Influensa, när blir jag helt frisk?

et_flickan

Trådstartare
Den 24/12 vaknade jag och mådde inte alls bra. Hade haft en vecka med lite halsont och snor i näsan, som en vanlig förkylning.

Sen gick det utför rätt fort. Hade feber som kom och gick, var som högst strax under 39. Mår dåligt så fort min temp stiger över 37,2. Hostade så jag höll på att kräkas, hade mycket grönt äckligt slem i både hals och näsa. Min hals gjorde ont och jag var helt slut. Levde i princip på alvedon och ipren i två veckor för att överleva dagarna. Åt väldigt lite då all mat smakade skit utan drack mest vatten.

För en vecka sedan kunde jag börja leva någorlunda normalt, jag har varit trött i kroppen och sovit hela förmiddagarna när barnet varit på förskolan. Hostan hänger envist kvar också, mest på tidiga mornar om jag vaknar. Troligen är det fortfarande lite slemmigt i luftvägarna.

Idag vaknade jag med halsont. Det blev värre tills det började bli jobbigt att svälja, då blev det ipren och alvedon igen.
Är det vanligt att det tar sån tid att bli frisk från influensa? Jag hade samma skit förra året men då blev jag helt återställd mycket fortare. Känns som att jag börjar acceptera mitt nuvarande tillstånd :angel:

En sak är säker, jag har grym respekt för influensa efter denna vinter. Nästa år kommer jag absolut vaccinera mig.
 
När jag fick influensan 2016 var jag sjuk i 5-6 veckor. Flera kollegor råkade ut för samma sak.
Tog lång tid att återhämta sig.
 
När jag fick influensan 2016 var jag sjuk i 5-6 veckor. Flera kollegor råkade ut för samma sak.
Tog lång tid att återhämta sig.

Bara att fortsätta sova när dottern är på förskolan då. Ligger nog minus på sömnen efter hostan som kom på köpet. Jag brukar aldrig kunna somna bara sådär i soffan men det är lätt som en plätt nu. Kroppen behöver tydligen sova.

Förutom halsinflammation är det här bland det värsta jag varit med om.
 
Jag åkte på influensan innan jul, hade feber i 10 dagar och var riktigt dålig i två hela veckor. Tredje veckan kunde jag återgå ”till vardagen” men hade fruktansvärd hosta fortfarande och matt i kroppen. Tog nästan fem veckor totalt innan jag var återställd och då är jag ung och frisk i övrigt.
Håll ut och låt kroppen återhämta sig i sin takt!
 
Sen är det lätt att snappa upp nya virus då man väl har nedsatt immunförsvar, så ibland blir man sjuk igen med något annat ganska fort.
 
Sen är det lätt att snappa upp nya virus då man väl har nedsatt immunförsvar, så ibland blir man sjuk igen med något annat ganska fort.

Troligtvis har jag åkt på en förhoppningsvis vanlig förkylning nu. Men det är väl lika bra att få allt direkt så har man det gjort. Stackars kropp bara.
 
När jag fick influensan 2016 var jag sjuk i 5-6 veckor.
+ 1 på den. Det tog 6 veckor innan febern var helt borta, men hostan satt i ännu längre. Samma år, 2016. När jag ringde 1177 för rådgivning hävdade de med bestämdhet att jag inte hade feber eftersom den inte var över 38 grader (”bara” typ 37,8 varje eftermiddag)... :wtf:
 
+ 1 på den. Det tog 6 veckor innan febern var helt borta, men hostan satt i ännu längre. Samma år, 2016. När jag ringde 1177 för rådgivning hävdade de med bestämdhet att jag inte hade feber eftersom den inte var över 38 grader (”bara” typ 37,8 varje eftermiddag)... :wtf:
En del inom vården har noll ödmjukhet rent allmänt för den som är lågtempad och mycket påverkad vid 38.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 547
Senast: tott
·
Kropp & Själ Hej! Jag började känna mig konstig i halsen under söndag kväll, sedan måndag vaknade jag med väldigt ont i halsen. Tisdag fortsatt ont...
2
Svar
25
· Visningar
2 589
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 630
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 476
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp