Induktionshäll; ja eller nej?

Induktionshäll; ja eller nej?

  • Jag har induktionshäll och gillar det!

    Röster: 103 92,0%
  • Jag har induktionshäll och gillar det INTE!

    Röster: 9 8,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    112
Har induktion från Siemens som är 2 år. Har steglös touch och det funkar jättebra. Man behöver inte trycka flera ggr som på den gamla. Den krånglade ofta och man fick stå och trycka en massa. Ibland typ 10 ggr för att höja två snäpp.
Den nya är supersmidig. Gillar också att man kan integrera zonerna med varandra för att maxa ytan isf för att ha 4 platser i förbestämda storlekar.
IMG_5466.jpeg
 
Skulle aldrig kunna bo utan induktionshäll och varmluftsugn. Köpte ett mässexemplar 2006 och den är helt underbar med sina touchkontroller på både spis och ugn. Aldrig krånglat en dag och mycket enkel att hantera. :heart
 
Jag har precis flyttat in i ett hus med induktionshäll och den verkar faktiskt funka ok. Alla jag stött på tidigare har dels låtit ett högfrekvent ljud (som ägarna inte hör men som ffa min son lider av) och dels har de pipit och protesterat i tid och otid. Jag hade inte valt det själv, men den här verkar som sagt ok.
 
Köpte induktion (Siemens) när vi byggde huset för 11 år sen och kan inte tänka mig ngt annat. Hade haft ett antal brända händer och fingrar på både mig och barnen med vanlig häll. Har touchknappar och har aldrig funderat om om det är bättre eller sämre än vred.

Enda minuset är att jag inte kan poppa popcorn på den. Tidigare var jag "popcornexpert" som alltid fick till perfekta popcorn men nu kan jag inte alls (den rollen har min man tagit över).
Samma här! Jag som var popcorndrottning är nu ingenting 😭
 
Jag har någon av Ikeas induktionshällar och den är fruktansvärt irriterande. Stänger av sig lite random, piper så fort man ställer någonting på den eller torkar av den och går inte att manövrera touchknapparna om hällen eller fingrarna är blöta. Visserligen värmer den vatten fort men jag skulle föredragit en vanlig glashäll.
 
Hur är det med andra oljud, har alla fläktar?
Jag ogillar starkt datorer med fläktar som går, jag hör ofta de som folk påstår är väldigt tysta.
 
Mina föräldrar skaffade nyligen en induktionshäll (tror att det är en Electrolux) och de är hittills jättenöjda. Speciellt med hur snabb den är. Nästan samtidigt bytte jag upp mig från gjutjärnsplattor till glaskeramikhäll, så vi kan väl säga att jag ligger steget bakom... :D Jag fick en del grytor av dem när de bytte spis, så det var ju trevligt :) !
 
Hur är det med andra oljud, har alla fläktar?
Jag ogillar starkt datorer med fläktar som går, jag hör ofta de som folk påstår är väldigt tysta.
Jag är fläkthatare. Nu är jag begåvats med hörselskada, så det tar bort lite av det oljudet, men fläktljud överlag kan jag verkligen inte med. Så pass att kylplattan under datorn plockades bort, jag pallar inte ljudet, och fläkten i köket använder jag bara när jag absolut måste.
 
Jag har någon av Ikeas induktionshällar och den är fruktansvärt irriterande. Stänger av sig lite random, piper så fort man ställer någonting på den eller torkar av den och går inte att manövrera touchknapparna om hällen eller fingrarna är blöta. Visserligen värmer den vatten fort men jag skulle föredragit en vanlig glashäll.
Jag har en sådan och min upplevelse är som din även om jag nog inte skulle vilja byta bort induktionsgrejen. Den kräver verkligen sin människa och rätt humör för det är så lätt att få spader på den när den inte samarbetar.

Mitt största problem är ju synen så där är induktion en brist på riktigt men det har jag ju fått lösningar på som fungerar.

Om det hade gått hade jag valt glaskeramikhäll med samma funktion och utseende som induktionshäll.
 
Jag har inte induktion längre, men kommer byta till det när vi gör om köket i vinter. Saknar det något enormt! Är dock inte superförtjust i touch, men tar hellre induktion med touch än ej induktion utan touch.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 549
Senast: Amha
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
898
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 391
Senast: tuaphua
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 185
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp