Bukefalos 28 år!

inga klor..

paradox

Trådstartare
katten försvann i förrgår morse. hon kommer och går som hon vill men brukar aldrig vara borta längre än nån timme och har ett revir ca 100*100m. Iaf så kom hon som tur är hem igår sent på kvällen igår. (varit borta i ca 36 h)

hon verkar inte må dåligt utan är bara trött. hon har sovit sen hon kom och sover fortfarande. hon har gietvis ätit också.

men nu till det förbryllande: hennes klor är borta?! det finns max en eller två kvar på varje tass, de andra är söndertrasade eller helt borta, hon har även lite skrapsår på tassarna.

vad kan hon ha råkat ut för? någon som varit med om något liknande? :confused:
 
Sv: inga klor..

Har du inte hört efter med veterinär?? om det är sårigt kan det bli infektioner..

Tycker du ska höra med Vet.
Vi kan väl omöjligt säga vad din katt varit med om :D
 
Sv: inga klor..

hon kanske har vart rädd och tagit en tillflykt till ett träd varpå det tog tid innan hon kommit hem...

klorna kan ha blivit *mosade* på väg upp i trädet för hon kanske sprang i vild panik....

min katt har trasat bak klor på det viset 2 st...när hundar har skrämt henne.... hon sprang ju upp i trädet i vild panik så det var ju inte tid a se upp hur man satte tassarna på stammen...=/
 
Sv: inga klor..

Jag har hört att de kan bli av med klorna om de blir påkörda på vägen, alltså att de "greppar tag" i asfalten när de blir rädda och sedan, när de blir "puttade" av bilen så kan klorna slitas av om de fastnar.

Fast då borde ju kisse vara allvarligare skadad med tycker man ju...
 
Sv: inga klor..

Inte alltid det syns på en katt att den vart med om trauma :crazy:
Iväg och röntga hos vet om man är orolig, tycker jag :(
Beter hon sig normalt, så tycker jag dock man kan avvakta och se.
 
Sv: inga klor..

hon mår bra och är helt återställd. bara klorna som fattas :smirk:

det med träden är ju en idé. funderade lite på om hon kan ha ramlat ner i något och skadat lorna när hon klättrat upp..

men det får vi väl aldrig veta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 630
Senast: tott
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 491
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 793
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp