Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jag tycker det e Skit dåligt :mad:


De som bestämde detta vet antagligen inte hur mycket det kostar :mad:

Ridsporter går verkligen inte att jämföra med andra sporter (Kanske vissa motorsporter:smirk: )
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jo, nu anser jag motorsporter som rätt idiotiska. (Tjoho, avgaser någon?!) Men det kan nog stämma att de också kostar en hel del.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Iof så släpps det ju ut en del avgaser för att vi ska kunna hålla på med hästarna också... Men man borde ju kunna ha miljöklasser. Jag skulle vilja se en biltävling med elbilar. Oj, nu blev det off topic...
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Sista OT-inlägget då ;)
Det drar mkt avgaser att köra med släp och dylikt också men det är ju inte själva idrotten. Motorsport drar ju dubbelt eftersom även crosscyklarna, bilarna osv åker släp till tävlingen.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jag tänkte iof på allt bränsle det går åt för att mata våra små vänner. Vi är inte så miljövänliga som vi tror, men jag tror också att vi är mer miljövänliga än motorsporter.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Dock är rubriken urusel och GP borde prestera bättre än så. Bra ändå, får verkligen hoppas att det blir en vettig debatt av det hela nu och inte bara locket på från SvRF.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Fast det handlar ju många gånger om att folk inte tänker på att köpa närproducerat när det går. Och att sen alltid ta bilen/moppen till stallet förstås när man lika gärna kan gå/cykla ;)
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Fast det påverkar ju inte utsläppen som sker vid plöjning, sådd, harvning, skördning, vältning osv.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

...som används också för att producera mat till människor och det brukar vara så att veggiemat hyllas som mer miljövänligt än blandkost.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?


Har för mig att även Ljungby lämnat in en sådan motion till Småland och att den bifölls där också. Där beslutades också om jag minns rätt !) att Småland som distrikt kommer att stödja motionen på stämman !! :bump: Bra att det kommer från fler håll då kanske det händer nåt !!

:bow: :bow: :bow: För de som driver denna fråga framåt !!!
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

...eftersom att man måste stoppa in mer veggiemat i köttdjuren än man får ut ätbart kött. Bättre att äta veggiematen direkt då istället.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Jodå, jag kan argumenten för det. Mest en reflektion över att det går åt drivmedel för mat till människor också.
Men pretty OT.
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

Svarar rent allmänt inte just till dig!
Hur många var det som brydde sig om prispengar före reportens rubriker? Hur många protesterade mot prispengar då?

Hur många barn for illa av att behöva ta emot prispengar på tävlingar. Hur många personer oinsatta isporten var det som for illa av pengar till ponnyryttare då? Hur illa far egentligen ungdomar av att få prispengar? Eller hur illa far oinsatta personer av det här stora problemet som engagerar utomstående så? Blir de stressade, får de svårt att sova.Går skolan sämre? Börjar avundsjukan gnaga?
Vad är det som händer egentligen?

Vad skulle hända om nu prispengarna kom tillbaka. Skulle låginkomstagarna som nu plötligt kunnat börja tävla, p.g.a. de stora subventioneringar som nu gjorts på tävlingsavgifterna,få sluta tävla igen?

Borde inte fler personer upptäcka tjusnigen i ponnysporten med att få subventionera ridklubbar, prisförsäljare och grimförsäljare med sina startavgifter och se pengarna bara försvinna ut i tomma intet?

Va, ska pengarna stanna inom sporten, vaddå? Alla som sysslar med ponnyer är ju så rika så de bryr väl sig inte om pengarna stannar kvar inom sporten, de hinner ju ändå inte räkna alla sina pengar. Att fotboll, hockey och simning är subventionerade kan väl ändå inte jämföras med ponnysporten. Det är ju en rikemanssport, alla som rider, och det kanväl inte vara särskilt många, har ju råd att betala för sig, till skillnad från hockeyspelare som är fattiga stackare, därför behöver inte ponnysporten subventioneras?

Men varför ska det överhuvudtaget finnas priser till barn som tävlar? Det är bara orättvist. Tänk på dem som inte vinner. Då är det synd om dem ungdomarna. Alla ska dela lika på allting. Varför överhuvudtaget tävla alls. Då är det ju någon som kommer först och va, ska den då äras och omnämnas framför min dotter då och få blågul rosett. Alla borde komma etta på tävling, ingen borde få komma sist. Precis som inte fyran skulle vara tillräckligt duktig. Det får finnas gränser!

Eller?
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

jag tycker att det är jättedåligt . asså, det är väl egenteligen pengar man vill ha eftersom man har ju borstar och sånt i stallet och om man ändå vann pengar så kunde man ju knalla bort till butiken och köpa ddet...:smirk: jag tycker att det är asdåligt att pengarn aär borta...det är min åsikt!!:D :p
 
Sv: Inga prispengar på ponnytävlingar!bra/dåligt?

*Knapplån*

Intressant. i TV-programmet Sveriges smartaste barn tävlar 11-12-åringar (barn) om 50 000 kronor. (Cirkus 75 000 kronor när de tas ut.) Det är alltså pengar som förvaltas av Swedbank robur och som barnen får ut när de blir myndiga men de tävlar ändå om pengarna.
Även de som åker ut direkt får 1 000 kronor i samma fond.

Det är alltså okej att tävla om tiotusentals kronor men inte om några hundralappar. Mycket intressant :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 536
Senast: Cambrie
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 697
Senast: G-uldlock
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
779
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 672
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp