dagar med två blodtransfusioner och syrgas. Medicin + 2 efterföljande återbesök och rehab.

Utöver detta har vi gjort undersökningar för ögonfel, som sedan genom CT-scan fastställdes vara en cysta på lillhjärnan. Försäkringen har tagit i princip allt, utan att slå i taket.

Får jag fråga vad nr 4 gick på till slut? Bara nyfiken :)
 
Får jag fråga vad nr 4 gick på till slut? Bara nyfiken :)

Ungefär hälften av vad jag trodde - för en gångs skull :p
Vi löste ut honom för lite drygt 26 000 :) Sedan var det medicin för ca 4500 på det, plus då besöket på första djursjukhuset som skickade hem oss, det kostade 8000.
 
Ungefär hälften av vad jag trodde - för en gångs skull :p
Vi löste ut honom för lite drygt 26 000 :) Sedan var det medicin för ca 4500 på det, plus då besöket på första djursjukhuset som skickade hem oss, det kostade 8000.

Wow, vilken skillnad. Hade det varit på något djursjukhus i Stockholm så hade det sannolikt hamnat på det dubbla.
 
Wow, vilken skillnad. Hade det varit på något djursjukhus i Stockholm så hade det sannolikt hamnat på det dubbla.

Ja, jag var förvånad. Jag vågade knappt fråga, eftersom han redan utnyttjat en del av sin försäkring det året när han körde ner pinnen i svalget bara några månader tidigare.
Veterinären som behandlade honom hade jobbat på ett av de större djursjukhusen i Göteborg tidigare, och hon sa att hon också var förvånad över att det blev så billigt :p Men jag älskar Hallands djursjukhus, jag tycker att de är både väldigt proffsiga och håller, som ett stort plus, en helt rimlig prisnivå. Dessutom ett av väldigt få djursjukhus inom rimligt avstånd som har blodbank :)

Vi gjorde två återbesök också som inte var med i de 26' kom jag på nu, de kostade nog ytterligare ett par tusenlappar eftersom det var blodprov osv.
 
Wow, vilken skillnad. Hade det varit på något djursjukhus i Stockholm så hade det sannolikt hamnat på det dubbla.

Precis min tanke, därav min maxade vet-vård hos agria. Bagarmossen är bra men dyra är min erfarenhet... tack och lov har vi haft friska djur, men händer det något är det ju gärna påskafton.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 601
Senast: hollypolly
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 275
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 414
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 221
Senast: Raderad medlem 148099
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp