Ingen post till mig. :(

Som om allt som kunde gå fel inte redan gör det, så upptäckte jag precis av en slump att adressändring inte gjort sitt jobb. Jag får ingen eftersändning av posten för att jag står fortfarande skriven på gamla adressen. Trots att jag köpte ändring från 24 oktober.

Var min post hamnat är oklart, kanske har jag tur och den ligger i brevlådan utan nåt namn på i förra boendet. Men iaf ett brev vet jag gått tillbaka till avsändaren. :(
 

Som om allt som kunde gå fel inte redan gör det, så upptäckte jag precis av en slump att adressändring inte gjort sitt jobb. Jag får ingen eftersändning av posten för att jag står fortfarande skriven på gamla adressen. Trots att jag köpte ändring från 24 oktober.

Var min post hamnat är oklart, kanske har jag tur och den ligger i brevlådan utan nåt namn på i förra boendet. Men iaf ett brev vet jag gått tillbaka till avsändaren. :(

Har du ändrat adressen på Skatteverket.se? Det är gratis och ser att du skriver att du har köpt ändring så jag undrar om det har blivit något fel där.

Sen kan du behöva eftersändning också för brev som kommer från avsändare som inte har hunnit uppdatera till din nya adress och den tjänsten kostar.
 
Folkbokföringen ändrar du själv.
Eftersändning av post underlättas av att du själv ändrar folkbokföringen hos Skatteverket.
Kontakta även företaget du köpt eftersändning av för att reda ut besticken.
 
Har du ändrat adressen på Skatteverket.se? Det är gratis och ser att du skriver att du har köpt ändring så jag undrar om det har blivit något fel där.

Sen kan du behöva eftersändning också för brev som kommer från avsändare som inte har hunnit uppdatera till din nya adress och den tjänsten kostar.

Nu har jag ändrat. Men det skulle ju adressändring göra automatiskt, det var del av den tjänsten jag köpte.
 
Folkbokföringen ändrar du själv.
Eftersändning av post underlättas av att du själv ändrar folkbokföringen hos Skatteverket.
Kontakta även företaget du köpt eftersändning av för att reda ut besticken.

Ja, nu har jag ändrat. Men det skulle ju företaget ha gjort redan i oktober. :(
 
Ingen aning. Men det skulle ju adressändring påpekat i såna fall när jag beställde.
Ja, nu har jag ändrat. Men det skulle ju företaget ha gjort redan i oktober. :(
Reklamera!!!
När jag flyttade strulade det ganska mycket med posten, trots att jag hade adressändrat hos Skatteverket, men jag fick åtminstone pengarna tillbaka när jag reklamerade hos Adressändring.
 
Reklamera!!!
När jag flyttade strulade det ganska mycket med posten, trots att jag hade adressändrat hos Skatteverket, men jag fick åtminstone pengarna tillbaka när jag reklamerade hos Adressändring.

Jag har mailat dem får vi se. Hur reklamerar man egentligen? Känner mig väldigt okunnig på sånt när det är tjänst och inte sak.
 
Jag har mailat dem får vi se. Hur reklamerar man egentligen? Känner mig väldigt okunnig på sånt när det är tjänst och inte sak.
Vi ringde och felanmälde varje gång det var adresserat brev som hamnade hos svägerskan oavsett om det var reklam eller vad det var. Den gången var det bring dom krånglade det var räkningar som vi fick i handen efter betalning.
 
Jag har mailat dem får vi se. Hur reklamerar man egentligen? Känner mig väldigt okunnig på sånt när det är tjänst och inte sak.
Det är ju jättebra att du mailat dem redan, få se vad de svarar. Det är alltid bra att ha skriftliga klagomål.
Jag brukar bara skicka ett mail med Reklamation i rubriken.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 900
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 854
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp