Inga vanliga träns längre?

bubbel

Trådstartare
Hahaha... vet ni vad jag just insåg. Det finns inte ETT ENDA "vanligt jäkla svart träns" på Hööks hemsida. :rofl: Det är antingen rundsytt, flätat, färgat foder eller stenar.

Är det vanliga svart tränset utrotningshotat när inte ens hööks har något? Finns det någon som nyligen köpt just ett "vanligt jäkla svart träns" som ni känner för att visa upp?

Sv: Inga vanliga träns längre?

Börjes har väl om inte annat sitt hundrakronors (eller vad det kostar nu) budgetträns.;) Fast kvaliteten på det går ju att diskutera...

Tycker det blir svårare och svårare att få tag på ett "klassiskt", rent utseende på saker och ting rent allmänt. Även kläder till sig själv :angel: om man inte vill ha riktigt tråkiga kläder vill säga, behöver ju inte vara antingen eller.
Shabrak och vojlockar däremot, där kan man få tag på hur många "vanliga" som helst med lite olika små variationer :smirk:

Jag fuskar och skalar av och ev. pusslar ihop delar på tränsen.
Funkar inte om det är ovanlig färg och man är kräsen med att det ska matcha. Hittar väldigt sällan något träns jag är sugen på, isåfall är det för att det är mjukt och trevligt läder men att utseendet inte faller en i smaken :p

jacson har helt vanliga svarta träns som ridskolan brukar köpa. ska se om jag hittar bild.

Senast ändrad:

Det som är lite irritreande med Jacson är att spännena alltid är så stora...

TS: Globus har en del vanliga träns i ok kvalité till ok pris.

dessa helt vanliga träns hittar jag på hööks hemsida.
Vad är inte vanligt med dom enligt dig eftersom du inte hittade några vanliga på hööks?

HH AMALTHEA AACHENTRÄNS är ju nästan helt vanligt. har bara två små stenar på pannbandet.

CH EXCELSIOR TRÄNS är ett helt vanligt svart träns

CH HANNOVER TRÄNS även detta är ett helt vanligt svart träns

(såg även ett par helt vanliga svarta träns till islandshästar)

Jag saknar också deras budgetvarianter som var helt "vanliga". De var så bra att ha som grund i vardagstränset och sedan byta ut nosgrimma och pannband efter tycke och smak.

Just nu letar jag med ljus och lykta efter ett brunt (med lite rödtoner) enkelt träns till ett billigt pris. Jag har nosgrimma och pannband redan så det känns inte så lockande att betala stora pengar för enbart ett huvudlag. Men det är svårt att hitta.

Är det vanliga svart tränset utrotningshotat när inte ens hööks har något? Finns det någon som nyligen köpt just ett "vanligt jäkla svart träns" som ni känner för att visa upp?
Jag köpte ett begagnat ifjol.:D

Föurtom de som sweep har nämnt så har ju hööks ett vanligt klassiskt stübbenträns.
Tycker att jag ser många vanliga träns utan någon utsmyckning

dessa helt vanliga träns hittar jag på hööks hemsida.
Vad är inte vanligt med dom enligt dig eftersom du inte hittade några vanliga på hööks?

HH AMALTHEA AACHENTRÄNS är ju nästan helt vanligt. har bara två små stenar på pannbandet.

CH EXCELSIOR TRÄNS är ett helt vanligt svart träns

CH HANNOVER TRÄNS även detta är ett helt vanligt svart träns

(såg även ett par helt vanliga svarta träns till islandshästar)

HH AMALTHEA AACHENTRÄNS - det är ju just det att det är stenar på ;)

CH EXCELSIOR TRÄNS - jag tycker pannbandet ser lite udda ut samt att det är ju knäppt i nacken.

CH HANNOVER TRÄNS - det är ju med remont

Föurtom de som sweep har nämnt så har ju hööks ett vanligt klassiskt stübbenträns.

Japp.. med brunt foder ;) Och du får gärna specificera vilka vanliga du ser (utan strass, med engelsk nosgrimma och inte till island)

det finns andra företag än hööks.....

Alltså jag vet det ;) Jag ska inte ens köpa ett träns.. jag var bara inne och kollade lite och upptäckte detta fenomen... jag har verkligen kollat noooga. Det FINNS inget "vanligt jäkla svart träns" :rofl:

Jag tyckte mest att det var intressant och ville ha en diskussion om vad ni andra tyckte/har märkt av inom ämnet :idea:

haha men shit alltså, tänk att alla har blivit så blingiga att de inte ens bryr sej om att sälja vanliga träns längre :rofl: nu fick jag lust att åka dit och fråga efter just det bara för att retas lite :p:devil:

haha men shit alltså, tänk att alla har blivit så blingiga att de inte ens bryr sej om att sälja vanliga träns längre :rofl: nu fick jag lust att åka dit och fråga efter just det bara för att retas lite :p:devil:

Hahaha... det var lite så jag funderade med ;)

Kan man verkligen kalla ett stübbenträns "vanligt jäkla svart träns"? :crazy:

För mig blev det faktiskt ett begagnat Stübben, och efter att ha skalat av "allt" utom sidostyckena så såg det riktigt trevligt ut! ;) spännena på insidan är iofs lite skumt, men ser helt ok ut. Farsan kommenterade att jag hade tränsat ut och in... :rofl:

Jag saknar också deras budgetvarianter som var helt "vanliga". De var så bra att ha som grund i vardagstränset och sedan byta ut nosgrimma och pannband efter tycke och smak.

Just nu letar jag med ljus och lykta efter ett brunt (med lite rödtoner) enkelt träns till ett billigt pris. Jag har nosgrimma och pannband redan så det känns inte så lockande att betala stora pengar för enbart ett huvudlag. Men det är svårt att hitta.
Letar efter exakt samma - verkar omöjligt. :crazy:

Hahaha... vet ni vad jag just insåg. Det finns inte ETT ENDA "vanligt jäkla svart träns" på Hööks hemsida. :rofl: Det är antingen rundsytt, flätat, färgat foder eller stenar.

ja köpte nyligen hööks svarta träns, med små stenar på pannbandet. det för 169. byter du ut pannbandet mot ett vanligt svart, så har du ett helt vanligt jäkla svart träns sen. :idea:

tränsmode utvecklas väl det åxå å så länge det finns folk som köper, så kommer det ju nytt. :angel:

Hubertus har fina stilrena helt svarta träns! Bara älskar dessa träns och kvaliten på dem. Även Sabre har fina, dock lite dyrare träns.

Gillar även Glen Gordons träns med engelsk nosgrimma, stilrent och snyggt:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 366
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: Castellini
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Tillbaka