Impression Pad?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 955
O

overtyre

Här kommer en länk till tillverkarna av Impression Paden. Den är på engelska och det står lite kort om den. Länk :)

Kortfattat så lägger man den under sadeln, rider som vanligt och efteråt kan man då se huruvida sadelns tryck över hästryggen är jämnt eller inte. Min fråga är då om ni tror att den verkligen funkar, och om resultatet är tillförlitligt?
Någon av er kanske till och med har den och kan säga vad era erfarenheter är av den. Enl. tillverkarna så ska man kunna använda den om och om igen, men huruvida det är sant eller ej har jag ingen aning om... :confused: :bow:

Sv: Impression Pad?

Den verkar ju väldigt bra. Så om det stämmer så borde den ju vara väldigt prisvärd. Och gå åt ganska fort... :angel:

Verkar fungera! Det blir ju avtryck där det vart extra tryck, helt klart.

Senast ändrad av en moderator:

Hur pass mycket kan man lite på den då. Om trycket till exempel blir jämnt - vet man då att sadeln passar?!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 283
Senast: lillamy73
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig... 2
Svar
31
· Visningar
5 488
Ridning Red lektion igår för andra gången på typ 15 år. Det är inte så att jag inte har ridit under alla dessa åren utan det är ridskola jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 232
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår