Ingen signal när jag kopplar Macen med TVn

Wysiwyg

Trådstartare
Har en LG-tv som har några år på nacken samt en Macbook pro som är runt 5 år gammal. Tidigare kopplade jag ofta ihop dem så det som visades på datorns skärm kunde visas på TVn.

Nu fungerar det dock inte längre :rage: När det började tjorva trodde jag det var sladden som var boven men nädå, det funkar inte med den nya sladden heller (och den är testad på andra datorer). HDMI-uttaget fungerar då jag sätter min Chromecast där.

När jag kopplar ihop dem med sladden flimrar skärmen till och det står "Ansluter" på TVn. Sen går TVn över till att visa "Ingen signal" och jag kan inte heller hitta TV-skärmen i datorns inställningar.

Blir helt galen, är det någon jädra inställning jag missat?!
 

Liknande trådar

IT & mobiler När jag köpte min LG-TV visste jag inte att den inte har C-more-appen. 🙄 Så nu när jag ska kolla på C-more måste jag göra det på...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
711
D
IT & mobiler Hej! Jag har ett stort problem... Jag har sökt på Google i en evighet känns det som men får ingen vidare hjälp därifrån. Saken är att...
Svar
4
· Visningar
3 543
Senast: dezir
·
IT & mobiler jag har kopplat in min MacBook Pro till en Sony Bravia TV men får inget ljud och fattar inte var det har gått fel.. har en mini...
Svar
7
· Visningar
2 004
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp