Ingen ro i kroppen...?

Sv: Ingen ro i kroppen...?

Då han var 1,5-4,5 månad gammal sov han bra

Detta känner jag igen. Båda våra barn sov hela nätter mellan 2 och 4,5 månader. Sen började de plötsligt vakna igen. Ibland massor av gånger varje natt, med långa vaken-perioder.

Mitt enda tips är att stänga sovrumsdörren och barnsäkra sovrummet. Lägga madrasser/kuddar nedanför sängen (ifall barnet trillar ur sängen). Och sen försöka sova så gott det går, även ifall barnet är vaket och stökar runt i sängen. Till slut blir man så trött att man kan sova trots att man har en klarvaken, jollrande bebis krypande över sig - och ändå har man nån slag radar igång, så att man (oftast) kan vakna och fånga ungen precis innan den trillar ur sängen, eller börjar äta på krukväxterna.:crazy:

Vi har inte gett mat på nätterna. Möjligen vatten i nappflaska (och lärt oss sova fast bebisen roar sig med att dutta vatten i sängen och på oss).

Sv: Ingen ro i kroppen...?

Jo jag vet precis! Men....jag vet inte....jag är för vek att säga ifrån helt enkelt antar jag:(

Sparka pappa ur sängen, ta i öronproppar och härda ut. Du vet ju att det behövs och att det kommer att funka efter en tid. :)

Det är barnets pappa vi pratar om, inte kommer bebis att lida av att bli omkringburen av honom en natt?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 203
Småbarn Nu behöver jag eran hjälp... Vi har en tjej här hemma som fyller tre år i sommar. Hon har ALLTID varit väldigt svår att söva och har... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 381
Senast: Lingon
·
Småbarn Dottern är ganska nyss fyllda 2 år. Hon har aldrig sovit en hel natt i sitt liv (om en med hel natt menar från nattning ca 21 till...
Svar
7
· Visningar
1 975
Senast: inverterad
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa... 2
Svar
33
· Visningar
8 325
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka