Importera vuxen hund

Okej. Det är inte riktigt den bilden jag har fått, det är ju fodervärden som står i alla register, har beslutsrätt i allt utom just avelsfrågor osv.

Jag är helfodervärd och det är inte jag som står som ägare i Hundregistret. På hunddata och djurid står både uppfödaren (som är ägare) och jag som ägare.
Det står ju i SKKs fodervärdsavtal att uppfödaren äger hunden. Inga pengar har varit inblandade heller, jag har fått hunden gratis i utbyte mot att uppfödaren får använda hunden till prov och avel (2 kullar).
 
Jag tycker det låter dyrt om jag jämför med Schäfer som borde vara dyrare. Vi har dessutom några tusenlappar högre livvärde:confused:

När jag gör exakt samma val för schäfer så hamnar det hela på 303 kr månaden.

Som jag skrivit där uppe tror jag inte ens jag ska stå för livvärde så det var bara ett exempel. ;)

Edit: Värt att tänka på är att här ingår inga flerhundsrabatter eller liknande!
 
Senast ändrad:
När jag gör exakt samma val för schäfer så hamnar det hela på 303 kr månaden.

Som jag skrivit där uppe tror jag inte ens jag ska stå för livvärde så det var bara ett exempel. ;)

Edit: Värt att tänka på är att här ingår inga flerhundsrabatter eller liknande!

Har du kollat om du får några andra rabatter? På Agria får man till exempel rabatt om man är medlem i SKK eller SBK, jobbar inom djursjukvården etc.
 
För att fortsätta jämföra priserna. Ja, jag är nörd. :o
@Voff

Gör jag nästan samma val (60000 vet, 2900 fast självrisk, 15 % rörlig, inkl medicin och rehab + 13000 liv) så hamnar Eurasiern på 363 kr i månaden hos Agria. Visserligen är det givetvis en del skillnader på avtalsvillkoren. Men för att få en ungefär uppskattning om prisbilden i alla fall. ;)

Schäfer hamnar med de valen på 410 kr per månad. :up:

Så jag blir lite förvirrad när ni sa att Svelands försäkring om 211kr (då utan livförsäkring) låter dyrt :confused::eek:
 
Har du kollat om du får några andra rabatter? På Agria får man till exempel rabatt om man är medlem i SKK eller SBK, jobbar inom djursjukvården etc.

Har kollat det! Är väl i sådant fall om jag är med i någon länsklubb som rabatten skulle gälla. Oavsett är Agria väldigt dyra jämfört med de andra bolagen :nailbiting:
 
För att fortsätta jämföra priserna. Ja, jag är nörd. :o
@Voff

Gör jag nästan samma val (60000 vet, 2900 fast självrisk, 15 % rörlig, inkl medicin och rehab + 13000 liv) så hamnar Eurasiern på 363 kr i månaden hos Agria. Visserligen är det givetvis en del skillnader på avtalsvillkoren. Men för att få en ungefär uppskattning om prisbilden i alla fall. ;)

Schäfer hamnar med de valen på 410 kr per månad. :up:

Så jag blir lite förvirrad när ni sa att Svelands försäkring om 211kr (då utan livförsäkring) låter dyrt :confused::eek:

Snittar jag våra så ligger de på 284:- mån.
60 000:- vet
8000:- rehab
6000:- medicin
Plus att vi har i snitt 16 000:- liv och använbarhetsförsäkring plus avelsförsäkring inkl hela kullen från dag ett.
Eurasier anses väl som en rätt frisk ras så därför tyckte jag det lät mycket utan livvärdet med.
 
Snittar jag våra så ligger de på 284:- mån.
60 000:- vet
8000:- rehab
6000:- medicin
Plus att vi har i snitt 16 000:- liv och använbarhetsförsäkring plus avelsförsäkring inkl hela kullen från dag ett.
Eurasier anses väl som en rätt frisk ras så därför tyckte jag det lät mycket utan livvärdet med.

Men då har du kanske flerhundsrabatter eller andra typer av rabatter? :)
 
Men då har du kanske flerhundsrabatter eller andra typer av rabatter? :)
Vi har bara flerhundsrabatt. Den rabatten dras från en och samma hund vilket råkade bli skägget. Men oavsett så är grundbeloppet det samma när man sätter ihop försäkringspaketet :)
 
Vi har bara flerhundsrabatt. Den rabatten dras från en och samma hund vilket råkade bli skägget. Men oavsett så är grundbeloppet det samma när man sätter ihop försäkringspaketet :)

Okej! Men då har ni riktigt schysst pris ändå. Det är inte det priset jag får när jag söker på deras hemsida och då är dessutom webbrabatten inräknad :confused:;)
 
Laddas uppfödare har uppfödarrabatt?

http://www.agria.se/hund/hundforsakring/rabatt-pa-hundforsakring/

"Uppfödare får rabatt
Om du är uppfödare och har ett registrerat kennelnamn kan du teckna ett uppfödaravtal och få en förmånlig rabatt på premien när du försäkrar minst tre hundar hos Agria. Kontakta oss för att teckna ett uppfödaravtal."
Det jag menade är att man väljer, aningen mängd eller uppfödarrabatt. Man kan inte ha dubbel rabatt. Vi tog mängd.

Men rabatten dras ändå på betalsumman. Den ligger inte direkt på varje försäkringspaket (hund) och jag tog ett sådant paket som exempel.
 
Det jag menade är att man väljer, aningen mängd eller uppfödarrabatt. Man kan inte ha dubbel rabatt. Vi tog mängd.

Men rabatten dras ändå på betalsumman. Den ligger inte direkt på varje försäkringspaket (hund) och jag tog ett sådant paket som exempel.

Nej, precis :)
Det jag menade är att om man har mer än tre hundar + är uppfödare så får man ju på ett sätt en dubbel rabatt, eftersom man inte får samma rabatt om man är uppfödare men bara har en eller två hundar försäkrade hos dem.
Inser att det inte var så tydligt formulerat av mig :p
 
Alltså, har man bara en hund hade jag struntat i priset på försäkringen. Vad görven tusenlapp mer el mindre på ett helt år? Jag hade tagit den med bäst vilkor. Många bolag slutar försäkra en rad åkommor som livmodersinfammationer mm på äldre tikar.
 
Alltså, har man bara en hund hade jag struntat i priset på försäkringen. Vad görven tusenlapp mer el mindre på ett helt år? Jag hade tagit den med bäst vilkor. Många bolag slutar försäkra en rad åkommor som livmodersinfammationer mm på äldre tikar.

Håller med helt. Vi har en hund, alltså unnade jag mig att maxa allt som går på försäkringen istället för att ha en rejäl hundbuffert. Sen att jag troligen aldrig skulle komma upp i de beloppen skiter jag faktiskt i, det ska aldrig vara en ekonomisk fråga för oss utan i så fall en etisk där vi stoppar på grund av att det känns fel att behandla (och jag har en ganska låg tröskel). Plånboken ska inte vara avgörande, den situationen vill jag inte hamna i.
 
Nej, priset gör inget. Men jag skulle aldrig maxa en försäkring och endast förlita mig på den. Jag vill ha en egen budget att luta mig tillbaka på när jag vet att försäkringsbolagen i många fall inte kommer ersätta mig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 439
Senast: hollypolly
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 086
Senast: Raderad medlem 148099
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 600
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp