ingen valp kom hem i går

Sv: ingen valp kom hem i går

asså, det är inte gjort av skräp, utan det är gjort av det som blir över av deras dyrare foder, vilket betyder att det inte är hög kvalite på det och det blir svårt att smälta...!
 
Sv: ingen valp kom hem i går

Det är lite jobbigt, för min hund ratar royal canin men glufsar i sig doggy med god aptit.
Men hon kanske är som matte - älskar skräpmat. :o
Men nu blandar vi maten för då åker hennes royal canin mat med av bara farten. Och hon ser ut att man bra. Otroligt blank i pälsen och fint hull. Så förhoppningsvis dör hon inte av det. ;)
 
Sv: ingen valp kom hem i går

Det är inte jag som har skrivit att det är gjort av skräp, men du kanske bara svarade på mitt inlägg
 
Sv: ingen valp kom hem i går

Hon svarade för att du skrev att Doggy INTE var skräp.

Svaret;
Kanske inte skräp men....

Hänger du me´;)
 
Sv: ingen valp kom hem i går

Doneloge skrev:
asså, det är inte gjort av skräp, utan det är gjort av det som blir över av deras dyrare foder, vilket betyder att det inte är hög kvalite på det och det blir svårt att smälta...!

Har jag väldigt svårt för att tro på. Vart finns den infon?
 
Sv: ingen valp kom hem i går

Man rekommenderar väl att man har valpen i knät eller i en låda/korg i baksätet och att någon sitter där. Att sätta en valp i bur i backluckan skulle kännas grymt för min del!

Min vovva äter Doggy och fungerar utmärkt på det!
 
Sv: ingen valp kom hem i går

som nån skrev innan, jag förtydligade bara mitt inlägg, då jag hade skrivit att det var skräpmat, men tyckte sedan att jag kanske borde ha uttryckt mig bättre....
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ingen valp kom hem i går

jag har hört det av flera olika personer på olika ställen, men som du kanske kan tänka dig, så vill ju inte doggy precis berätta det för alla....
 
Sv: ingen valp kom hem i går

jag tycker också att det är synd om valpen som får sitta i en bur. jag ska köpa bilbällte. nu när valpen är så liten så får han åka i mitt knä.
 
Sv: ingen valp kom hem i går

Våra hundar älskar sina burar. Burarna är alltid de sovplatser som fortast blir upptagna hemma hos oss (vi har två som står öppna för jämnan). Så inte är det synd om hundarna att sitta i bur när de åker bil. Hundbilbälte fungerar säkert också bra, men att ha hunden lös i bilen är inte att rekomendera. Första färden hem kan det dock vara bra att få sitta i knä eftersom allt är nytt för valpen, och då får man tumma lite på säkerheten. Är valpen van att åka bil i bur redan åker den bäst så på en gång.

Vad det gäller Doggy och foderbyten tycker jag att du skall tänka dig för två gånger innan du byter mat. Doggy får hunden lov att äta större portioner av än annat foder med mindre andel spannmål, men tycker den om mat är det ingen nackdel. Man bör dessutom inte byta mat i samband med att man köper valpen. Ska du byta foder så vänta tills valpen har bott in sig hos er med allt vad det innebär av stress för kroppen. Den kommer att hamna i en helt ny bakterieflora och dessutom vara lite psykiskt stressad av den nya miljön. Vänta en månad och byt gradvis foder är mitt råd. Doggy är inte sämre än något annat torrfoder - bara det äts i tillräcklig mängd, och där brukar retrivers inte ha några problem.

Mvh,
Duvan (som inte ger Doggy till sina hundar)
 
Sv: ingen valp kom hem i går

Tycker bilbälte är bra mkt obekvämare för hundarna än att sitta i en bur anpassad efter hundens storlek.

Med bilbälte kan de inte ligga ordentligt utan att ha en massa linor och band runt kropp, ben och huvud. Det är min åsikt av bilbälte. Har prövat det en gång då jag skulle ha med 3 hundar i bilen. En fick då sitta med bälte i baksätet. Hunden var inte nöjd och personen brevid fick hela tiden reda ut ben och band. Sedan får de ligga på bältet hårda fäste hela tiden. DÅ det inte går att undvika på något sätt.

I bur som sitter som den ska och har rätt storlek kan hundarna ligga/sitta precis som de vill utan att behöva krångla.

Men det där märker Du snart vad Du anser vara bäst. Ha däremot aldrig aldrig hunden lös. Tja första gången förstås. Precis när du ska hämta valpen, så är det viktigare att resan hem blir trygg.
 
Sv: ingen valp kom hem i går

Doneloge skrev:
jag har hört det av flera olika personer på olika ställen, men som du kanske kan tänka dig, så vill ju inte doggy precis berätta det för alla....

Jag tror inte de skulle berätta det för någon om det var så. Jag tycker inte att Doggy är bra, men att säga att det är gjort av rester från deras bättre foder tror jag inte ett dugg på.
Doggy fanns långt före det andra fodret de även gör nu.
Folk pratar så mycket utan att ta reda på fakta. Sen hör en en sak, och sen går djungeltelegrafen igång...
 
Sv: ingen valp kom hem i går

Det är ju lite svårt att ta reda på vad det är gjord av, så jag vet inte, men det kan ju faktiskt vara så att det är gjord av resterna det vet man ju inte, det kan ju ha varit bra mat i början, som sen har gjorts om för att bli billigare. Men har iallafall hört av flera olika personer att det inte är någon bra mat. Jag skulle inte fodra min hund med det iallafall, för jag tycker att mín hund funkar bättr på anna mat än doggy. Han har mer intresse för maten och han är inte hela tiden hungrig. Jag har en väldigt liten hund som har mycket problem med stora protioner, han kan inte äta mycket åt gången och han spydde upp maten mycket när han gick på doggy, men nu när han går på bättre foder så har han slutat nästan helt och hållet....
 
Sv: ingen valp kom hem i går

men jag har ingen kombi. tack för ditt svar
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 132
Senast: Migo
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 730
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 362
Senast: niardasp
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp