Bukefalos 28 år!

Ingen att prata med

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får jag bara välja EN? 😱 Jag har satt just San Marzano, Yellow Brandywine, Sungold, Gold Nugget, Valencia och Artisan Blush Tiger. Om jag inte glömt någon 😂 Men var jag tvungen att bara välja en av dem, hade det nog blivit Gold Nugget. De ger så sjukt stor avkastning och är som små gula karameller. Ett år hade jag ett par sådana plantor och plockade 2 kg på en dag!
Tack för tips! Om Golden nugget är ännu godare än Sungold ska jag helt klart ha den nästa år.
 
Jag är på inget sätt någon chiliexpert och har inte mycket erfarenhet alls. Och bara för det kommer jag inte ihåg vilka jag sått, mer än sorten Fundador. De tre sorter jag sått är inte så jättestarka utan rätt milda.

Vad gäller blommor till insekter finns det typ hur mycket som helst. Jag tipsar om https://alltombiodling.se/bivaxter/ där det finns en lång lista på växter. Men om man nu ska välja något så tycker jag de jag nämnde ovan är bra. Sen är det bra med hassel, krokus och blåstjärna som är bra tidigt på säsongen.
Jag gillar också mild chili, det är gott om man faktiskt kan känna smaken av chili och inte bara att det är starkt. I år odlar jag spaghettichili!
 
Tack för tips! Om Golden nugget är ännu godare än Sungold ska jag helt klart ha den nästa år.
Sungold är riktigt god och kaaanske snäppet godare än Gold Nugget. MEN. Sungold vill ju gärna växa högt och mina har inte gett lika mycket skörd. Nugget är en busktomat och blir inte så hög, men det blir väldigt mycket fler tomater på dem. Ska se om jag hittar någon bild från tidigare år
 
Sungold är riktigt god och kaaanske snäppet godare än Gold Nugget. MEN. Sungold vill ju gärna växa högt och mina har inte gett lika mycket skörd. Nugget är en busktomat och blir inte så hög, men det blir väldigt mycket fler tomater på dem. Ska se om jag hittar någon bild från tidigare år
Hm. Jag hade några gula vinbärstomater förra året. Det blev monsterplantor. Little shop of horrors på balkongen!
 
Hm. Jag hade några gula vinbärstomater förra året. Det blev monsterplantor. Little shop of horrors på balkongen!
Ha! Så var det ja! Golden Currant har jag också satt i år. Visste att jag hade glömt något. Första gången jag testar en vinbärstomat. Tyvärr verkar jag ha raderat gamla bilder på monsterplantor med gula små tomater. Misstänker att det var för att få plats med fler bilder på min fyrbenta gula karamell 😍
 
Ny femma. Du får ta med fem grejer till en öde söderhavsö. Det växer en massa ätbart där, så mat finns!
 
När vi har tråkigt på jobbet leker vi fem. Det kanske Buke klarar att göra som ett alternativ till att ge goda råd. Till exempel: Du får bara odla fem grejer i din trädgård. Vad väljer du och varför?
Förutom mina perenner (rosorna, lavendeln, kryddväxterna, funkiorna) hade jag valt Luktärt, vitlök, vit tobaksblomma, gurka och kanske tomat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
777
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Jag tänkte spara en större summa pengar och kollar då på fasträntekonton där man låser pengarna en viss tid, och man får då en bättre...
Svar
10
· Visningar
878
Senast: Liten
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 425
Senast: Rosett
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 991
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp