Induktionshäll; ja eller nej?

Induktionshäll; ja eller nej?

  • Jag har induktionshäll och gillar det!

    Röster: 103 92,0%
  • Jag har induktionshäll och gillar det INTE!

    Röster: 9 8,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    112

Stinaelin

Trådstartare
Jag behöver köpa ny spis och funderar på induktionshäll. Frågan är om det är värt det? Jag hatar touchknappar, så det blir bara aktuellt ifall det finns induktionshällar utan touchknappar.

Tips på bra spisar emottages gärna!
 
Jag hade utan touchknappar och gillade det.
Mamma har med och den gillar jag inte (säkert en vanesak men hade aldrig köpt med touch).
 
Förutom idiotin att inte ha fysiska knappar eller vred, så gillar jag induktion. Sedan är det ju absolut skillnad på häll och häll. Första jag hade var någon från Ikea, och den var jag mindre nöjd med. Nu har jag en från Siemens, och den fungerar bra.
 
Vi har med touch och det funkar sådär. Tryckområdet är för nära plattorna så om det skvätter så stänger den av sig. Hade det funnits någon kant eller dylikt hade det varit bra. Har haft induktionsplatta på jobb i massa år och det problemet har inte funnits där alls utan fungerat mycket bra. Så tror att det har med utformningen att göra på just vår häll. Dock var det några av mina gamla kastruller som inte fungerade så det kan vara värt att tänka på också om man inte har en modern köksutrustning.
 
Induktionshäll blev kompromissen mellan gasspis och annat.
Skulle dock inte rekommendera någon att köpa den med variabla zoner vi har från Electrolux. Blir mest ojämn värme.

Har varit irriterad på touchknappar tidigare, men de är betydligt lättare att städa, och mer barnsäkra än vred.
 
Har en från Husqvarna med touch som är hemsk.

Touchen funkar inte alltid.
Det är svårt att se knappar och markeringar på hällen, och värmen är ojämn.
 
Jag behöver köpa ny spis och funderar på induktionshäll. Frågan är om det är värt det? Jag hatar touchknappar, så det blir bara aktuellt ifall det finns induktionshällar utan touchknappar.

Tips på bra spisar emottages gärna!


Finns induktionshällar med vred numera så om det är just touchknappar som gör att du inte vill ha det så är det inte längre något man behöver fundera på.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5132061
 
Jag behöver köpa ny spis och funderar på induktionshäll. Frågan är om det är värt det? Jag hatar touchknappar, så det blir bara aktuellt ifall det finns induktionshällar utan touchknappar.

Tips på bra spisar emottages gärna!

Mina föräldrar har en induktionshäll från Smeg med vred. Jag har lagat mat på den några gånger och har inget att anmärka på. Det är inte riktigt som gasspis, men inte jättelångt ifrån.

https://bagarenochkocken.se/vitvaro...MI5s6sxY3IgAMVjToGAB3PUgNXEAQYAiABEgJ3J_D_BwE
 
Bor i hyresrätt, så jag kan inte välja. Men jag är nöjd med min induktionshäll. Har en Electrolux Induction. Den har bara touch, men det är en enkel touch, inga konstigheter och funkar bra. Jag skulle helst vilja ha gashäll (och varmluftsugn) om jag fick välja helt själv och då är induktion det näst bästa.
 
Jag är nöjd med induktion, det enda jag stör mig på är då den piper och håller på då något t.ex runnit på den. Jag vill helst ha hushållsmaskiner som är helt tysta. Men i övrigt funkar allt bra.
 
Hade induktion med touch i förra huset. Världens bästa spis!

Nu har vi en vanlig spis med vanlig häll och ingen touch. Tar evigheter att värme en platta om man jämför med induktionen.
Just nu finns det andra prioriteringar än en ny spis, men gud vad jag saknar den gamla.
 
Köpte induktion (Siemens) när vi byggde huset för 11 år sen och kan inte tänka mig ngt annat. Hade haft ett antal brända händer och fingrar på både mig och barnen med vanlig häll. Har touchknappar och har aldrig funderat om om det är bättre eller sämre än vred.

Enda minuset är att jag inte kan poppa popcorn på den. Tidigare var jag "popcornexpert" som alltid fick till perfekta popcorn men nu kan jag inte alls (den rollen har min man tagit över).
 

Liknande trådar

Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 547
Senast: Amha
·
Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
898
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: tuaphua
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 185
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp