Inernationella matt - tacken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Okeanos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 826
O

Okeanos

:bow: Kan nagon hjalpa mig att luska ut matten pa tacken? Jag har flyttat utomlands och de har inte samma matt har och inte mater de pa samma satt heller! Nagon som vet HUR de mater (ett tacke till salu var oversatt till "195 cm i EU"!) och kanske dessutom kan tumstorlekarna? :bow:

Sv: Inernationella matt - tacken

I England brukar man mäta hela täckets längd, alltså från framkanten vid bogspännena till bakkanten istället för bara rygglängden.

Måtten anges i feet (1'=ca 30 cm) och inches (1"=2,54 cm).

Hur det funkar i andra länder vet jag inte, men det är väl inte så mänga andra som använder tum?

Sv: Inernationella matt - tacken

det brukar stå såhär på tex horseware och bucas:

6'6"
78" (tror jag!!)
145 cm

195 är säkert hela täcket, inte rygglängden... men som sagt det brukar stå flera mått! vad är det för täcke du funderar på??

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 606
Senast: Mkb
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte... 16 17 18
Svar
345
· Visningar
25 488
Senast: Otherside
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad... 2
Svar
35
· Visningar
5 634
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka